Zdroj: reflex.cz

Byly doby, kdy se slušný člověk stydíval jen za Milouše. Mít něco takového v tzv. „reprezentaci“ státu či národa bylo fakt dost „hustý“… Jakeš ovšem prostě jen „tu Hanku Zagorovou toleroval“ a občas si pletl bojlery a broilery. Jinak to byl prostinkej kluk vytažnej partajními gaunery příliš na oči a příliš vysoko. Byla to taková gogolovská sranda. Smích skrz slzy.

Takže máme-li dneska na trůně komického fašistu, není to sice v českých a možná ani jino-stranných dějinách nic nového pod sluncem (jak učí Kohelet), ale je to někde uvnitř, v samé své podstatě, daleko vážnější, než si myslíme. Prostáček těžko překročí svůj stín, inteligentní člověk, který vrhá hnědé stíny, to je už velké nebezpečí. A inteligentní gauner bez špetky bazální morálky, to je figurka daleko horší než Hácha, (jenž na rozdíl od současného dosluhujícího zloděje per se možná se svým dějinným losem vnitřně rval a trápil).

Přesto, ačkoli mi to určité problémy dělá, jsem schopen svým bližním (včetně prezidentů) tolerovat jak kleptománii tak i ješitnost, komunistické „hříchy mládí“ i fašistické manýry, ale i lásku k herečkám a naivní euforii. Stačí, když si udělám účetní šibeničku jejich a svých vlastních nedostatků. Co ale nedokážu tolerovat nikdy je přeceňování pravidel vesmíru – k nimž podle tóry patří morálka a humanita. Kdysi se říkalo že „philosophia ancilla teologiae est“ – tedy že všechno to filosofování je jen služebnou popelkou pro „paní teologii“. (A to tehdy teologii ještě nešlo o restituce církevního majetku, který si dneska nekoupí nikdo jiný než všichni napapaní kmotři, protože zbytek lidu už nemá ani kačenu!) Matematika je považovaná za vědu sice fantastickou, všeobsažnou ale přeci jen služebnou a pomocnou pro ostatní obory už dávno.

Jen Václav Klaus díky všem svým vlohám a danostem spojuje oba koány v jeden. A zbytečně mnoho let sám sobě a všem těm, kdo se na něj během přednášek a summitů nepřišli podívat jen jako na kuriozitu a jakéhosi „lachtana z Čech“, se pokouší namluvit, že ekonomika je něco víc než ta matematika anebo philosophia. Že by si snad mohla dělat ambice na vědu společenskou. Tedy sociální. Vědu o společnosti a o vesmíru. A to je ten základní kámen úrazu.

Jsou totiž megatuny „komodit“, které nelze hodnotit ekonomickými kritérii. Z biblického hlediska  (Zlořečený, kdož převrací spravedlnost cizinců, sirotků a vdov (dt 27:17); Nebo nebudete bez chudých, proto přikazuji, abys ochotně otvíral ruku svému chudému a sociálně slabému (dt 15:11), a budeš tyto skutečnosti vštěpovat dětem, abys je učil …) vzato, je nepéče o  nemocné a staré, sociálně slabé a důchodce, rovněž tak zanedbávání vzdělání a vědy stejný trestný čin jako vražda. Lidská bytost je povinna – nejen nesmilnit a nevraždit, vyhnout se lidokradectví a dalším základním pošetilostem. Je povinna také zajistit a rozvíjet vzdělání, charitu, sociální programy a spravedlnost všemi svými prostředky. To je prostě „přikázání“…

Zajištěné – tedy dotované – školství, zdravotnictví a sociální služby nejsou „socialistické“. Jsou před-demokratické (mám na mysli helénistické ohledávání demokracie, ne převrat v barvě Sametu), jsou starozákonní – biblické. Pochopit to, je důležitější, než kázat názory na výši globálního oteplení. To je taky „neekonomický nadstandard“ ve srovnání s tím, že humanita dostává  právě „ekonomicky“ na prdel. A morálka ekonomik? Ta není ani z pekla, natož pak z tohoto jednoduchého kulatého světa!!

A tak  veškeré „ekonomické“ kecy, že už je konečně na čase přestat se  pohodlně spoléhat na stát, protože i tyto „obory“  si na sebe musí vydělat, jsou lží. (Tedy pokud nejsou míněny právě v tom ekonomickém duchu a nemíří do doby za poslední tečkou mayského kalendáře, kdy už se skutečně každému otevřou oči a on pochopí, že spoléhat se na stát, je skutečně sebevražda.)

Ne každému se totiž podaří si na sebe vydělat, protože, aby si jeden na sebe vydělal, propustí jiného. Přesto tomu propuštěnému, který si nevydělá, nesmí odepřít základní „přikázání“ humanity. Nárok na vzdělání, na milosrdenství, léčbu a zaopatření. Z pohledu bible si každý, kdo nějak vydělává, vydělává na to, aby část svého výdělku investoval do člověčiny. A teprve poté, lze investovat do dalšího podnikání. Tomu kdysi sloužily daně. Ale pokladnička gabajů (správců pokladny) bývaly transparentní, a než se začal stavět Chrám, museli být zaopatřeni ti, kvůli kterým měl stát stjně, jako kvůli těm, co na něj dali obolus.

V dosud naznačeném smyslu je tedy ten unavený zlodějíček skutečně nebezpečný. Jakešovsky směšný je pak pokaždé, když díky Molochovi, kterého uctívá, díky jím vzývané ekonomické služební pavědě, která nemá šanci postihnout cokoli neměřitelného a penězi nezměřitelného, usvědčuje sám sebe z fatálního nedostatku lidského rozměru.

Naposledy teď, kdy z výsosti svého diskreditovaného trůnu u jehož podnožky se nekrčí žádný cadik, ale jen fašističtí poradci, vzkazuje akademikům, že ho zase naštvali. Naštvali tím, že chtějí vést diskuzi o tom, zda se dá vzdělání „koupit“ a „prodat“, víc, než jak to dělá kdejaká Řápková. „Odmítavé reakce akademiků na reformu vysokých škol jej pobouřily. Kritici reformy (rozuměj =  boje o každou korunu a na všech frontách) hrají prý falešnou hru na akademickou svobodu.“ Prohlásil sám svými ústy pro Radiožurnál. Takže ho nezkresluji. Nevytrhávám z kontextu.  A nepojede do Brna, protože se přeci nebude kontaminovat rebelující ulicí…

To prohlásil „On“, jenž tuhle nedávno omilostní korupčnici, která z „přikázání“ dělá evidentně jen a jen výnosný kšeft! On, jenž tiše podporuje Dobešovu snahu, přejít z rozkrádáni v betonu, k rozkrádání ve virtuálním světě. On, který volá na akademiky: Chci dialog! , ale každým svým prohlášením, každým svým amnestičním „gestem“ jakýkoli dialog vylučuje!!

Jistě, není zdaleka jediný. Ale jediný by chtěl pod zadnicí trůn a tomu odpovídající zájem a respekt. Což dokázal u turniketu někde v Austrálii, komik!

Nicméně vedle hanby, pocitu nebezpečí a trapné směšnosti je v tom, co se dnes všude děje (a na Hradě zejména!), také obrovský kus naděje. Morálku totiž neměli nikdy, a proto PROMO-PROvali, Gripenili a lhali. Teď ani nelžou. Mezi řádky, kde nás žel opět naučili číst, prozrazují jediné. Jsme v řiti, finančně na dně a lidsky na nule. Natolik, že už dokonce nemáme čas ani na pletichy, ani na ohledy. Jsme nazí, nestydatí a umíráme hrůzou, co bude potom. (A to asi málokdo z nich, počítá taky s inventurou u turniketu, který se má prolézt do nebe.) Ono to už nemá kam zajít. Buď přijde mesiáš (ne ten, kterého někde vysoustruhuje Nečas, ale ten opravdový), anebo konečně zvítězí to, co člověka dělá nad-delfínem. Odvaha k pravdě!!  Jsou v řiti, na dne a na nule. Vydržme to! Už jim to netolerujme. Nečekejme, jak se naposled a nanovo „zkoalí“. A bude líp …

Autor: Jaroslav Achab Haidler

66 Komentářů

  1. kralik
    28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 22:20 — Odpovědět

    no to pise ten pravej, ale ja vim, mas berlicku hledani
    bobek (rozumej tecka a velka)

    Ps : v kazdem psu kus vlka

    0
    0
  2. kralik
    28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 22:34 — Odpovědět

    jo jen jsem zapomnela, ze se mi libila ta pidi narazka na zamilovani do herecky (mamka na to vzdy prohodila neco o tenurcich :-) :-) :-) :-) ), jinak jsou to sladkobolne plky bez cinu, ta narazka mi jen pripomnela, ze takovym lidem bych doporucila dlouhodobou “staz v divadle “, pochopi, ze na tom nadherne smardlavym ostruvku, zijou lidi, potvory, hajzlove i andele, jako vsude, a zbavi se naivniho zamilovaneho pohledu do ztvrnene role a nekdy objevi praveho cloveka, pak mozna i vztah (i kdyz tuhle jsem videla kousek, kde v podstate z 80 procent hral clovek sebe sama vcetne sve tetralnosti, a zbyvajici byl postava, trochu zklamani…..omluva za dalsi bobek, ale bwr to, proste mam jen desne spatne voci)

    0
    0
  3. ivaf
    28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 22:53 — Odpovědět

    Achabe díky. Nikdy jste mne ve svých příspěvcích nezklamal. Vytříbený sloh, dotažená myšlenka a slova,která se propalují do duše jako sůl do krve.

    0
    0
  4. Marko Klátil
    28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 23:23 — Odpovědět

    “Z pohledu bible si každý, kdo nějak vydělává, vydělává na to, aby část svého výdělku investoval do člověčiny. A teprve poté, lze investovat do dalšího podnikání.” Pokud nebudete investovat, potom nemůžete pomáhat. Ať jde o investice do sebe, nebo do podnikání. Kolik myslíte, že dával Bill Gates na charitu ? Kolik dal, jako již bohatý člověk, to víme všichni.

    0
    0
  5. 28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 23:27 — Odpovědět

    Marko, naprosto souhlasím, ale má to jeden malý háček. Nebudete-li jíst, neseženete-li knížky na své vlastní vzdělání a dřevo na otop, bude se vám hodně špatně podnikat. Málokdo dává peníze “do podniku” prioritněji než na jídlo a na děti… a ty chudé děti, mezi ně taky patří – teprve pak podnikání pro “altruismus”. JE rozdíl mezi povinným “desátkem” a “cedakou” tj. altruistickým milodarem. Nebo se pletu ?

    0
    0
  6. kralik
    28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 23:38 — Odpovědět

    no nedavno to byly jeste mrtvoly, pro tebe

    0
    0
  7. kralik
    28.2.2012 – 5 Adar 5772 v 23:41 — Odpovědět

    pravda – prestan si hrat na svetce, vwtsiho hajzla jsem nepoznala, ale masku ma dobrou, dwfakto soustas verejnost, omluva, napsala bych neco eufemnniho, ale nemam vyraz, a mas to i v nativite…tolik masek, ze dren – viz co je krev v bibli, je skrta za spoustou masek, ale ma to tak byt, tak si byl stvoren

    0
    0
  8. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 02:06 — Odpovědět

    a mimochodem achabe jsi Zlodej!, co mas a co ti nepatri a co nebylo nikdy darem vis, tak co to je, jen zlodejna
    svaty achabe nas

    0
    0
  9. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 02:11 — Odpovědět

    ale nevracej to, od tebe bych uz nikdy nic neprijala, ani to, co je me, nazpet, jen at ti to kazdy den pripomina jaky si manipulativni zmetek a jen a jen zlodej…co krade myslenky nebo jine veci

    bobek bobek bobek…at to ma particka tvych milych jednodussi

    0
    0
  10. Acher
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 03:13 — Odpovědět

    Místo tisíce nekončících bobků se podepiš, Králíku. Ijáček

    0
    0
  11. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 04:47 — Odpovědět

    Dobré ráno, Gabrielo. Mám psa a jeden z jeho koníčků, když byl malé štěně, bylo pobíhat po louce a konzumovat zaječí bobky, které mu opravdu chutnaly, a pak přiběhnout, skákat po noze a chtít se mazlit. Nosíval jsem kapesník na jeho růžovou tlamičku, a po vyčištění (utření) se štěně mazlilo. Takže pro mne je bobek preferenční součást stravy “našeho psího dítěte”, tudíž vnímán spíše pozitivně. Apropos, tím Herbertem von, jak jste mne občas titulovala, jste myslela asociací Karajana? Pak jsem poctěn :-)) Pěkný den!

    0
    0
  12. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 06:11 — Odpovědět

    side, Karajana asi ne, i kdyz co ja vim, vypadate jako on, pak poklona ? a pokud jeste tak dirigujete, dvojta :-)
    achere – hlavne, ze achab vi a moc dobre, ostatne bobek vymyslel on
    poklona

    0
    0
  13. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 07:08 — Odpovědět

    achabe, nezacal te v jwdnom konkretnim okamziku palit dekl , kdyz uz te nepali tve svedomi?
    pozdraveni a hezky den preji, i oslikovi

    0
    0
  14. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 07:54 — Odpovědět

    no, Gabrielo, když už z toho děláte “dálkový výslech”, tak jsem hrál na violoncello, a alopecií, na rozdíl od jiných netrpím, takže to je jen otázka účesu – HvK měl tehdy módní patku dozadu. Podstatné je (při Vašich kritériích), zdali V y vypadáte alespoň jako Marilyn Monroe:-))

    0
    0
  15. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 07:57 — Odpovědět

    ….od lodiček výše….G.

    0
    0
  16. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:30 — Odpovědět

    zeptejte se achaba mezi nami muzi side :-) , vi jak vypadam a bude uprimny jako vzdy

    0
    0
  17. Cipi
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:31 — Odpovědět

    A ještě jednou, prosím.
    Milý králíku, vaše soukromé poznámky mne v diskusích velmi ruší. Zvolte pro ně prosím, pokud je to nutné, jiný kanál. Ze studu je přeskakuji a mohou mi pak uniknout vaše jinak bystré postřehy k tématu ( které vyplynou z komentářů ostatních).Děkuji

    0
    0
  18. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:32 — Odpovědět

    .ale blond nejsem, to proste nejde, a iq mam polovicni
    pupupidum

    0
    0
  19. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:34 — Odpovědět

    od karajana ovsem, pokud mel 300, a to vi urcite mate, nest pas

    0
    0
  20. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:36 — Odpovědět

    ostatni vam uprimne rekne a popise achab, tak se na nej obratte, ma nejcerstvejsi informace

    0
    0
  21. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:38 — Odpovědět

    slecno cipi, nebo pani, prosim, vy

    , sklapete, pro vas muze byt achab klidne andel, pro me je zlodej, co kaze vino

    0
    0
  22. thomaso.didymos
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 09:47 — Odpovědět

    Co králíka tak pálí, že dupe jak zběsilý? To musí strašně bolet…
    Achabe…díky za vaše články…jsou dobrými pozvánkami k rozvahám.

    0
    0
  23. Cipi
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:08 — Odpovědět

    Toto je poslední poznámka, protože je to zbytečné, ale neodpustím si ji.
    V diskusích pod články naprosto nejde o osobnost autora, ale o to, co vyjadřuje. Aniž bych chtěla srovnávat- při poslechu hudby naprosto nemyslím na osobnost skladatele, a pokud čtu knihu, je mi srdečně jedno, co měl autor k večeři či s kým spal a za kolik.
    Opakuji: Nejde mi o osobnostní profil ani autorův a ani váš. Proto nemáte-li něco k tématu ( nikoli “k osobě”- což je již dávno odhalený řečnický podraz) , na tomto fóru byste mohla “sklapnout”- vašimi slovy- vy.

    0
    0
  24. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:11 — Odpovědět

    víte, Gabrielo, pravda nikdy není “někde” uprostřed, jak se tu občas mantricky omílá. Pravda je v nitru a v srdcích dobrých lidí. A ti se hledají těžko, neboť nejsou “uprostřed”, ale také nejsou na pólech, ať už jim říkáme + nebo – . Jistě jste jako děvče viděla film “Hádej, kdo příjde na večeři”. V něm má (v onom poselství) největší pravdu ona malá černá žena, maminka Sidney Poitiera, jejíž názor zlomí názor Spencera Tracyho, který si uvědomí, že “znát a znát život je rozdíl, a že život lze i zapomínat”. Pro někoho je život otočné jeviště, rej kostýmů a potlesk hlediště. A nezajímá ho, proč také, že opona jednou padá. Odchází, aby mohl přijít. K JINÝM divákům. A vy stojíte sklíčena někde na forbíně, a marně, marně voláte do nápovědní budky. Zhodnocujte svůj život, neutrácejte ho. To by asi naznačil ten Vrchní Osvětlovač, který je nad námi, a kterého se ti, kteří mnoho ritualizují své chování, tak bojí…

    0
    0
  25. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:15 — Odpovědět

    side, znam ten film, mam rada filmy se sidny poatierem, nejvic panu uciteli s laskou, ten miluju, ale sklicena nejsem, opak mily side, neznate me, jen koukam co tu achab kaze a pritom mu tece maslo na hlave

    0
    0
  26. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:17 — Odpovědět

    je snad problem rict nekomu, ze je hajzl, kdyz je, i kdyz dela i dobre veci, neznamena to, ze neni hajz

    0
    0
  27. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:17 — Odpovědět

    Reinhard Heydrich hudbou vyjadřoval i svou radost. Radujte se tedy s Mistrem Heydrichem, Cipi. Jinde.

    0
    0
  28. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:18 — Odpovědět

    ale pravdu se oba dozvime az u vytahu, spoleham na to

    0
    0
  29. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:19 — Odpovědět

    jo zapomnela jsem dodat, ze i kdyz me achab nazval mrtvolou, na vystavani po forbine, vazne nemam cas

    0
    0
  30. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:24 — Odpovědět

    Dobře Gabrielo. Ženy mají rády poslední slovo. Máte ho. I když příliš nerozhoduje.

    0
    0
  31. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:25 — Odpovědět

    cipi. prectete si neco o wagnerovi, pak si puste toho genia a pokud mate dobry sluch, poste si smetanu, nenahodne :-) a paradoxni vzhledem k neci hymne, ale takovej je zivot, odnekud se musi inspirovat a opisovat, chyba je jen, ze ti co kazou a zakazuji nepovi zdroje, a stejne bych ho nezakozovala – genialni, tuhle me napadlo, ze pri jistem predelu, uz mohl hrat furt, vetsi kulturni zazitek, nez a ja nejsem kritik, mlcim, kazdy ma jine oci

    0
    0
  32. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 10:27 — Odpovědět

    side herberte von stavinoho – tak jako netouzim po zviditelneni, netouzim ani po poslednim slovo, napsala bych, ze touzim po pravde, ale to je jen mamivy sen, maja je s nami den co den, jeste dlouho budeme vsichni za oponou :-), hezky den

    0
    0
  33. 29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 11:17 — Odpovědět

    Gabrielo, poslední dobou se množí připomínky k Vašemu negativnímu vystupování na Shekelu jako králík.

    Myslím, že vše už přestupuje únosnou mez, osobní útoky, zde nejsou vítány!

    Vše jsem toleroval, jenom díky Vašim často jinak zajímavým komentářům, nicméně poslední dobou převládají nenávistné komentáře.

    Nechtějte ode mne prosím, abych Vám musel zablokovat IP, dělal bych to velice nerad.

    Děkuji
    David

    0
    0
  34. tesha
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 12:03 — Odpovědět

    Ad Králík:
    “ma še-al ha-kaved, hu gam al ha-llašon”
    ——-
    Proč tu Králík křičí?
    Co nám to tu říká?
    Trhá si tím játra,
    až krev kolem stříká :-(((

    0
    0
  35. khopeli
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 12:21 — Odpovědět

    Králíku, jste zajímavá virtuální postavička. Vaše příspěvky jsou upřímné. Jsem rád, že vím, že Achab je obyčejný člověk jako já, že není jenom ten dobrák, ale že má i své stinné stránky. Achab Vám nejspíš hodně ublížil. Taky jsem již párkrát ublížil. Mám snad do konce života si to vyčítat? Mám si myslet, že je to jen a jen moje chyba? Mám být do konce života vystavován kletbám a útokům? Co by jste dělala Vy? Možná Vás štve, že ten tvrdohlavec si to ani nechce připustit, že by se mohl splést? Možná Vám on nechce odpustit a tím Vám dát šanci pokračovat ve výstavbě?

    0
    0
  36. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 13:19 — Odpovědět

    no právě, jenže režisér obvykle “Kupce benátského” zvládne kdežto tady- tesho- kromě libry masa zřejmě ta krev stříkala. Což je myšleno obrazně, tou krví je tok nadějí a vášní, které Gabrielou procházejí. Jako každou živou bytostí. Tento dramatický herní počin, zdá se, režisér pojal příliš tuctově a omšele, a není divu, že Shylockem….(života?) jest on sám. A tak jako se dlouho píše o dobrých provedeních kusu,….tak se píše i o těch velmi špatných. Gabriela nepíše anonymně, rozhodně ne pro dva účastníky, z nichž nejméně vinným jest David, který, popravdě, její znalosti kdysi obdivoval, jako je cením i já. Byť si pod “Gabrielou” nemám koho představit. Není záhodno, aby jeden nebo druhý účastník bývalého děje, následoval Petra Lébla v jeho životní derniéře. A Šrámkův Písek na Shekelu si postava, vstupující do děje, musí prožít s NIMI.

    0
    0
  37. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 14:10 — Odpovědět

    davide klidne ji zablokujte, udelate tim predebsim nejvetsi sluzbu achabovi, mam kich sive, vic, vcwtne prenosnych usb, ale vy uz si poradite

    0
    0
  38. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 14:22 — Odpovědět

    side – achabuv popis jste dostal, uz davno me preci popsal, mate tedy dost indicii, predstavit si gabrielu, no ne.

    0
    0
  39. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 14:24 — Odpovědět

    jeste koukam zpetne, ty vasne……dejte s tim pokoj prosim vas :-), emoce a vasne jsou luxus, ktery si nedovolim, ted na ne neni cas

    0
    0
  40. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 14:36 — Odpovědět

    29.2.2012 v 14:22

    side – achabuv popis jste dostal, uz davno me preci popsal, mate tedy dost indicii, predstavit si gabrielu, no ne.
    není špatné být Phil Marlow, ale drby nesbírám. To je to tak špatné, (Vaše vizualizace) Gabrielo?

    0
    0
  41. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 14:50 — Odpovědět

    nevadilo vam prevzit achabuv pojem bobek, on je jeho autor, z toho predjimam, ze jste cetl i jeho popis kralika a jste naprosto v obraze

    0
    0
  42. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:01 — Odpovědět

    pro achaba- predem se omlouvam,’mimo misu, ale kdyz uz bude zablokovana ip, napisu alespon neco, co se me nejak dotklo posledni dobou, pisu to proto, ze mas vztah s piratciky a tedy vazby i na anonymni, dostihla me zprava o tom, ze chteji vypnout net, vlastne prvni myslenka byla no a co, je mi to fuk, jednou prijde boure a buh vi, co bude, sam vis, jak rad pouzivas hesla co nejvic revolucni a bojovna, bez ohledu koho jimi oslovis, tim uz se nezabivas. takze super, plus poukazuju na to, ze to vicemene beru jako sireni poplasne zpravy, ale pokud maji neco takoveho v planu, pak jim vzkazuju pres tebe, pac te berou, ze tady uz nejde o hru, ale i ozdravi nebo zivot. mozna jsem vyjimka, mozna ne, a o pulnoci kazdej neposila zdravotni zpravu doktorum emailem, ma-li ji, tak jako ja. tady jde uz o svobodu, ktera narazi na svobodu jinych. blahopreju k tomu, s kym mas co docineni. howg, dalsi bobek

    0
    0
  43. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:02 — Odpovědět

    pro achaba- predem se omlouvam,’mimo misu, ale kdyz uz bude zablokovana ip, napisu alespon neco, co se me nejak dotklo posledni dobou, pisu to proto, ze mas vztah s piratciky a tedy vazby i na anonymni, dostihla me zprava o tom, ze chteji vypnout net, vlastne prvni myslenka byla no a co, je mi to fuk, jednou prijde boure a buh vi, co bude, sam vis, jak rad pouzivas hesla co nejvic revolucni a bojovna, bez ohledu koho jimi oslovis, tim uz se nezabivas. takze super, plus poukazuju na to, ze to vicemene beru jako sireni poplasne zpravy, ale pokud maji neco takoveho v planu, pak jim vzkazuju pres tebe, pac te berou, ze tady uz nejde o hru, ale i ozdravi nebo zivot. mozna jsem vyjimka, mozna ne, a o pulnoci kazdej neposila zdravotni zpravu doktorum emailem, ma-li ji, tak jako ja. tady jde uz o svobodu, ktera narazi na svobodu jinych. blahopreju k tomu, s kym mas co docineni. howg, dalsi bobek. puvodne jsem myslela, ze z toho udelam clanek na shekel, ale nema to cenu.

    0
    0
  44. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:07 — Odpovědět

    Davide, omluva, smazte tu prvni zpravu, a pak uy klido bloknete, at ma nekdo konecne radost :-)

    0
    0
  45. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:19 — Odpovědět

    ne, tento Váš argument nepřipouštím. Nepíšete pravdu. Vy sama jste se po gvurele (co já vím někdy před rokem) stylizovala do role králíka. Králík je obecně v lidských představách spojen s něčím mazlivým, bílým, čemu strašně rychle bije srdce, a co si lidé, zvláště děti, berou do postele…a výsledkem jsou třeba ony nechtěné bobky. Pro mne je králík spojen se substantivem “problém”, protože vím, co se děje, když můj pes běží po stopě některého z nich …třeba kilometr, dva. No a teď běžíte Vy…taky problém. Vaší sebeevaluace a pravdy.

    0
    0
  46. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:21 — Odpovědět

    gvurele neni, aby adamovi nebyla pripominana
    kralik….jen cinske znameni, jinak rovnez kocka
    staci? :-)

    0
    0
  47. kralik
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:22 — Odpovědět

    ostatne pes je taky cinske znameni :-) :-) :-) :-)

    0
    0
  48. sid
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:35 — Odpovědět

    co to, prosím, je: “aby adamovi nebyla připomínána králík”?

    0
    0
  49. 29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 15:40 — Odpovědět

    Side, Gabriela je zablokována – konec diskuse.

    0
    0
  50. fikus
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 16:23 — Odpovědět

    jeste muzete udelat prispevky rozklikavaci, a nevhodne prispevky zabalit.

    0
    0
  51. 29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 16:32 — Odpovědět

    @fikus: Dobrý nápad na zamyšlení :) Díky!

    0
    0
  52. Martin
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 17:07 — Odpovědět

    Dekuji Vam za trefny hodnotny clanek. Nemam vzdelani ekonomicke, ale ma intuice mi rika, ze kazda cinnost cloveka by mela byt v rovnovaze s moralnim chovanim jeho samotneho. Myslim, ze lide se nerodi se stejnymi schopnostmi. Ti co nejsou tak bystri, chytri, rychli neznamena, ze jsou neschopni nebo jen lini. Pokud jsou tito pravidelne pracujici lide jeste navic vystraseny a vydirany, ze ztrati praci mam obavu, ze se spolecnost nebude zdrave vyvijet. Verim ve STATNI usporadani a melo by stale plnit funkci vzajemne solidarity, pomoci, ochrany a podpory (napr. vzdelani atd.) Jenze stat delaji opet jen lide. Zalezi jake maji umysly a jake prostredi je ovlivnuje. Myslim, ze K. Capek jednou hezky napsal:’Muzeme rict to je ale CHYTRY ZLODEJ, ale tezko rekneme to je MOUDRY ZLODEJ…

    0
    0
  53. fikus
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 17:23 — Odpovědět

    prece je strasna skoda, ze z mnoharozmerneho cloveka (kultura, veda, vira, ……….) se stava jednorozmerna bunka orientovana jen
    na penize a konzum.

    0
    0
  54. marta
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 17:39 — Odpovědět

    ale clovek dlouhodobe zijici ve stresu a v nejistote se nebude rozvijet…

    0
    0
  55. eva
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 17:49 — Odpovědět

    pro Achab- máš smutnou pravdu, ale co s ní dělat. Volby se mi zdají nekonečně za dlouho a koho volit ( asi ne žádnou z parlametních stran) mají sice každou jinou barvu , ale stejné vlastnosti, zvláště hbité zlodějské prsty a problém s nebeskými turnikety, je skutečně nepálí ( co kdyby se daly podplatit, podlézt, občurat , obejít).

    Ps. pro Králík – vezmi si už konečně prášek a běž se projít nebo lehnout a pokud nemáš žádný , navštiv co nejdříve odborného lékaře, určitě víš kterého.

    0
    0
  56. tamara
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 19:56 — Odpovědět

    Já tedy nevím, ale nemohli byste ještě projevit trochu trpělivosti a neblokovat králíka? Doba je, pánové a dámy zlá, ne každý snáší úzkost, tlak a neklid tak, že zůstane zcela normální a v pohodě. Sami se můžete řezat v kleci sebe samých s rozbitým myšlením – nikdo neví, jak skončí. Kdo myslí, že se vyhne např. senilní atrofii (dožije-li se) se mýlí. A to senium není nemoc (alébrž životní období) a co z nás mnohdy udělá. Jistěže to sem nepatří, ale zase snad by stačilo jen některé osobní nevhodné příspěvky prostě mazat. Je to ale jen můj názor.

    0
    0
  57. 29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 20:41 — Odpovědět

    Tamaro, už toho bylo opravdu moc, s Gabrielou jsem si několikrát psal, žádal jsem ji, aby to nepřeháněla.

    Určitě mi napíše a je důležité co mi napíše, ale rozhodně vzhledem k ohlasům čtenářů jsem pro, aby nějakou dobu měli šanci ostatní diskutující našeho magazínu.

    A hlavně Achab si to nezaslouží.

    Promiňte, v tuto chvíli Vám nemohu vyhovět.

    David

    0
    0
  58. Tomáš Flaška
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 21:26 — Odpovědět

    Ano, ano. Vyplývá z toho, že školné nebrat. Souhlasím. Školné svému dítku platit odmítám, když to můžou ze svých daní zaplatit třeba dělňasové ze škodovky. Přeci tomu svýmu potomkovi nebudu platit za semestr nějakých pár tisíc, když si za ty peníze mohu s přáteli dopřát nádherné odpoledne na golfovém hřišti zakončeném pár lahvičkami francouzského šampaňského. Proto se rozhodně připojuji k protestu a jsem proti placení školného! Všechny články v tomto duchu podporuji a naprosto s nimi souhlasím.

    0
    0
  59. ELF
    29.2.2012 – 6 Adar 5772 v 21:27 — Odpovědět

    Jsem velmi, vemi dlouho na světě a troufám si říci, že mně byly vštěpovány určité principy slušného chování. Za mnohé čtenáře Shekelu prosím slečnu Králíka, aby už zanechala nepěkných a naprosto nevhodných výpadů osobního /téměř intimního/rázu. Není to vhodné ani slušné. Rušíte záplavou svých výkřiků mnohé čtenáře, kteří se ve svých příspěvcích neodklánějí od obsahu článků pana Achaba. Děkuji Vám a moc prosím, nic už nepište a seďte si v klidu ve své noře a opakujte si základy naší mateřštiny. Ta si nezaslouží takového pohrdání, kterého se jí dostává ve Vašich příspěvcích.

    0
    0
  60. tesha
    1.3.2012 – 7 Adar 5772 v 08:56 — Odpovědět

    Pro Davida:
    Říká to spousta lidí a
    řek by i Friedrich Nietzsche, že co Králíka se týče,
    —————————————-
    UČINIL JSTE ZÁVAŽNÉ A SPRÁVNÉ ROZHODNUTÍ
    —————————————-
    a dodal by Zarathustra, že Králík je non plus frustra.
    DÍKy, Davide :o)

    0
    0
  61. 1.3.2012 – 7 Adar 5772 v 11:37 — Odpovědět

    Pro Tesha:

    Díky :)

    0
    0
  62. Miroslav Červenka
    10.3.2012 – 16 Adar 5772 v 00:31 — Odpovědět

    Pohled na dnešní akademickou obec je skličující, jenom natažené pazoury a pseudointelektuální nadutost. Přitom výsledky práce děs a běs.Studovat zadarmo, a pak hurá vydělávat do světa, to je morální? Vykašlat se na lidi, který mi to studium platili, a pak „Náš exodus, Váš exitus”.
    Nejinak je tomu ovšem u umělců i „umělců”. Vůbec nechápu, kde berou tu drzost požadovat, aby lidé ze svých daní platili jejich exhibování. Doufám, že až zaklepe bačkorama ten Evropskej svaz, kterej teď žebrá v Číně, Indii a Brazílii, aby mu na podobný „práva” půjčili, bude následovat i naše přecpaná parazitní verbež – celebrity.

    0
    0
  63. 11.3.2012 – 17 Adar 5772 v 13:55 — Odpovědět

    Říkal jsem, že ČPS = KSČ. Tady je to vidět.

    0
    0
  64. 11.3.2012 – 17 Adar 5772 v 17:59 — Odpovědět

    Třináctko, nikdy neposuzuj celé partaje. Vždycky jednotlivce, jinak budem v tom, co ted žijeme, trčet po uši ještě dalších pár dekád :o))
    Take it easy

    0
    0
  65. 13.3.2012 – 19 Adar 5772 v 21:27 — Odpovědět

    Další košer zápich, našeho Hradaře.
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=736833#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP&utm_content=position-1

    „Na příjmy ti kašlu, soudruhu, když se bojíš bejt fér chlap, strč si je pod podnos, ale doufám, že z nich hradíš náklady na tisk svejch Sebranejch spisů. Bylo by trapné, kdybych ti i na toto přispíval ze svých daní, pane. Ale předpokládám, že toto bude ošéfováno spolehlivě (Lukolem” :o)“

    0
    0
  66. 29.9.2012 – 13 Tishri 5773 v 21:49 — Odpovědět

    Pokud vám funguje “bůček” – prosím: Ne-li, napište, já to sem s dovolením pastnu. Dost slušný článek
    http://www.facebook.com/groups/240238422717439/permalink/370797692994844/

    0
    0

Napsat komentář: kralik Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Vznikla Cena Arnošta Lustiga, poprvé bude předána v březnu

Další článek

Egyptská výmarská republika