Zdroj: ihned.cz

Po několika nových bankách se na trhu objevila tzv. štika – Air bank. Rozhodl jsem se její nabídku prozkoumat a následně jsem si řekl: to tedy ne!

Hodnotím zde jen spořící účet, jejichž problematikou jsem se na těchto stránkách již několikrát zabýval. Spořící účet Air bank nabízí momentálně úrok 2,5 %, což je nejvyšší na trhu. Druhá banka v pořadí má 2,3 %. Spořícím účtem myslím to, že máte k penězům kdykoliv přístup bez jakýchkoliv dalších podmínek a překážek. Tady už Air bank trochu naráží, protože za odchozí platbu, tedy převod peněz z jejich spořícího účtu kamkoliv jinam, si bere 5 korun. To bych jim ještě odpustil.

Zahájil jsem tedy proceduru zakládání spořícího účtu na jejich stránkách. Musím říci, že to jde jednoduše a přívětivě. Problém nastane, když máte podepsat rámcovou smlouvu, kterou jsem si i prostudoval. Cituji jeden odstavec: Klient souhlasí s:

Vytvoření a předání nabídky našich služeb, a to i elektronicky (například e-mailem nebo SMS), ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., včetně využití informací o preferovaných produktech a potřebách. Za tímto účelem rovněž souhlasíte s předáním osobních údajů včetně rodného čísla také společnostem náležejícím do finanční skupiny PPF a třetím stranám dle seznamu uvedeného na www.airbank.cz“.

To je čistě reklamní odstavec, který nemá s účtem nic společného. Takovéto odstavce kdekoliv bez problému škrtám (např. v pojišťovnách) a nemají s tím problém. Tady na internetu to nešlo. I zvedám tedy telefon a volám klientské centrum Air banky. Rád bych podepsal smlouvu, ale bez tohoto odstavce. Přeci jen nechci mít mobil, schránku, ale hlavně email zahlcen dalšími reklamními spamy.

Postup banky mi vyráží dech. Smlouvu musím podepsat v tomto znění a následně mohu souhlas s posíláním telefonicky odvolat. Zdá se mi to zbytečně složité a chci to zamítnout rovnou. Reakce klientské pracovnice je nekompromisní: „Pokud chcete naše produkty, tak tu smlouvu musíte takto podepsat“. Ubezpečuji jí, že tedy jejich produkty nechci a tím to pro mě končí.

Ono by se zdánlivě zdálo, že v podstatě o nic nejde. Prostě se to podepíše a následně zruší. No, takových společností již na trhu bylo. Telefonicky něco zrušíte a když vám i nadále chodí spam, tak do společnosti zavoláte a v drtivé většině se dozvíte, že tam žádný záznam nemají a s kým jste mluvil? atd. atd. Připusťme výjimečně, že tady by telefonické zrušení reklamy fungovalo, ale přečtěte si ještě jednou ten paragraf z té smlouvy. Vyzdvihuji: Za tímto účelem rovněž souhlasíte s předáním osobních údajů včetně rodného čísla také společnostem náležejícím do finanční skupiny PPF a třetím stranám dle seznamu uvedeného na www.airbank.cz.

Jinými slovy, vy podepíšete smlouvu. V tomto okamžiku banka předá Vaše údaje a to včetně rodného čísla všem spřízněným firmám. Jen tak mimochodem co na to Úřad pro ochranu osobních údajů? Následně zavoláte banku a souhlas s posíláním reklamy zrušíte, a banka to provede. Ano, banka vám již reklamu posílat nebude. Ale ty ostatní společnosti? Kolik jich je? To pak budete muset obvolávat všechny společnosti? Zjišťovat si na ně kontaktní údaje? Na zmiňované webové stránce jsem stejně ani žádný seznam nenašel. Takže pokud tam nějaký je, tak je takticky hodně schovaný. A ti všichni mezitím budou již disponovat i vaším rodným číslem.

Takže vzkaz pro Air bank. Děkuji, to nechci. Ta 0,2 % na úroku navíc mi za mailovou schránku plnou spamu nestojí. Takový milionář zase nejsem, aby to pro mě na úrocích byl nějaký významný rozdíl.

O vyjádření jsem požádal i Air banku. Zde je její vyjádření:

Dobrý den,

seznam firem a institucí, kterým předáváme osobní údaje je uvedený na webu www.airbank.cz v sekci dokumenty (http://www.airbank.cz/cs/o-air-bank/dokumenty/), konkrétně zde (http://www.airbank.cz/cs/o-air-bank/dokumenty/informace-o-zpracovani-osobnich-udaju-dle-11-a-18-zakona-o-ochrane-osobnich-udaju/Contents/0/CB8E9491587990360A34558B9F78F677/resource.pdf), tématu se věnujeme i v sekci Často kladených dotazů (http://www.airbank.cz/cs/prectete-si/faq/). Obě sekce jsou dostupné na jedno kliknutí z hlavní stránky (oba odkazy jsou dole v patičce).

Konkrétně předáváme údaje těmto firmám:

  • PPF Banka – zajišťuje pro nás některé služby, zejména v mezibankovním styku.
  • Global Payments Europe, Wincor-Nixdorf, MasterCard Europe – zajišťují pro nás vydávání platebních karet, provoz bankomatů a zpracování karetních transakcí.
  • 5P Agency, Mediaservis – zajišťují pro nás distribuci čehokoliv k zákazníkům, včetně kurýrních služeb.

Údaje předáváme v okamžiku, kdy po těchto společnostech potřebujeme, aby nám něco zajistily. Pokud požadujete uzavřít smlouvu kurýrem, potom potřebné údaje předáme ihned. Totéž se týká výroby debetní karty. Pokud uzavíráte smlouvu po internetu a kartu nechcete, potom žádné údaje nepředáváme, dokud to není potřeba.

Proces odvolání souhlasu

Ano, máme nastavený proces tak, že nejprve je potřeba uzavřít smlouvu, jejíž součástí je i souhlas se zpracováním osobních údajů a teprve poté je možné ho odvolat. Dali jsme přednost tomuto řešení kvůli tomu, že takto je proces uzavření Rámcové smlouvy stejný ve všech kanálech, kde to umožňujeme (telefon, pobočka, internet…) a je to jeden z našich základních principů – ve všech komunikačních kanálech musí být zákazník schopen udělat totéž.

Odvolání je možné po telefonu (hovory se nahrávají), je možné souhlas odvolat zprávou v internetovém bankovnictví (tam ji uvidíte uloženou), je možné to řešit korespondenčně. Potvrzení o odvolání vám můžeme poslat zprávou do internetového bankovnictví (zprávu tam budete mít uloženou) nebo vám můžeme poslat písemné potvrzení (je zpoplatněno podle ceníku částkou 200 Kč).

V případě odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů zajistíme toto odvolání i ve všech společnostech, kterým jsme osobní údaje předaly. Toto předávání samozřejmě evidujeme, v souladu se platnou legislativou a s požadavky ÚOOÚ. S ÚOOÚ jsme samozřejmě v kontaktu, protože chceme mít v každém okamžiku jistotu, že s osobními údaji nakládáme správně.

To, jak klienti reagují na naše procesy, samozřejmě sledujeme a tam, kde bude dávat smysl je upravit, je rádi upravíme. My sami bychom byli nejradši, kdyby pro zřízení běžného účtu stačilo vyplnit pár údajů na internetu a účet by byl aktivní. Jenže to bohužel není možné a tak musíme často požadovat po zákazníkovi i věci, které jsou nám k ničemu pro nabízení bankovních služeb, ale podle platné legislativy je potřebujeme.

Autor: Tomáš Flaška

Přečtěte si také od autora: “Humanitárně poškození Palestinci a více živých Izraelců

nebo také:  “Zneužívání sociálních dávek?

93 Komentářů

  1. Jochen
    12.12.2011 – 16 Kislev 5772 v 20:51 — Odpovědět

    Přečetl jsem si to pozorně a trochu nechápu, co kritizujete. Nepopisujete totiž negativní zkušenost, ale jen předpokládáte, že budoucí zkušenost bude stejně negativní, jako jinde.

    Tím pádem ten článek nemá žádný relevantní obsah.

    52
    6
  2. Tomáš Flaška
    12.12.2011 – 16 Kislev 5772 v 21:55 — Odpovědět

    S tím nesouhlasím. Ta negativní zkušenost spočívá v tom, že Air bank odmítá ten “reklamní” paragraf vyškrtnout ještě před uzavřením smlouvy a působí mi tím práci navíc v budoucnu a předání mých dat mnoha subjektům, o které vůbec nestojím. Jiné společnosti s vyškrtnutím takovýchto paragrafů ještě před podpisem smlouvy problém nemají.

    12
    29
    • Jarda
      21.7.2015 – 5 Av 5775 v 20:54 — Odpovědět

      Je to nesmyslná a zbytečná obava. Mám banku přes rok a ještě mi žádnou reklamu neposlali

      34
      7
  3. 13.12.2011 – 17 Kislev 5772 v 13:45 — Odpovědět

    Dobrý den,

    je to dobré upozornění. Za to Vás moc chválím. Jen si ten článeček po sobě přečtěte a opravte chybičky. A proč vlastně vyžadujete vyplnění mailu? To je přeci zbytečné!

    TN

    1
    10
  4. Petr
    13.12.2011 – 17 Kislev 5772 v 14:49 — Odpovědět

    Tak jestli je negativní zkušenost to, že vás někdo nevyslyšel a nesplnil o co jste žádal, taje mi Vás snad i líto. Banka po Vás nechce nic víc, než souhlas s tím, že smí v případě potřeby předat Vaše data dál pro splnění Vašich požadavků – vydání karty, uskutečnění transakcí či zaslání např. výpisu z účtu. A především jasně specifikuje, komu je dá. Je spousta institucí, které se Vás ani nezeptají a rovnou Vaše data poskytnou :(.

    22
    3
  5. Tomáš Flaška
    13.12.2011 – 17 Kislev 5772 v 15:55 — Odpovědět

    Petr:
    Musím reagovat ve dvou rovinách. Ta první je o tom, že mě někdo nevyslyšel. Já jsem zákazník a mám nějaké požadavky. Pokud se na nich neshodneme, já například z požadavků nechci ustoupit, nebo jsou mé požadavky pro banku nepřijatelné, pak prostě spolu smlouvu neuzavřeme. To se stalo a nevidím na tom nic špatného.
    —-
    A především jste asi příliš pozorně nestudoval ty smluvní články banky. Pokud by vše bylo tak, jak uvedl ve své odpovědi pan tiskový mluvčí, tedy ty osobní údaje jsou pouze za účelem vydávání platebních karet, ověřování bankovních transakcí atd. atd., tak by vůbec nemusela být v tom paragrafu Rámcové smlouvy tato věta: “Vytvoření a předání nabídky našich služeb, a to i elektronicky (například e-mailem nebo SMS),…včetně využití informací o preferovaných produktech a potřebách.” To je jen o posílání nabídek a reklam. Jinak by tam mohla být formulka ve smyslu: předání údajů výhradně za účelem posílání výpisů, vydávání platebních karet apod. Z toho důvodu je pro mě odpověď pana mluvčího nedůvěryhodná.

    4
    13
  6. Michal Teplý
    14.12.2011 – 18 Kislev 5772 v 12:51 — Odpovědět

    Kdo Vás platí? Jste snad zaměstnancem konkureční banky? Já se ještě s tak vstřícním jednáním jako v této bance nesetkal a to jsem klientem 5-ti bank (ČS, KB, RB, Oberbank, Airbank). Krásně Vám to vysvětlili, zdůvodnili a hlavně odpověděli. To se jinde někdy ani neobtěžujou.

    18
    6
    • Rochard Adamec
      25.6.2015 – 8 Tammuz 5775 v 21:12 — Odpovědět

      Vstřícné jednání?! Já jsem vešel do AirBank ve Fóru Karolina a byl jsem úplně v šoku. Obsluhující perzonál neměl vlastní místo a pobíhal od jednoho klienta ke druhému. Připadalo mi, jako by tam byli jen na návštěvě.
      Strašné byly také ty 3 lavice u počítačů, kam mě usadila. Sedla si vedle mě, jako dobrá známá a začala mi klást dotěrné otázky jak vydělávám a co za peníze tam budou chodit.

      Už tisíce let si neznámí lidé sedají ke stolu naproti sobě nebo bokem ale nikdy vedle sebe. Nepříjemné bylo i to, že ta pracovnice stále odběhávala za někým jiným, nebo nade mnou stála. Banka má budit respekt. Ale tady mě byli líto těch pracovnic, že si ani nemohou sednout, že jim zkrátka ta banka, kterou můžete mít rádi, ani nezajistí vlastní stůl se. Bylo mi krajně nepříjemné takovéto neuctivé chování. I banka samotná mi připadá pod úroveň že nezajistí zaměstnancům vlastní židli a trochu autority.

      Otřesné bylo i to, že mi na začátku nabízela kávu a vodu, abych se cítil zavázán. Nakonec jsem vodu přijal, protože tam byl vydýchaný vzduch (slabá vzduchotechnika). Tak mi dala jen láhev bez pohárku a musel jsem to pít z láhve. Furt seděla vedle mě a poučovala mě jak učitelka neschopného žáka. Celou dobu jsem z toho byl úplně zkoprnělý a říkal jsem si: Který diletant to vymyslel?!

      11
      19
      • Jarda
        21.7.2015 – 5 Av 5775 v 20:58 — Odpovědět

        co je na tom v šoku? klient si sedne a zaměstnanci okolo něj lítaj a zařizujou. Co je na tom k nepochopení. Tam si klienta váží.

        13
        8
        • Richard Adamec
          20.11.2016 – 19 Heshvan 5777 v 14:21

          Nejhorší na tom je, že tím neušetří žádné zaměstnance a klient tam čeká stejně dlouho. Např. ve Fiobank když vejdete, tak vás hlasitě pozdraví. I když nemají co na práci, tak vás nechají chvíli čekat, aby si dodali důležitosti. To jsem vnímal kladně, protože obchodník musí mít vždy trochu převahy. Mají tam stůl, věnuje se vám, vyplní to za vás. Zatímco v Airbank, jestli mě něco dovede rozčílit, tak to je to odbíhání. Připomnělo mi to nelibé pocity, jak rodiče odbíhali za mladším bratříčkem. Možná je to dělané pro mladší bratříčky, kteří si chtějí všechno udělat sami, rozverglovanou myší, která je jinak (spíš vůbec) seřízená. Ale pochybuji, že i tomu mladšímu bratříčkovi by vyhovovala školní lavice a mít nad sebou někoho. Kdyby tam byly čtvercové nebo kulaté stoly s barovými židlemi, tak by to spíš bylo přijatelné.

          4
          3
      • anonymousse
        21.7.2016 – 15 Tammuz 5776 v 20:10 — Odpovědět

        To si děláte srandu :D
        "banka má budit respekt"
        "abych se cítil zavázán"
        … si zařiďte účet u poštovní spořitelny, když se nechcete nikomu cítit zavázán :D Vy jste směšnej, co to vůbec znamená budit respekt? Zamrzl jste v předminulém století?

        10
        5
      • Standa
        30.1.2018 – 14 Shevat 5778 v 22:23 — Odpovědět

        Pane Bože. To se chcete v bance cítit jako u soudu? Konečně je tady banka kde si sednete vedle "zaměstnance" této banky který Vám ještě nabídne vodu nebo bonbón a nemá potřebu se k Vám chovat nadřazeně s monotónní artikulací jako u většiny bank, kde si kdejaký zaměstnanec naivně a s nadřazeností myslí že je majitelem této banky. Je to konečně banka kde se mi nerozklepaly nohy a hlas, když jsem žádal o půjčku. Vše mi jednoduše a diskrétně vysvětlili a nemuseli u toho křičet na celou banku přes čtyř metrový stůl zavalený nedodělanýma lejstrama jako za dávných a dávných časů. U Air bank jsem už čtyři roky a jsem naprosto spokojen. Žádnou nadřazenost ani respekt banky nepotřebují. Potřebují jen naše peníze i my zase jejich, jsme na stejný lodi. Banka bez peněz je jen prázdný dům.

        4
        1
  7. 19.12.2011 – 23 Kislev 5772 v 16:54 — Odpovědět

    Všechny banky takto jednají a silně pochybuji, že když toto zkusíte třeba v KB, tak se s vámi někdo bude bavit. Každá banka má na sebe nabaleny sesterské / dceřinné společnosti (leasingovky, spořitelny apod) a těm jdou všechny naše data. A jak zde někdo zmínil, ani netušíme kam všude. A myslím, že ani většina zaměstnanců těch bank netuší kam všude klientská data jdou. Z těch tří firem, které jsou zde zmíněny, těžko přijde nějaká marketingová nabídka. PPF se orientuje na úplně jiného klienta (pokud teda nejste multimilionář, či majitel velké firmy) a ty dvě zbývající jsou úplně jiného ražení a vy, jako občan, se těžko stanete jejich klientem… Takže nechápu na co si vlastně stěžujete…

    15
    5
  8. 21.12.2011 – 25 Kislev 5772 v 12:55 — Odpovědět

    Pane,

    jdete do www.erbank.com , tam, jsou uroky misty jeste i lepsi a bude s Vami zachazeno slusneji a bez techto reklamnich kecu. Kazdy klient je individualita, lze i korespondecne.

    Ivan

    2
    3
    • Libor
      30.7.2015 – 14 Av 5775 v 22:35 — Odpovědět

      Dobrý den,
      děkuji pěkně. U Lukoilu, i když je jeden z nejlevnějších, netankuji, tak k ruské bance také nepůjdu. :-)

      6
      4
    • Tomáš Kocourek
      12.12.2016 – 12 Kislev 5777 v 22:19 — Odpovědět

      Myslím, že na tu Vaši banku byla uvalena nucená zpráva.

      1
      0
  9. Radek
    23.12.2011 – 27 Kislev 5772 v 21:13 — Odpovědět

    Dobry den, mam tam bezny ucet i sporici ucet a jsem max.spokojenej, mam dalsi 3 banky a nikde to nebylo tak prijemne – zkusenost pobocka Eden.

    9
    1
  10. Radek
    6.1.2012 – 11 Tevet 5772 v 16:07 — Odpovědět

    Pointu tohohle clanku opravdu nechapu. Zakaznik nerovna se buh. Pokud by banka mela vyjit vstric kazdemu, tak by se tu asi moc dlouho neudrzela. Jak uz nekdo zminil drive zatim jste neuvedl zadnou negativni zkusenost jako dusledek toho, ze jste bance umoznil nakladat s vasimi udaji. Ja bych napriklad chtel pridat komentar k tomuhle clanku, ale nechci zverejnovat svuj email (ani vam), ale je to povinne pole. :)

    9
    2
  11. 13.1.2012 – 18 Tevet 5772 v 16:03 — Odpovědět

    Důvody pro a proti Air Bank
    http://www.sporit.eu/news/duvody-pro-a-proti-air-bank/

    2
    4
  12. 11.3.2012 – 17 Adar 5772 v 14:53 — Odpovědět

    Dobrý den,
    Kritika v případě “větrové” banky je opravdu na místě. Jak je v úvodě napsáno, klient Air Bank se zavazuje odevzdat své data od české pojišťovny, přes čp invest, leasing, atd až po home credit, který nabízí krátkodobé a hlavné předražené úvěrování na trhu. Na jedné straně air bank vytáhne od střadatelů peníze, nabídne úrok 2,5 procenta a vzápětí tyto finance použije Home credit u svých splátek a pak je v podobě drobného zůročení vrací zpět… Slušný koloběh. Kdo by nevěřil, ať koukne na jména p. Petřinu, marketingový ředitel HC a Airbank, p. Csomor CEO Air bank a HC. PrOpojenost víc než okatá. Navíc když tento marketingový projekt homecreditu nevyjde, tak ho buď zavřou (cestovní kanceláře) nebo zkusí prodat (e-banka, dnešní RB). Tedy vysoce rizkové.

    5
    1
    • Tomáš Kocourek
      12.12.2016 – 12 Kislev 5777 v 22:21 — Odpovědět

      Dělají to všechny banky a nemusíte podepisovat vůbec nic. Tihle Vás na to alespoň upozornili. A to je správně.

      2
      1
  13. Petr Jochec
    26.3.2012 – 3 Nisan 5772 v 16:50 — Odpovědět

    Nabidka Airbank je podvod! Proctete si laskave sazebnik poplatku a pokut … nestacite se divit. Podobny podvod jako nabidky financnich produktu od Home Credit.

    3
    3
  14. Tomáš Flaška
    27.3.2012 – 4 Nisan 5772 v 03:12 — Odpovědět

    Petr Jochec: sazebník poplatků a pokut jsem četl, asi jsem to nestudoval příliš do hluboka. Mohl byste prosím uvést konkrétně v čem spočívá ten podvod?

    3
    1
  15. Pavel Jareš
    17.4.2012 – 25 Nisan 5772 v 21:32 — Odpovědět

    Já rovněž varuji před touto bankou a ihned uvedu proč:
    Vyhlédl jsem si tuto banku, protože dává největší procenta… Když jsem ale chtěl něco dalšího zjistit, neměl jsem jinou šanci, než se “jakoby zaregistrovat”. I řekl jsem si, registruj do předposledního bodu registrace, potom se rozhodni, max. smažeš a nedokončíš registraci. Tak jsem to udělal, vyplnil jednotlivé body (já blbec skutečné údaje), v předposledním kroku jsem se rozhodl registraci na netu ukončit a to jsem také udělal.
    Jaké bylo moje překvapení, když mi asi tak do týdne zavoali na moje (já blbec, viz výše) tlf. číslo, že jsem ještě nedokončil registraci a jestli si to nechci dokončit. V tu chvíli jsem si rozhovor také začal nahrávat. Na moji popuzenou otázku, jestli je zákonné, že si při nezávazné informaci-registraci- ukončenou před koncem-ukládají moje data – nejen ip adresu, ale také všechny data, které ještě ani neměli vidět před ukončením registrace – mi operátorka řekla, že oni to tak dělají normálně a nějak rychle ukončila hovor… No prostě PRYČ OD TÉTO BANKY, RADŠI BUDU PLATIT “ZA POZDRAV” AHOJ 10 KORUN…

    4
    10
  16. 1.5.2012 – 9 Iyyar 5772 v 12:17 — Odpovědět

    Osobně si myslím , že je tento článek naprosto ,ale naprosto zbytečný a pisatel ( rádoby recenzent ) je uplně mimo mísu. Podnikám jako OSVČ moje RĆ je veřejně známé a zveřejnované ve výpisu na intenetu, dokonce jsem podle živnostenského zákona jej uvést na veškerých dokladech, které vydám dokovńce jím mám i označenou provozovnu , tak kdo co porušuje ?? Nebo čemu bych se mel bránit ?? mail adresu veřejně zobrazuji na svem webu. Pisatel tooto článku je tak trochu blázen :D

    13
    5
  17. janouch
    2.5.2012 – 10 Iyyar 5772 v 14:41 — Odpovědět

    Před pár hoidinami jsem vážně uvažoval o zřízení účtu u airbank….nyní si to rozmyslím.
    Popravdě, každá banka chce o svém klientovi vidět úplně vše a Dle Uřadu pro ochranu osobních udajů je to nejspíš legální, protože jsem neslyšel o tom, že by zakročil.

    2
    3
  18. Pavel Jareš
    2.5.2012 – 10 Iyyar 5772 v 16:02 — Odpovědět

    Vážený p. Paroulku, (pořád se mi chce psát “b”), nevím kdo je mimo mísu:
    Já si sám a dobrovolně nikam rodné číslo, adresu, rok narození atd. nikam psát nechci, zatímco Vy ano, už z důvodu živnosti. To je Váš úděl, ale můj úděl přece není, že banka si zapisuje údaje, jen co na ni kliknu na webu. Potom všem chodí neustále něco přes e-mail, potom do schránky atd. TOTO NECHCI. A pokud se někumu upíšu (tím, že potvrdím registraci, dokončím registraci a souhlasím s dalšími údaji, ať si to schovají, to je holt život. Ale jinak na to právo nemají. Tak si zvěřejňujte dobrovolně své rodné číslo dál a nechte druhé, aby si ASPOŇ MYSLELI, že pro utajení svých dat něco udělali.

    3
    4
    • Jiří
      3.5.2015 – 14 Iyyar 5775 v 14:55 — Odpovědět

      No, živnostník nezveřejňuje své rodné číslo dobrovolně. Jinak ale s vámi naprosto souhlasím. Ať si pan Paroulek dělá co mu libo, navíc jako živnostník v tomto pošahaném státě ztratil část práva na soukromí opravdu proti své vůli. Mohl by ale pochopit, že jiným lidem se takové zacházení nelíbí.

      0
      2
  19. Honza
    22.5.2012 – 1 Sivan 5772 v 11:02 — Odpovědět

    Po precteni tohoto clanku vcetne vyjadreni banky jsem se podival do odkazovaneho FAQu (http://www.airbank.cz/cs/o-air-bank/faq/) a v sekci “Kde najdu seznam zpracovatelů osobních údajů” me zaujal tento dodatek:

    “Pro účely vytvoření a předání nabídky služeb a pro posouzení možnosti získat požadovaný produkt mohou být vaše osobní údaje předávány společnostem ve skupině PPF a třetím stranám. Momentálně k předávání osobních údajů nedochází. Pokud dojde ke změně, budeme vás o tom zde informovat.”

    Ze by veta “Momentálně k předávání osobních údajů nedochází” uz byla reakci na nespokojene ohlasy? Bylo to tam vzdy a nebo je to neco novejsiho?

    2
    0
    • Jiří
      3.5.2015 – 14 Iyyar 5775 v 14:57 — Odpovědět

      Honzo, mě na tom daleko víc zaujala ta poznámka o třetích stranách. Banka si podpsem smlouvy fakticky vyhrazuje právo, sdělit osobní údaje klienta komukoliv se jí zachce. To samo o sobě se mi na tom zdá nejhorší.
      Slib, že mě o tom banka bude informovat, je lepší než nic, ale ne o mnoho.

      3
      0
  20. 22.5.2012 – 1 Sivan 5772 v 19:28 — Odpovědět

    Dobrý den Honzo,
    jsem odběratel příspěvků na Facebooku Air Bank a tato reakce na jejich stránkách byla až na základě našeho článku.

    Je to dáno i tím, že na jednotlivá klíčová slova, jako je AirBank, Air Bank, Air Bank reference a Air Bak diskuse atd., je tento článek na 1. straně Seznam a Google :) což nemohla Air Bank a její marketing přehlédnout!

    1
    0
  21. alice
    29.5.2012 – 8 Sivan 5772 v 21:26 — Odpovědět

    Lidi jsou zvyklí podepsat všechno co se jim předloží. Místo aby se zamysleli nad článkem, napadají pisatele a neuvědomují si, že vlastně bojuje za ně. Každá smlouva je DOHODA DVOU STRAN, proto není důvod odkývat všechno, co je tam napsané. Taky nechci aby se mé osobní údaje prodávaly kdejakému “trhovci”. Moje sousedka dává bezelstně své udaje každému, kdo ji o to požádá tak, jako mnoho účastníků této diskuze a pak se rozčiluje, že ji každý den otravuje nějaký prodejce a diví se, kde vzal její mobil…..Díval se někdo z vás na nabídky záložen? Mají také pojištěné vklady i srovnatelné úroky a některé jsou na trhu už 10 a více let

    3
    2
  22. Zdeňka
    31.5.2012 – 10 Sivan 5772 v 08:52 — Odpovědět

    Dobrý den,
    lituji všech negativních komentářů na Vaši adresu. Já jsem za takovouhle informavi ráda. Uvědomují si ti všichni kritici, že jde o naše SOUKROMÁ data a banky (a nejen ty) si je vesele zneužívají?! Nejde tady ani tak o zahlcování mailů, ale především o bezpečí. Kam až myslíte, že ten řetězec může vést? Ví to někdo? Zkoušel už někdo vystopovat, kam AŽ se dostanou takovéto “souhlasem povolené” informace?! Já takovéto odstavce, jak píše autor, také ruším. Dokonce je mají i na základních školách.

    3
    1
  23. LuckeR
    1.6.2012 – 11 Sivan 5772 v 17:36 — Odpovědět

    Koukam ze lidi resi uz kazdou blbost… Tento clanek by takhle mohl napsat ke vsem bankam, akorat u osotatnich bank by nedostal vysvetleni…
    Za chvili budou chodit lidi na policii aby jim smazali jejich obcanku/RC z jejich databaze. Ja treba nikdy nic takoveho neresil… kdyz nekdo chtel mobil dal jsem mobil kdyz chtel mail dal jsem mail. A co? zavola anketa(2x za rok) coz me neobtezuje a kdyby jo tak cislo (nejspis) agentury bloknu. Maily to samé… spam složka nebo blokace adresy vse vyresi a je to otazka max tri kliknuti.

    Takze spunt do pozadi a nezapomente si nasadit cepice z alobalu ;)

    7
    3
    • Jiří
      3.5.2015 – 14 Iyyar 5775 v 15:04 — Odpovědět

      V tom případě prosím, sdělte mi laskavě váš mobil, adresu a nejlépe snad rovnou i číslo konta a přístupové údaje k němu a facebookové spojení. Prosím abyste tak učinil co nejdříve, dokud ještě tyto údaje nejsou o vás (nejsou?) běžně na webu dostupné a dokud je tedy mohu nějak zpeněžit.
      Předem děkuji za váš příspěvek k mému podnikání ;-).
      Nabídku špuntů do pozadí a alobalových čepiček k výběru pro vás vhodné barvy a tvaru bezpochyby záhy obdržíte mailem, přeji vám příjemné špuntování ;-).

      1
      5
    • Anaykh
      19.11.2016 – 18 Heshvan 5777 v 17:01 — Odpovědět

      Spam blokace je na hov.., kdyz z adresy skrz.cz kde jsem NIKDY NEBYLA mi denne chodi sracky a spam block je na hov.. a hazeni do slozky kterou mazu taky ne – dobytek to posila z jine adresy, takze i tenhle NUTNY email pro odpoved je shit kam nikdy nechodim.
      Kdyz nemas stupko INFO, tak neraď !!!

      1
      1
  24. 2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 06:20 — Odpovědět

    No mám takový dojem že pan LuckeR je mimo “mísu”. Ano takovýto článek se se měl napsat ke všem bankám, protože každá má své vlastní přepisy, manuály atd. a div se světe i ty jsou dokonce porušovány… O tom bych mohl vyprávět jak arogantně řešila ČNB a finanční arbitr stížnosti s RB, resp. KB.
    Bohužel pokud lidé nenajdou odvahu se ozvat, ale jen jako jednolitá masa budou dělat co jim kdo řekne nebo o co je kdo požádá (adresa, tel., mail), tak se nic nezmění.
    Darování těchto údajů (tel, mail, adresa) komukoli je vlastně vytváření nového byznysu někomu jinému na kterém se ten dotyčný, bohužel výnosově nepodílí, tak proč to dělat… Jen proto aby kdosi komusi zavolal a byl mapován 24 h denně. Pak by bylo dobré jít a vrátit občanku za nesvéprávnost :-)

    2
    0
  25. LuckeR
    2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 07:50 — Odpovědět

    Je trochu paradox ze clovek se dokaze ozvat kuli reklame ktera ho nic nestoji, misto toho aby stal v protestu kvuli vlade, ktera necha zdrazit vse aby to odpovidalo cenam v EU, ikdyz jsou u nas platy polovicni nez v EU. Nebo ze volame 10x draz, nez jinde to taky nikdo neresi. Ale vytvorit clanek o tom, ze banka nechtela upravit smlouvu a reklamu pred podpisem… Je pekne ze lidi se zacinaj odkopavat, ale meli by zacit jinde.

    2
    1
    • Jiří
      3.5.2015 – 14 Iyyar 5775 v 15:06 — Odpovědět

      Máte pravdu. Tak tedy začněte, pokud víte jak.
      Autor článku začal aspoň takto, to je jistě lepší než nic. I když udělat něco ve věcech které zmiňujete by bylo jistě ještě lepší.

      1
      0
  26. LuckeR
    2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 07:54 — Odpovědět

    Btw. sem mail taky uvadite, jako vsude na netu. Zde by slo napr. zadat falesny mail, ale jinde bez potvrzeni z emailu se neregistrujete… Reklama je “zvire”, ktere se musi nejak zivit a jen jde o to, jak se jakej jedinec s tim “zviretem” vyporada=)

    0
    1
    • Anaykh
      19.11.2016 – 18 Heshvan 5777 v 17:10 — Odpovědět

      Lucker je fakt "dull moron".

      Jeste tu tvrdte, ze chozenim k volbam NECO zmenite?
      Politici s vama tupejma voraj' a vy jim to zerete.
      Zpravy uz davno nejsou pravdive a MONEY TALKS – takze se nikde nedovolate.
      Leda vlastnit zbraň totalniho niceni.
      Ale proc by se kdy Cech obtezoval?
      Ten se akorat umi predvadet.
      Jesitny blby jecy o nicem, ze?

      0
      2
  27. 2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 08:20 — Odpovědět

    Ano pane sem mail uvedete ale nikdo jej nezneužije a nikdo Vám nezavolá v 11 večer se stupidní otázkou kolik provoláte … Co se týče zdražování a jiných aspektů života plačete na špatném místě. Lidé by měli být méně loajální k vlastním zvyků a naučit se svobodně žít, jednat a pak klesnou i ceny. Snad někdy i daně. Protože když si firma, banky, stát uvědomí že svět je plný alternativ a svobodný člověk může kdykoli odejít tak i ceny půjdou dolů. Btw, co Vám brání zůstat čechem? Vad Vám vysoké daně a nízké příjmy? najděte si práci v akékoli jiné lepší zemi a problém je vyřešen to samé radím všem protestujícím. Všude se nade něco na co je možno protestovat:-)

    1
    0
  28. LuckeR
    2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 08:29 — Odpovědět

    Ano pane sem mail uvedete ale nikdo jej nezneužije a nikdo Vám nezavolá v 11 večer se stupidní otázkou kolik provoláte …
    sorry, ale tohle nejde rict nikde… sam jste napsal, ze banky porusuji vlastni predpisy, ale podle Vas tento web je čisty jako dětska prdelka a má takové zabezpečení, pred hackerama ktery ziskany maily poskytuji reklamnim agenturam, ktere by jinde zavideli ;)

    0
    0
  29. 2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 08:37 — Odpovědět

    Obávám se, že plácáte 5 přes 9 a ještě bych to umocnil. na 10- tou :-)

    1) s tím mailem a volanim to byl priklad a bohuzel v minulosti se nekolikrat stali.
    2)banky porusuji vlastni predpisy – potvrdila mi to i CNB – dosti arogantnim vyjadrenim, pokud banka uzna vinu a zaplati za svou chybu skutek se nestal…

    mezera – 1 a 2 spolu nesouvisí formállě ani obsahově, bylo naspáno z důvodu aby se clovek nebal ozvat (2) a hlavne aby nikde nedaval zadna osobni data co “muzou” (nepisu ze vedou) k zneuziti (1)

    3) tato stranka zda je cista nevim, nejspis CMS, hacknout by to nebyl problem ale proc by to nekdo delal… Aby zisklal nick a nejaky mail bez t.c. ???

    1
    0
  30. LuckeR
    2.6.2012 – 12 Sivan 5772 v 09:45 — Odpovědět

    Jo to souhlasim, ale udelat clanek o tom ze banka je spatna jen kuli tomu ze banka neskace podle toho jak piska… naopak podle mne velke plus ze se banka snazila vymyslet kompromis ;)

    k 3)… jiz v minulosti bylo ukazano, ze hackeri hackujou protoze muzou a ostatni duvody uz jsou bonusy… takze i zde je moznost hacknuti, ikdyz mi v tom nenaleznem smysl ;)

    0
    1
  31. Antonín
    3.6.2012 – 13 Sivan 5772 v 07:51 — Odpovědět

    Mam 2 účty u Airbank a nikdy mi do mailu žádná reklama nepřišla…

    1
    1
  32. Leo Válek
    19.6.2012 – 29 Sivan 5772 v 14:09 — Odpovědět

    Moje zkušenost je trochu jiná.Zašel jsem si na pobočku ve Vodičkově ulici,kde jsem získal informace a dostal CD s Obchodními podmínkami,ceníkem a dalšími dokumenty. Doma jsem vše důkladně prostudoval a za 2 dny navštívil pobočku znovu.Vadilo mi přesně totéž co vám.Předávání osobních údajů.Po uzavření rámcové smlouvy přinesla operátorka tiskopis,kde byl tento bod rozepsán do 5 položek a já vyškrtal ty se kterými jsem nesouhlasil.Okamžitě před mýma očima byly ze smlouvy dodatkem vyňaty.Souhlasím s tím,že je to postup poněkud neobvyklý.Lze tak učinit pouze při osobním kontaktu na pobočce.

    2
    0
  33. Milan
    30.6.2012 – 10 Tammuz 5772 v 17:14 — Odpovědět

    Já to dělám také tak, jako pár mých známých:tel. číslo vymyšlené, nacionále taktéž,e-mailová adresa na “jedno použití“… Tyto jednorázové adresy používám též při různých povinných registracích. Jejich registrační hesla jsou dlouhá, nezapamatovatelná -a papír po jejich použití a vyzvednutí reg. klíčů vyhodím. Ať si tam posílají spamy a obtěžující nabídky dle libosti…

    3
    0
  34. LuckeR
    30.6.2012 – 10 Tammuz 5772 v 18:21 — Odpovědět

    Milane, uvedomujes si, ze tu mluvime o airbance a telefon potrebujes k funcnosti uctu stejne jako mail? a udaje se overuji podle obcanky..

    2
    0
  35. Jana
    3.7.2012 – 13 Tammuz 5772 v 20:35 — Odpovědět

    Mám s Air Bank velmi dobré zkušenosti a jsem s jejími službami spokojena. Nechápu co výše uvedený pán kritizoval…ale vždycky se najde někdo… Nevidím zatím žádný problém v jejích službách, naopak mají velmi vstřícný vztah a přístup ke klientům a v nastavení služeb je velká variabilita a určitá svoboda klientovi.Žádná zkostnatělá pravidla či jiné byrokratické lpění na papírování ap. Mimochodem pokud někdo nechce dávat k dispozici OP ke scanování, nemusí. Pracovník ochotně vyplní náhradní doklad kde pouze vypíše určité údaje z OP a fotografie (jak se mnozí mohou obávat) nezůstává v žádném systému. Jinak co se týká osobních údajů tak je dáváme všichni a všude, ale v některých případech se mnozí ani nepozastavují nad tím kde je dají…(např. koupě věci, různé půjčky, zdravotnická zařízení, fin. úřady ap.) Myslím, že by se člověk musel z toho zbláznit! Samozřejmě že by měl být každý opatrný než dá někde své údaje, ale zároveň by měl být ve svých úvahách racionální a nehledat hned katastrofické scénáře!. Hodnotím ji jako velmi perspektivní banku, která obohatila bankovní sektor o netradiční a originální přístu a nabídku služeb.

    2
    3
  36. 9.7.2012 – 19 Tammuz 5772 v 19:24 — Odpovědět

    Pro zamyšlení k další diskusi:

    http://www.lupa.cz/clanky/profesni-sebevrazda-na-socialnich-sitich-aneb-jak-air-bank-vyhodila-mluvciho/

    0
    0
  37. Pepik
    2.8.2012 – 14 Av 5772 v 11:24 — Odpovědět

    Jsem klientem Airbank už třetí měsíc, mám běžný a spořící účet a jsem velmi spokojen. Takový cirkus kvůli ničemu, holt někdo se věnuje vydělávání peněz a jiný se věnuje psaní článků o kravinách na internetu :)

    2
    3
  38. Jerry
    6.8.2012 – 18 Av 5772 v 18:25 — Odpovědět

    Dobře, našel jste ve VOP klausuli, kterou nejste ochoten podepsat. princip smluvní volnosti umožňuje OBĚMA stranám s takovou změnou souhlasit či nikoliv. Banka se změnou nesouhlasila, Vy jste z tohoto důvodu s nimi nevstoupil do smluvního vztahu. Tuto zkušenost jste popsal. Vaše osobní preference jste vypsal víc, než bylo třeba, ale budiž, je to Váš blog. Kde je problém?
    Každá banka je dobrá na něco jiného. Ale moje zkušenost praví, že nejlepší služby poskytuje banka, ve které si nebojíte o služby říct. Někde to jde, někde ne – mluvím ze zkušenosti.

    1
    1
  39. Pavel
    24.8.2012 – 6 Elul 5772 v 13:22 — Odpovědět

    Zdravím, mám u Air Bank spořící účet déle než 1/2 roku a přišel mi za celou dobu jeden jediný nevyžádaný mail s nabídkou založení běžného účtu. Autorovi článku doporučuji mít nejdříve vlastní zkušenost, bez ní je to jenom blekotání chudáka.

    1
    3
  40. Az
    24.8.2012 – 6 Elul 5772 v 14:26 — Odpovědět

    Zařiďte si živnosťák a problémy s vašimi soukromými daty budou minulostí – vaše jméno, adresa i rodné číslo budou zcela veřejné :)

    0
    1
  41. luky
    19.9.2012 – 3 Tishri 5773 v 15:47 — Odpovědět

    Dobrý den, mám dotaz, zarazil mne postup při uzavírání rámcové smlouvy u Air Bank. Očekával jsem, že při založení účtu dostanu smlouvu v písemné podobě se všemi náležitostmi. Tzn. podpisy obou stran, orazítkované apod. Ne elektronický podpis osoby, která se mnou smlouvu osobně ani neuzavírala.Jde mi o to, abych měl v ruce originál smlouvy a ne vytištěnou kopii. Spokojili jste se se smlouvou ve virtualní podobě? Díky za názory.

    1
    0
  42. tom
    22.9.2012 – 6 Tishri 5773 v 21:34 — Odpovědět

    S autorem článku souhlas, nechápe jen hlupák a ten co si myslí, že účtem v bance je in a mistr světa.
    Nejlepší je prostě účet v bance nemít, nikdy jsem ho nepotřeboval a tak to doufám vydrží i nadále, nemusím nikomu platit za to, že si vyzvednu své peníze nebo je někam přepošlu, všechny banky vás okrádají, mají k tomu jen jinak sepsanou smlouvu, jinak stupidní reklamu /ta AIR s jedním zlým blbem a druhým ještě blbějším mladým vychytralcem, je obzvláště hloupá, vhodná snad jen pro náctileté naivky/ a jinak barevné formuláře, výsledek je jen jeden, hospodařit zadarmo s vašimi penězi a ještě vás pravidelně podojit o vaše peníze na poplatcích, výpisech atd, to je služba s kterou jste spokojeni ?

    ..snadno, ..pan Kozák, ..budete nás mít radi a ještě si to zaplatíte…

    0
    3
  43. LuckeR
    22.9.2012 – 6 Tishri 5773 v 22:14 — Odpovědět

    Tome to si chodis na postu pro podporu nezamestnanosti? Vsechny firmy dneska posilaji vyplatu na ucet… i kdyz jsem studoval tak stipko se posilalo jedine na ucet.
    P.S. Mam osobni ucet u GE Money Gratis, kde neplatim nic.

    1
    1
  44. tom
    24.9.2012 – 8 Tishri 5773 v 20:16 — Odpovědět

    LuckeRe ne, nechodím, plat si vybírám normálně v účtárně, tak jako vždy, od toho totiž účtárna na podniku je. Firmy si to ale ulehčují a lžou a hloupí zaměstnanci zřizují účty, proběhlo to i u nás. Prostuduj si zákoník práce, firma je povinná vyplatit ti tvou mzdu na pracovišti, ve výplatním termínu, v pracovní době a v hotovosti, jestli tě nutí k něčemu jinému lže a ty se podrobuješ jako hlupák. Není tvojí ani ničí poviností mít někde účet i když si to establishment tohoto státu přeje, má tak své ovčany pod větší kontrolou, ne-li absolutní, kontrola příjmů, zablokování účtu, exekuce…

    1
    0
  45. tom
    24.9.2012 – 8 Tishri 5773 v 20:37 — Odpovědět

    Je v podstatě povinností každého občana mít bankovní účet….http://www.topsrovnani.cz/aktuality/zmenit-banku-neni-slozite-a-usetrite-tisice-korun-rocne
    Bla , bla, v podstatě autorovo rádoby přání, ale není. Kdopak tu “radu” asi sesmolil, ale je zajímavé si ten blábol přečíst, ty výhody “proč mít účet” jsou úsměvné, nezajímavé taky je, jaké banky nám tam doporučují jako in a přívětivé. Ale žádná banka není přívětivá, …nikdy, tedy, možná jen tehdy pokud nás chce získat jako klienta. Myslím, že lidí zbytečně podléhají něčemu co k životu naprosto nepotřebují, banka vás ke svému podnikání potřebuje, vy banke ke svému životu ne, zamyslete se nad tím..

    0
    0
  46. LuckeR
    24.9.2012 – 8 Tishri 5773 v 20:59 — Odpovědět

    Tome a proc rovnou platit elektrinu, kdyt si ji muzes udelat sam… atd. kdyz mas rad stredovek tak ok ;) nic proti.

    0
    0
  47. tom
    25.9.2012 – 9 Tishri 5773 v 17:56 — Odpovědět

    Hmm ))), tak to tě asi zklamu, elektřinu si z velké části vyrábíme sami malou turbínkou už léta, ale velký ČEZ by i tohle chtěl kontrolovat a je velice problematické dům odpojit ze sítě a jet pouze na sebe i tak ale dost ušetřím. Ale tohle vše srovnávat s účtem v bance není moc rovnocenné. Tu banku skutečně k životu nepotřebuješ, v podstatě je to zlodějina za tvé peníze a ještě bys jim měl děkovat, že ti “slouží” ? Ne, nemám rád když mě někdo ochcává a ještě se u toho tváří seriózně.

    0
    0
  48. LuckeR
    25.9.2012 – 9 Tishri 5773 v 19:19 — Odpovědět

    Jak rikam ja mam ucet zadara a jeste pri placeni kartou dostavam procenta z ceny z5. Internet k zivotu taky nepotrebujes… a vlastne ani tu elektrinu nepotrebujes… kdyz ji nepotrebovali tvoji predkove tak proc by si ji potreboval ty =) Holt me jen prekvapuje, ze nekdo kdo odmita normalni vec jako je bankovni ucet neodmitne zavedeni internetu domu od nejakeho poskytovatele je jedno jakeho… To je vetsi okno do soukromi nez nejaky ucet… Ale kazdej je jinej… trochu mi tohle pripomina “vegetariany” kteri papaji rybicky ;)

    0
    0
  49. 30.9.2012 – 14 Tishri 5773 v 05:46 — Odpovědět

    K výhradám ohedně poskytování os.dat členům sk. PPF. jsou tyto námitky jednoznačně iracionální. Jak je shora uvedeno, k aktivaci ban. služeb. (t.j. m.j. i vydání + užívání Platebních Karet ) jsou tyto data nezbytná k samotné výrobě + vydání zpřostředkovatelem , rovněž nasledné navazující služby jsou z poskytnutými osob. daty ůzce spjaty, a bez nich by Váš účet ani nemohl být funkční.

    * Samozřejmě s registrem os. dat u cízéch společností je spojeno i možné obtěžování reklamnou (spamy), a v neposlední řadě je take docela nepříjemný fakt , že s Vašimi osobními daty muže mimo Vaší kontrolu nakládat cizí subjekt. Nicméně je tento inf.článek (součásti smlouvy)zavádějící, nebot at se tak stane či nikoliv. V konečném důsledku se reálná informace o dispozicich os.dat cizich subjektů (kteří nejsou součastí smlouvy) ke klientovi ani dostat nemusí.

    Pokud se týká samotného přístupu při zřízovaní bežného učtu apod. souhlasim se shora uvedenými názory. Mám účet ve 2 peněžních ústavech, a nikde jsem nebyl tak spokojený jako právě zde. Služby = super, přístup + jednání = take super,
    Cenik = neni co řešit. takže Banka OK

    0
    2
  50. Olouch
    31.10.2012 – 15 Heshvan 5773 v 08:38 — Odpovědět

    Prvotní byla nespokojenost potenciálního zákazníka banky, který nechtěl přistoupit na její požadavky. Zdály se mu nepřiměřené a tak smlouvu nepodepsal. Veřejně se podělil o svou zkušenost a zdůvodnil své jednání. Patrně tím chtěl varovat ostatní, že není vše tak růžové, jak banka prezentuje ve svých reklamách. Ale místo toho, aby bylo každému nad slunce jasnější, že přece nechceme poskytovat svá data komukoliv, narazil na “polmčkovou válku” svých spoluobčanů – tedy babrání se v nepodstatném nebo nesouvisejícím (to, že banka má skvělé a levné služny, že její zaměstnanci se umějí chovat atd. přece nesouvisí s jejími smluvními požadavky). V zemi, kde je i 20 let po převratu běžné povinné nošení “psí knížky” (OP) a kde poslanci nejsou schopni řešit jednoduché problémy, natož pak zákony, mě to ani tolik nepřekvapuje.

    1
    0
  51. Jeník
    5.11.2012 – 20 Heshvan 5773 v 17:37 — Odpovědět

    Patřím k těm, jež tam mají spořicí účet od založení banky a žádné spamy mně nechodí, pouze jednou nabídka na běžný účet a půjčku. Slušná nabídka, bylo možné slušně přijmout nebo nereagovat.

    0
    0
  52. Ladik
    9.11.2012 – 24 Heshvan 5773 v 08:00 — Odpovědět

    Mám zde účet od založení což teď tedy 2,6% na spořícím a žádný spam mi od nich zatím nepřišel… Tedy když to shrnu, tak za celý rok používání jsem dostal cca 4 e-maily a to se týkalo 1) snížení o 0,1% na spoření, 2) změna VOP, 3) nová služba půjčky, 4) hmm to ani nevím ale něco určitě ještě poslali. A z těhle e-mailů byl spam jen snad ten poslední…

    0
    1
  53. Ferda Brabenec
    14.11.2012 – 29 Heshvan 5773 v 12:49 — Odpovědět

    Jakž-takž ochranou před zneužitím osobních dat je odtěhování do odlehlé jeskyně (za předpokladu, že se vám podařilo narodit se nepozorovaně a nemáte OP), nemít telefony, internetové připojení, auto, řidičák, nebýt pojištěn, na záručních listech i v pracovní smlouvě uvádět falešné údaje, nechávat si posílat poštu Poste Restante a mnoho dalších opatření. Já bych do posunu o -1000 let nešel. Raději jsem prozrazen.

    0
    0
  54. dr Jindřich Novák
    1.12.2012 – 17 Kislev 5773 v 22:34 — Odpovědět

    Po přečtení příspěvků jsem nabyl dojmu, že jsem přišel o drahocenný čas.
    Marně jsem čekal co důležitého rozpoutalo diskusi.Nic jsem nenašel. V obchodních podmínkách AIR BANKY jsem neshledal žádná vybočující ustanovení.
    S AIR BANK jsem plně spokojen.

    0
    2
  55. R
    31.12.2012 – 18 Tevet 5773 v 10:26 — Odpovědět

    Jsem u airbank a jsem nadmiru spokojena. Pred tim jsem byla u ceske sporitelny, kam bych uz nikdy nesla, za to, ze klientum lzou jsem prisla o 37 000Kc + 1600 Kc, co jsem musela dal zaplatit, i kdyz mi bylo nekolikrat receno, ze je to zrusene a nic se neplati. Kdybych si nezavolala do pojistovny, tak bych mela diky cs exekutory na krku a kdyz uz clovek zjisti vse, v cem lhali a jde na pobocku, tak se jim roztrepe hlas a to je vse. Maximalne se rekne ” omlouvame se”, ale penize za pojisteni mi nikdo nevratil a ani nevyplatil. Vsechny instituce ( banky, pojistovny atd.) davaji osobni udaje tretim stranam, jen to nikde neuvadi. Rodinny prislusnik v jedne takove instituci pracoval a docela mazec, jak museli nakladat s osobnimi daty klientu. A to je instituce velka a dlouhodoba na trhu a spoustu lidi v ni je a novy prichazi. Delaji to vsichni jen asi airbank to napise do smlouvy, kde si to klient precte. A kdyz se to nekomu nelibi, vsak tam nemusi. A ti co tam nejsou….Nikdy Vam nikdo nenapsal email s nabidkou nejakeho produktu ci nezavolal? Kde tyto treti strany na Vas vzali kontakt?

    2
    0
  56. 11.1.2013 – 29 Tevet 5773 v 10:23 — Odpovědět

    AirBank: Jako ředitel New Shekel o.s., které provozuje www.shekel.cz a zároveň fanoušek AirBanky na Facebooku, jsem se rozhodl že vyzkouším jejich internetové bankovnictví.

    Popravdě?: Jsem nadšený, je naprosto dokonalé a rozhodl jsem se pro AirBank jako hlavní banku. Díky

    David Fábry

    1
    3
  57. jan horák
    5.2.2013 – 25 Shevat 5773 v 17:51 — Odpovědět

    no a co tak vám budou posílat do mailu reklamy to není zase takový problém tu reklamu vymazat !!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
    0
  58. Martin
    7.2.2013 – 27 Shevat 5773 v 23:04 — Odpovědět

    Pochopím, že by Vám vadilo, že nemáte poblíž bankomat či pobočku. Pochopím, že Vám zamítnou půjčku, pochopím, že nenabízí termínované účty s megavysokým úrokem, mají jen “spořící” s velmi slušným. Dokonce bych pochopil, že nadáváte na 150Kč u velkého účtu (i když máte možnost malého a hlídat si peníze). Ale to, co kritizujete, nezlobte se, Vy u každé banky zákonitě musíte najít nějaký chloupek. který Vás bytostně irituje. Mně na mail denně chodí min 10 i více reklam a není nic jednoduššího než je smazat. A jestli si myslíte, že jste chlapík “inkognito”, kterého nikdo nezná, nikdo o něm nic neví, je mimo systém, jste na omylu. Na tom nic nezměníte. Soustřeďte se spíše na to, aby částka 150Kč měsíčně pro Vás byla směšná. Věřte, pak nebudete psát takové směšné příspěvky. s

    1
    0
  59. Stanislava Mat.
    9.2.2013 – 29 Shevat 5773 v 06:31 — Odpovědět

    Dobrý den,
    děkuji za upozornění, bylo mi jasné, že banka ty peníze musí získávat jinde,když nejsou jiné poplatky. Jen jsem nevěděla kde. Je velmi důležité uvědomit si, že naše osobní údaje jsou velmi ceněným artiklem. ČEZ je schopen vám za poskytnutí (ČILI PRODEJ) os. údajů jiným subjektům, snížit splátky za energie i o 1000,-. Když si to uvědomíme jako klienti, můžeme na tom i vydělat, pokud nám to bude jedno, tak na tom vydělají jiní. Mnohokrát děkuji za info.

    3
    0
  60. Vítězslav Strnad
    23.4.2013 – 13 Iyyar 5773 v 23:32 — Odpovědět

    Plně souhlasím s problematičností podpisu nesmyslné části smlouvy.
    Obecně řečeno: Banky vznikají proto, aby měly zisk při poskytnutí nějakých služeb. Filozofie banky tak trochu odpovídá myšlenkám těch lidí, kteří ji zakládali nebo vedou. V tom směru jsem byl již v počátcích reklamy na AirBank opatrný protože smyslem AirBank je zisk a navíc v dnešních podmínkách České republiky, kdy mnoho lidí zbohatlo počátkem 90.let díky sporným zákonům nebo praktikami na hraně zákona, nemohu než mít podezření, že si to tito lidé v mých očích zaslouží. Obecně normální lidé často nadávají na dnešní poměry v ČR a na druhé straně čtu komentáře lidí, kteří jakoby byli zaslepení a činí svými postoji živnou půdu těmto zbohatlíkům.
    A to – zpět se vrátím k problému se “zákeřným” textem – souvisí právě se snahou banky získat více, než je dohodnuto nebo prostě více než si klient přeje. A to považuji osobně za velmi arogantní. Tím začíná nadvláda firem jako je AirBank nad lidmi.
    Chybou je povolit počáteční ústupky. Nevím, proč by lidé měli souhlasit s předáním osobních údajů nějaké jiné firmě, která nemá nic jiného s produktem společného než společné vlastníky. A pokud ještě nevíte, kdo stojí v čele, tak je něco špatně.

    2
    0
  61. Petr Janíček
    20.5.2013 – 11 Sivan 5773 v 20:43 — Odpovědět

    Já bych klidně bral mít celoživotně o 0,2% ročně větší úročení vkladů na spořícím účtě, než ostatní klienti banky. Toto platilo jen pro několik prvních zřízených spořících účtu při vzniku banky. Jsem dlouho klientem této banky, dosud mi žádná reklama z větve banky nebyla nabízena.

    0
    0
  62. 15.7.2013 – 8 Av 5773 v 11:08 — Odpovědět

    no zadna banka neni hodna mila urocici penize nepozadujici udaje, by jste se divil co se deje s datama v ceske sporitelne ;) nebo u O2. moc bych ty data neprozival..Kellner narodil od ostatnich si spis ty data necha pro sebe nez ej predaval matkam ostatnim bank..

    0
    0
  63. Tom
    27.7.2013 – 20 Av 5773 v 13:08 — Odpovědět

    Neseriozní banka. Všude jsem získal půjčku jen tady ne. A to nejvíc vykřikujou jak u nich není nic problém. Jen marketingové řečičky a skutek utek. Air bank už nikdy…..chtějí jen získat klienty ale nechtějí vám pomoci. Trapáci. Podotýkám že v jiné bance poté jsem získal úvěr úplně bez problémů neboť nemám žádný negativní záznam.

    1
    0
  64. Míra
    30.8.2013 – 24 Elul 5773 v 22:47 — Odpovědět

    Ahoj, Air bank mám již nějakou dobu a žádné otravování s reklamou nebo něčím jiným nenastalo. Nebál bych se toho :-)

    0
    1
  65. Milan Prochazka
    25.11.2013 – 22 Kislev 5774 v 20:07 — Odpovědět

    Neseriozni banka, banka pucici negativni disrkiminaci a delani rozdilu mezi klienty na zaklade spolecenskeho postavenie “normalni” clovek. kdyz se bank… Pracovnici neochotni, pokazde informuji jinak, zakony Ceske republiky (ktere jsou nadrazene vnitrnim predpisum banky) ne nezajimaji a ohybaji si je tak, jak banka potrebuje. Zkratka ruce pryc od teto banky nove generace, kterou mohou mit klienti i radi, na trhu je vice banky, ktere si sve klienty opecovavaji a banky, ktere nedelai tak do oci bijjici rozdili mezi lidmi s rozdilnym spolecenskym postavenim. U Air bank bych se za cas bal o sve uspory.
    mipr34@yahoo.de

    1
    1
  66. Milan Prochazka
    25.11.2013 – 22 Kislev 5774 v 20:09 — Odpovědět

    Omluvte chybicky v prispevku nad tim, necetl jsem to po sobe. Diky za pochopeni:-)
    M.

    0
    0
  67. Lukáš
    4.12.2013 – 1 Tevet 5774 v 14:35 — Odpovědět

    Dobrý den, jsem klient Air Bank již delší dobu a nikdy jsem neměl žádný spam a nebo email, který se přímo netýkal mého účtu, proto tak nějak nechápu tento článek,ale respektuji právo na vlastní názor. Mám více účtů a jsem s touto bankou spokojený. Třeba ani neřeším, proč tady vyplnit email, což je povinné, abych vůbec mohl reagovat,když podle mě není ani důvod…A jsme u toho…
    Přeji hezký den Lukáš

    1
    2
  68. Kenneth
    8.2.2014 – 8 Adar A 5774 v 22:08 — Odpovědět

    Dobrý den,
    Účet u AirBank A. S. jsem si založil cca před rokem a do emailu mi nepřichází žádný spam, stejné je to i s poštovní schránkou, do níž mi chodí stejné množství materiálu na podpal v krbu jako obvykle.

    2
    1
  69. Jouveles
    30.1.2015 – 10 Shevat 5775 v 20:23 — Odpovědět

    Ten dromedár co nabízí skrytě ruskou banku erbank zapomněl uvést že : Vložit musíte 50 000.-Kč ! A musíte bejt podnikatel !!! Takže AirBank vyhrává na celé čáře a to poskytnutí informací se dá okamžitě zrušit ! Tedy naprostá bouřka ve sklenici vody, mnoho povyku pro ni !!! Co vedlo autora k tomu aby tu ptákovinu tady prezentoval asi dostal almužnu !

    2
    2
  70. Honza
    18.2.2015 – 29 Shevat 5775 v 09:24 — Odpovědět

    Autore článku, vy jste tedy případ. Vždyť už jen u příspěvku, který právě píši, musím vložit povinně email. Kážete vodu a pijete víno !!!!!!

    2
    2
  71. Petr
    22.4.2015 – 3 Iyyar 5775 v 18:02 — Odpovědět

    Po 10 letech u KB jsem u Air Bank neskutečně spokojený. Mam pocit, že si vlastně můžu dělat co chci…

    2
    0
  72. Richard
    9.8.2015 – 24 Av 5775 v 08:12 — Odpovědět

    Dobrý den.Chci se podělit o skušenost s Airbank.Po založení spořícího účtu jsem spořil a po naplnění do 250 tis. jsem založil další,ale musel jsem eurový nebo dolarový.Je to jedno protože po vložení českých a druhý den výběru českých jsem přišel o korunu na euru.Nikdo mi nezdělil že se řídí nákupem a prodejem eura v kurzu který mají a že mne vlastně legálně oholí.Na 120 tis. cca o 4500,-kč.Takže vy nic nesměňujete ,ale oni vloží na váš účet za 27,50kč za euro ,ale výběr je za 26,50kč za euro.Mě to připadá jako legální okrádání.Jen se při založení o tom klientovi nezmíní.

    3
    0
  73. Lucie
    2.11.2015 – 20 Heshvan 5776 v 12:09 — Odpovědět

    Čím větší hloupost se napíše, tím více diskuzí se kolem vede. Všimli jste si toho že to platí věky věků ?
    Schválně si projděte na tomto webu příspěvky a diskuze kolem. Třeba tebto pčíspěvek neřeší nic, ale zato velice obšírně a diskuze je kolem rozvinutá. Připomíná to Svatou horu kde se dohadují mezi sebou ti praví.
    Lidé vymysleli beztak internet jen kvůli tomu aby se mohli dohadovat a handrkovat i když se nevidí. O to víc si řeknou, a tím větší pravdy se rodí. :-((

    1
    2
  74. Nika
    29.12.2015 – 17 Tevet 5776 v 15:38 — Odpovědět

    Můj otec je u Air bank několik let a je nadmíru spokojen. A to si troufám říci, že je povahy hodně kritické, ,,ufrflané", …než do něčeho jde tak tráví hodiny nad tím, aby si zjistil co nejvíce informací…. Banku mi doporučil, takže já jdu do ní také :-)

    0
    2
  75. Jan Z.
    11.5.2016 – 3 Iyyar 5776 v 07:07 — Odpovědět

    U AirBank je možné se tohoto bodu zřeknout. U Poštovní spořitelny nikoli!!! To, že předají informace třetím stranám se prá rozumí ČSOB. Bez toho, aby předali informace ČSOB poštovní spořitelna nemůže fungovat (dle informací paní na přepážce v PS Rokycany). Zároveň ale nikde není uvedeno, že "třetími stranami" se rozumí jen ČSOB. AirBank je v tomot průhlednější. Nelobuji, momentálně mám účet jen u Poštovní Spořitelny.

    2
    0
  76. tony
    8.4.2017 – 12 Nisan 5777 v 15:19 — Odpovědět

    Po přečtení cca poloviny textu jsem zjistil, že:
    – autor ponejvíc kritizuje něco, co se nestalo (spam, který by mu "určitě" chodil)
    – autor je nahněvaný člověk
    – autora a jeho blízké s každým řádkem víc a víc lituju

    0
    1
  77. Zuzanovka
    22.4.2017 – 26 Nisan 5777 v 05:51 — Odpovědět

    AirBank má poměrně vysoké poplatky za kde co (s výjimkou vedení účtu). Radějich se poohlédla po jiném běžném účtu – jsou i takové, co poplatky neúčtují za žádnou z běžných služeb (equa bank, při teoše snahy mBank a s podmínkami zasílání pravidelného příjmu i jiné banky).
    Už nějakou dodu sleduju také termínované vklady i spořicí účty. Situace je pro spořílky dost beznadějná. Jediné, co jsem našla jakž tak slušného, je termínovaný vklad u ANO SD (https://www.anosd.cz/ano-pro-zhodnoceni/), na čemž se shodneme, ale tam zase nevím, jak to bude se členským podílem, když je to družstvo. A fondy jsou relativně rizikové, když odečtete poplatky, jste tam, kde se spořicími účty – a ještě s rizikem. Takže snad jednině kupovat to, co půjde časem dobře prodat se ziskem? Případně si začít kupovat věci pro radost a pro to, abychom zvedli zadky ze židlí? Co třeba dobré kolo? (https://www.krabcycles.cz/) Rozhýbeme nejen sebe, ale i ekonomiku a časem půjdou úroky zase nahoru i u spoření, nejen u půček a zejména hypoték…

    1
    1
  78. Emka
    13.2.2018 – 28 Shevat 5778 v 20:40 — Odpovědět

    Air bank je velkým zklamáním? Ani se nedivím. Jak postupně přechází uvěrovým trh od března 2017, tak je to cítit u některých bankovních či nebankovních subjektů. https://www.penize.cz/pujcky/322497-pujckovy-trh-prochazi-ocistou-jake-zmeny-prinesl-1-brezen-2017

    0
    0

Napsat komentář: Tomáš Kocourek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Žíla v příhbí (Wa-jišlach)

Další článek

Hájkův „nářek poctivosti“ a listina arcibiskupská