Zdroj: zacharias-lawart.cz

Je pozoruhodné, že Velký šéf se stávkou nepočítá.

Pamatuje například – a velice  pečlivě –  na to, když zuřivý „páneček“ vyrazí otroku oko, po obou  bez rozdílu vyžaduje poctivou míru i závaží, nařizuje včasnou výplatu dohodnuté mzdy…Počítá dokonce i s dobrovolným zotročením, ale pravidla stávky nijak blíže nespecifikuje. Proč? Právě proto, že dokonale specifikoval všechny předchozí vztahy. Lidská bytost by neměla být otrokem.  Nesmí být zotročena! Za ukradení člověka (tak je totiž tradicí nezřídka vykládáno i přikázání „Nepokradeš“ – tedy jako pokyn týkající se lidokradců!!) je podle zákona smrt.  A nejenže nemá být zotročena, ale také se nemá nechat zotročit. A když se k tomu ze zoufalství anebo nedostatku prostředků na živobytí odhodlá, musí být chráněna. Včetně nabídnuté šance získat svobodu zpátky. Zkrátka a dobře, stávka jako pokus bojovat o své pracovně-právní podmínky je z pohledu bible holý nesmysl, protože bible s něčím takovým vůbec nepočítá!! (Rozuměj – zakazuje tato práva křivit.)

Projevů občanské neposlušnosti je bibluška naopak plná. S nejrůznějšími pohnutkami i následky. Koracha a jeho rotu, kteří dostali pocit, že prý  už dosť bolo Mečiara i Mojžíše, nakonec spolkla zem. Reptání Mirjam (do kterého zatáhla i pana bratra) skončilo jejím týdenním malomocenstvím. Nádherným projevem občanské neposlušnosti je Mordechaj ze svitku Ester, a možná bychom tak mohli klasifikovat i odchod z Egypta  nebo přinejmenším to, co mu předcházelo.

Takže prvotní, co si v tomto ohledu musí každý k vrchnosti loajální občan (a tou vrchností myslím jak konšely tak i Vrchnost) pojmenovat, je právě to „cosi“, co bible nedefinuje. Tedy zda vnímá stávku jako boj za pracovně-právní podmínky anebo jako akt občanské neposlušnosti.

Pojmenuje-li si to v souvislosti s tím, co prožíváme dnes, nkonec stejně do stávky půjde. Protože, pokud se protivník nechová podle Pokynů, pokud nešetří otroka a dělá všechno pro jeho další zotročení, navyšuje jeho zadlužení namísto, aby mu vytvářel fond do budoucna, hřeší proti tomu, co nás učí a nařizují Nebesa. Může se sice za vrchnost modlit (jak doporučují shodně oba Testamenty i obě velké tradice, křesťanská i židovská), ale především je povinen jednat. Nepodceňovat ani čin ani modlitbu.

Pokud je stávka jen jednou z možností, jak projevit občanskou neposlušnost – stačí jen, když si to vnitřně správně pojmenuje, a pak použije to, co je po ruce. Tedy stávku. Tady pivně-demokratické řečičky o korektnosti přestávají platit. Otrok je zodpovědný za svoji svobodu. Jinak ho připíchnou za lalůček šídlem k tomu baráku, kterému otročit hodlá. Pak už za něj komunita nenese odpovědnost, protože všem deklaroval, že na vykoupení z otroctví rezignoval. Převedeno do češtiny, všichni, kdo současný stávkový kvas odsuzují, by měli – kdyby náhodou vláda konšelů vyměkla – jako jediní nadále platit třetí pilíř a svůj podíl na státním dluhu, protože přeci „milují dům pána svého“ …

Problém není v košernosti či nekošernosti stávky, ale v košernosti (nekošernosti) systému. Řečeno naprosto po selsku: Je-li ti systém nepřítelem, pak taková stávka (která přinejmenším „okrade“ zloděje, ačkoli to nakonec beztak odskáčeme všichni), je pořád lepší, než zabíjení a drancování. Bez ohledu na to, je-li stávkou anebo občanskou neposlušností.

Hodně se v této souvislosti (žel především z těch nejprolhanějších úst)  ozývá slůvko rukojmí. To, kdybychom probrali podle tóry do důsledku, je přinejmenším „čtyřicet“ porušených micvot. Každopádně smrtelný hřích. Od onoho „lidokradectví“, až po rouhání se Nebesům, protože samotný fakt, že se něco děje a já nemohu tak docela konat to, co dělám běžně, ze mě ještě nedělá žádného rukojmí. Je to jen nepohodlné omezení (často ani ne reálné – jen „filosofsky“  vykonstruované v naprostém pohodlí domova či pivnice) lidí, kteří se nechali zotročit pojmem demokratických principů a svobod (k nimž právo na stávku paradoxně patří taky!). Kdysi, když byli lidé ještě lidmi se z méně schůdných řešení žádný problém nedělal. Když šel  tehdy kolem nich pohřební průvod, byl za nepatřičného, necitlivého a rouhače považován každý pseudo-demokrat, který na chvíli – z piety a solidarity s člověčinou – svoji automatickou denní činnost nezastavil. On totiž někdy (a dokonce nezřídka) i z újmy vzejde zisk. A teprve potom nadchází čas na hledání náhrad za vzniklé újmy. Rozhodně však o „lidokradectví“ a „rukojemnictví“ nesmějí mluvit ti, kteří trvale participují na krádežích lidí, z nichž si dělají rukojmí. Rukojmí ČEZu, medicínských lobby, nepochopitelných zdravotních pojišťoven, dálničních obchvatů, pokřivených koalic a hypotečního světa z nás rozhodně neudělali stávkaři. (Pravda, je otázkou, zda nás z toho může nějaká jiná než generální stávka vysvobodit…) Tudíž dalším pojmem, který si „Adam“ musí pojmenovat je – čím (tedy koho) rukojmím se vlastně stal.

A vraťme se ale ještě k tomu otroctví.  Ono je veskrze nepřirozené. Na ně dojel starý Řím. Protože zatímco otrok dobřemenil (importoval)  na svém hřbetu  až  do hypermarketů Říma všechny požitky říše, běžný občan ztrácel zájem pracovat (což je micwa!). Demotivovalo ho to, pracovat. (A to je smrtelný hřích!) A tak se nakonec buď vyšvihl taky na otrokáře, anebo sám stal otrokem. A pak to ruplo, protože takhle nastavený systém je proti Nebesům.

Dneska  ale nejsme  ničím jiným, než novodobými otroky natištěných papírů. Které už dávno nejsou kryty ani zlatem, a zdá se, že už ani prací. Otroky kampaní a pak nezodpovědných vyděračů, kteří slintají cosi o rukojmích. A to je veskrze nepřirozené, protože „hoden jest dělník své mzdy“. Hoden své. Ale jenom své. Takže ono to rupne. Stávka nestávka. Jenom ještě nevíme, jestli to rupne jen jako prstýnek z trávy, anebo jako nezdravě našponovaná transmise. Zkrátka a dobře, proto v bibli není o stávce řeč, protože víc než svobodu stávkovat, má lidská bytost řešit svoji důstojnou svobodu. A pak není co řešit, jednoduše proto, že začíná hromada práce, činů a modliteb.

Autor: Jaroslav Achab Haidler

91 Komentářů

  1. khopeli
    13.6.2011 – 11 Sivan 5771 v 22:26 — Odpovědět

    Jak to Všechno dopadne? Jak daleko to dojde? Schengenské moře plné hladových žraloků. Čí jsme rukojmí? Budeme moci ještě někdy uvěřit?

    0
    0
  2. 13.6.2011 – 11 Sivan 5771 v 22:33 — Odpovědět

    Ta správná důvě (nikoli víra) se nějakým Shengenem potratit nedá :O)) Jde totiž o důvěru v člověčinu. A tu za nás žádnej parlament neprolobbuje :o)))

    0
    0
  3. khopeli
    13.6.2011 – 11 Sivan 5771 v 22:54 — Odpovědět

    Někdy si tím jsem nejistý, ale přeju abychom vydrželi, aby v nás ta člověkovost zůstala. Abychom nežili životy někoho jiného a mohli vidět. Stávka by mohla lidem naznačit, že všechno není takový kruh.

    0
    0
  4. 14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 08:43 — Odpovědět

    1S 8,11-19 a 12,17 nas predom varuje.Predmet sporu,ktory sa vedie v,,zaujme Nebies”je na koniec prinosom.Predmet sporu,ktory sa nevedie v,,zaujme Nebies”,nieje nicim.smail.

    0
    0
  5. Otokar Löbl
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 09:39 — Odpovědět

    Pane Haidler, nemyslíte že jste to trochu sofisticky přepísknul? Otroctví je v první řadě v hlavách a dodržování v nedomyšleném uznavání konvencí.

    0
    0
  6. 14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 10:43 — Odpovědět

    Pane Otokare, to připouštím. Třeba ano. Ve smyslu “nadsadil”. Ale diskutujeme o tom, a to je dobře :o)

    0
    0
  7. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 17:26 — Odpovědět

    vidis achabe, zas jedno poznani, ja si rikam vduchu vse je kvuli necemu, je to tak dobre, a jsem v poho, protoze vse ma svuj cas a pes se taky hne nevys….., jak se u nas doma rika, a u tebe se doctu, ze vlastne konam smrtelny hrich.

    0
    0
  8. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 17:30 — Odpovědět

    ale mozna je to tim, ze se jako otrok necitim…..

    0
    0
  9. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 17:43 — Odpovědět

    jo a jinak mam dneska radost, ze obce nejsou KONECNE otroky MF

    0
    0
  10. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 17:49 — Odpovědět

    jen otrok, muze na zaklade sveho otroctvi, psat o otroctvi…..jen, kdo se tak citi a kdo si nechal pribyt ucho na vrata

    0
    0
  11. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 19:43 — Odpovědět

    malem bych zapomnela, vrat mi laskave ten kamen, dospelyho chlapa, ktery si rika melamed upominat o vraceni neceho skoro rok….dost husty

    ps: vis, ze si citelnej? staci se mrknout do tvyho tranzitivniho horoskopu, a to nejsem zadne hvezdar a ani nechci bejt, a uplne vim, kdy zas zabrnkas na svoji revolucni saturnovskou notecku, ale neco ti poradim a uvazuj o tom v kontextu casu a sveho oblibeneho samecha, hadika, co tvori spiralu stejne jako ruka, ktera se trebas behlave neceho chopi a obejme to – kuf, ja jsem ti docela rada, ze ziju v tyhle zemi, s prapodivnym naturelem lidi……vse se na spirale vraci, at tomu clovek chce nebo nechce verit, a ty tomu neveris….

    0
    0
  12. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 19:49 — Odpovědět

    v kontextu casu I prostoru, I v kontextu interakci v tom prostoru v case, ale ty mi stjne nerozumis, co myslim

    0
    0
  13. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 19:53 — Odpovědět

    nez aby si pouvazoval, to me radsi pomluvis, pekne potichu, jako stara drbna, jako si to udelal ty me na foru, neveda, ze jsem to ja, si me samotnou me same pomluvil…..hezke poznani, ale to tak byva, kdyz clovek nehleda a neceka, docka se nejvetsiho poznani o te druhe strane

    0
    0
  14. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 19:57 — Odpovědět

    jo a protoze ty si ten urada, co na kazdem chces dukazy, alespon o tom stokrat meles v kazdwe diskusi, bud bezpochyb, ze I kdyz jsem odesla z fora, tuhle diskusi jsem jsi schovala na pamatku na tebe…..a ty myslis, ze ti ten kaminek patri?

    0
    0
  15. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 19:58 — Odpovědět

    ze ti patri po tom vsem?

    pouvazuj, ma ucta, magor

    0
    0
  16. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 20:05 — Odpovědět

    za dva mesice si budes volit jakou waw nove zvolit, neveris-li cekej, ale stesti preje pripravenym
    a uz mi sakris ten hloupej sutr posli, ju dedku :-), jinochu ti rikat nebudu, I kdyz mas zastydlou pubertu.

    0
    0
  17. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 20:33 — Odpovědět

    a jestli mi neveris, tak se zeptej svoji vedmi, ostatne ona to vedela uz davno

    0
    0
  18. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 20:52 — Odpovědět

    I kdyz pani jarmila to bere pres numerologii a ma pravdu, nikdy me to nijak zvlast nezajimalo, ale schvalne jsem si zapocitala, a ja to zas beru pres ty tranzity….ale bez obav, bejt olamky tam mas furt, at uz ty v podobe kaminku, nebo ty v podobe kulturniho dedictvi….zajimave to videt

    0
    0
  19. Jarmila
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 21:47 — Odpovědět

    Ad otroctví/
    “V každé generaci je povinností každého dbát, aby sám sebe vyváděl z otroctví.” (Hagada šel Pesach)
    Vím, že se tento verš tradičně překládá trochu jinak, ale znamená i toto,
    jaksi univerzálně, abysme každý do soudného dne nespoléhali na Mojžíše či EU, nebo naše “blanické rytíře” v Praze, že nás z našeho otroctví budou v potu tváře vyvádět. Bez našeho přičinění – byť třebas i s pomocí zázraků.

    0
    0
  20. Jarmila
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 21:52 — Odpovědět

    P.S.
    “Jak daleko by asi Mojžíš došel, kdyby mezi otroky v Egyptě uspořádal referendum?”
    (Harry Truman)

    0
    0
  21. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 22:24 — Odpovědět

    nu proto pisu, ze o otroctvi muze psat jen nekdo, kdo to na sobe pocitil…..
    ps: ten Truman je dobrej, ale hodi se na kazdou revoluci…..

    0
    0
  22. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 22:30 — Odpovědět

    no a dotahnu li to o tom referendu do konce: pak kazda revoluce. bez referenda jen meni role , z otroka pana a z pana otroka a nakonec je tady furt jen ta spirala….
    ja vam nevim, truman mozna moseho dobre neuchopil, oni preci nebrbrali hned, to az kdyz nastavili ruce a hned nic nebylo, zacalo jim to lezet v krku a zacali brblat a chteli sve tele …….

    0
    0
  23. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 22:33 — Odpovědět

    vypada to ze revoluce je tak trochu stav, kdy chci neco, aniz bych naprahl ruku k vlqqasti lopate…..peceni holuby nikomu do pusy sami nevleti, ale jako petilete jsem rada cetla Birlibana, Vy myslim pani Jarmilo tuhle knihu budete znat

    0
    0
  24. Otokar Löbl
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 22:43 — Odpovědět

    Hegel: Pan a rab…….

    0
    0
  25. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 22:50 — Odpovědět

    apropo pani Jarmilo, vy jste bud strasne napojena na achaba, nebo achab pouziva I vasi prezdivku……tenhle dojem nekdy mam, ale beru, ze jste takova dvojcata, a ze jste si blizci a tudiz sdilite stejne hodnoty, nic ve zlem, jen je to videt

    0
    0
  26. Jarmila
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 22:57 — Odpovědět

    … bylo osm hodin a Birlibán ještě spal … :O)

    0
    0
  27. Jarmila
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 23:22 — Odpovědět

    Ad 25/
    Kdo smýšlejí různě, jsou si, byť nablízku, vzdáleni,
    i na dálku jsou si však blízcí, kdo smýšlejí blízce.
    Leknín, zrozený z bláta, je blátem neušpiněný
    a chrání ho slunce, které je v nebetyčné výšce :o)

    0
    0
  28. kralik
    14.6.2011 – 12 Sivan 5771 v 23:51 — Odpovědět

    ten leknin, to je moc pekny :-), je to mysleno na neco jineho, ale na ten leknin se to hodi: kvet, je odrazem lonskeho slunce…….. :-), ale nakonec je fuk, jak to autor myslel, sedi to tak I tak

    0
    0
  29. 15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 07:38 — Odpovědět

    to kralik)nemas(te)pocit,ze ten kamienok moze byt tym klincekom v uchu a dverach?ak to moze pomoct poslem nahradny,aj ho nakodujem slobodou.

    0
    0
  30. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 09:44 — Odpovědět

    danny, uz me napadlo, ze to tak pusobi, ale pak jsme otroci dva, ja ho chci zpet, a achab ne a ne a ne ho vratit :-), nic nekodovat, plus tenhle kamimnek je zvlastni, me spis fascinuje, jak urputne ho achab nehce vratit, ani nenapise ze navrati, ale neni mu urcen, nikomu!

    0
    0
  31. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 09:46 — Odpovědět

    vaha co ho chce zpet a vaha co se rozhodla si ho nechat…kduyz se vaha rozhodne je to marny, ale achab by mel v tomhle pripade ustoupit….

    0
    0
  32. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 09:52 — Odpovědět

    achab ma ode me asi 24 jinejch kaminiku, ktery jsem naopak rada ze ma, tesime, I kdyz si semtam u nekteruch clanku, jako u tohohle, nejsem jista, zda to neni spis bremeno kaminek nosit, kdyz si alespon jednou stezoval, tady uz tolik ne, a to pak nevis, zda vlastne si udelal tomuhle potulnymu tulakovi radost, ale tamten sutrik je neco, co mu proste nepatri

    0
    0
  33. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 09:54 — Odpovědět

    kazdej kaminek je “bremeno”, ale tamten sutrik je bremeno, kteryho ho chci zbavit, ok, howgh

    0
    0
  34. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 09:57 — Odpovědět

    a co je to za brmeno, to uz je mezi nami a nebesy, jako svedkem

    0
    0
  35. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 10:19 — Odpovědět

    priznam se, ze kdyz kdysi napsal, ze tyhle kaminky ho nejak zvlast netesi nosit, tak to mi bylo dost smutno, mela jsem ho za jedno z mala, kdo naopak je dostatecne hrdej aby takovou korunu sedme cakry nosil a ze za to nestydi, takovejch je malo, a trebas tadz jsem zadnyho takovyho jeste nepotkala, taku smutny, ze ten svet zas tak pestrej newni, jak by clovek chtel….asi se lidi boji

    0
    0
  36. 15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 10:20 — Odpovědět

    a co ked chce mozno to bremeno niest,tak preco ho chces pripravit o tu radost?nemas spasitelsky syndrom?smail.

    0
    0
  37. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 10:21 — Odpovědět

    a nebo si vezmou neutralni ksiltovku

    0
    0
  38. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 10:23 — Odpovědět

    no to nevim, mesias nejsem, a urcite ne achabuv, ja furt stojim za tim, ze mesiase je nutne najit v sobe, plus vazne danny nevis o co jde, vidis formu, ale ten obsah je znam jen achabovi a me, a taky to tak zustane

    0
    0
  39. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 10:26 — Odpovědět

    ostatne, mesia ma byt kralovskeho rodu, k tore je nutno pristupovat jako aristokrat…….kazdej malchutu tady na zemi asi hned nedosahne…..jak jsem psala jinde mam nekoserna ociska, proste na nektere veci se koukam jinak nez moudri

    0
    0
  40. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 10:29 — Odpovědět

    a ty nemas mesiasky chute, kdyz nevis vo co go a uz mas chut programovat kaminky :-)?

    0
    0
  41. khopeli
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 11:32 — Odpovědět

    paradox, můj život, vaše životy, náš život

    0
    0
  42. 15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 13:16 — Odpovědět

    vobec nemam chut,lebo je ,,ak” a ,,moze”.a to je rozdiel.smail.

    0
    0
  43. ELF
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 21:00 — Odpovědět

    Podstatné k diskusi nediskusi k Achabově článku se ztratilo. Králík /vlastně králice/ chce vrátit kamínek od Achaba, tedy připomíná to červenou knihovnu. Nešťastná králice ventiluje své zhrzení nevděčným Achabem.

    0
    0
  44. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 21:25 — Odpovědět

    nene podstatne je neco jineho ;-)

    0
    0
  45. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 21:26 — Odpovědět

    ale dobry pani Tydlitatova. typuje dobre?:-)

    0
    0
  46. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 21:53 — Odpovědět

    ostatne mily eldiku, kvalik tezko muze byt zhrzeny, kdyz jako prvni odpovedel na otazku: NIKDY! :-) :-) :-)

    0
    0
  47. kralik
    15.6.2011 – 13 Sivan 5771 v 21:54 — Odpovědět

    miluju zrcadleni, vazne

    0
    0
  48. Pavel Vrátný
    16.6.2011 – 14 Sivan 5771 v 20:14 — Odpovědět

    Jaký komentář, taková diskuze.

    0
    0
  49. kralik
    17.6.2011 – 15 Sivan 5771 v 21:22 — Odpovědět

    achabe, stavky nechme lidem a jejich svobode volby, neb obe strany pomyslne barykady stvoril Jediny. snad pravo proto se stane, ze semtam dostane pres pusu I knez. tezko rict. Vim, o tom pramalu, tak emoce radsi nechavam stranou, ale co si myslis o tom psovi odsouzenemu k ukamenovani? je to o lidech, ale jedine co me napadlo – hod kamenem, kdo je bez viny, a kdo je svedek, nebo snad prekladatel ? lidi jsou nepoucitelny

    0
    0
  50. kralik
    17.6.2011 – 15 Sivan 5771 v 21:27 — Odpovědět

    a prosim, nebr to, ze vyhledavam senzace, je mi jasne ze novinari maji zne, a ja zas jako spravnej kralik mam rad zvirata, I kdyz to neznamena jejich polidstovani……jen se v tom chci nejak vic vyznat.

    0
    0
  51. kralik
    17.6.2011 – 15 Sivan 5771 v 21:40 — Odpovědět

    a taky si rikam, protoze kolikrat si nekteri lide nejakym zpusobem vymlati vztek na zvireti a ne cloveku, ze kde se kamenuji zvirata neni daleko ke kamenovani lidi……verim v reinkarnaci, ale lidi se do zvirat neinkarnuji a naopak…..jinymi slovy je mi z te zpravy zas a jenom smutno z lidi….

    0
    0
  52. kralik
    17.6.2011 – 15 Sivan 5771 v 21:52 — Odpovědět

    a bibli je neco o volkovi, mzslim, nememoruji, ale ten zabiji?
    nejak se chci v tom vyznat ohledne talmudu, sem mimo

    0
    0
  53. kralik
    18.6.2011 – 16 Sivan 5771 v 23:35 — Odpovědět

    furt se mi to semtam dostane dohlavy…..protoze v ocich tech rabinu – oni vlastne nekamenuji psa, ale cloveka, advokata co jim vadil? mam malou socialni depku……

    0
    0
  54. kralik
    18.6.2011 – 16 Sivan 5771 v 23:51 — Odpovědět

    vim ze zrovinka ja mam prd vliv na to, jestli by se k tomu nejak rozumne vyjadril, pokud to jde…nejak se to snazim pochopit, nesoudit…..jim kravy, ktere jsou posvatne jinde, respektuju, ze si asiat da psa….jina kultura…..vlastne jde asi o tu reinkarnaci, neb to jsem si nemyslela, ze je to takhle pojimano v judaismu, I kdyz zas z tohohle jednoho pripadu nemuzu nic brat ze je to vlastni vsem…zidi lidi, jak rikas, tak se snazim mit pochopeni I pro jejich strach, neb pricinou vseho byva strach, a pak je. mi to trochu lito, neb to zaklada spiralu….no proste chju

    0
    0
  55. Jarmila
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 10:24 — Odpovědět

    To sem sice až tak nepatří, že jsem sama v sobě nedávno “zpracovávala” jednoho ze -steinů, kteří vedli Terezín, jistého Benjamina Murmelsteina-vídeňského rabína, historika, zrádce, který prý už ve Vídni spolupracoval
    s gestapem. Nemám ráda zrádce a nevím mělo-li by se jím odpouštět. Zmínila jste STRACH – tak si říkám, jestli to vše nečinil právě z toho STRACHu?
    Jedno vím: po válce ho český soud osvobodil. Snažím, abych k němu byla tolarantní, ale nějak mi to nejde. Snažím se pochopit, proč zrazoval v době, kdy druhé stříleli a přemýšlím (a nejen já), jestli to bylo proto, aby obě-
    toval princeznu a zachránil sto poddaných nebo ze slabosti či vychytralosti a ze STRACHu?
    Židi-lidi…

    0
    0
  56. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 13:40 — Odpovědět

    vim o necem podobnem, jenom z vypraveni – jezdil k nam pro jidlo, a jemu muselo byt jidlem zaplaceno…..zid, ridic gestapa z terezina, ale tenhle pribeh je paradoxnejsi a tragikomictejsi jeste vic…nic jineho nez strach o sebe, rodinu me nenapada…… strach bude za vsema v uvozovkach podivnejma pohnutkama, ten strach me napadl I na ten brezen, namisto aby si nekdo neco vyrikal s nekym na rovinu o hodne starsi a v necem dospelejsi nez ja, tak trochu me naockuje, a ja blbnu :-), I strach je trebas za neci zarlivosti, ale hlavne je to blbost, cimz nepisu ze kralik neni straspytlik :-)

    0
    0
  57. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 13:50 — Odpovědět

    nejsem moc na jmena, jak pisete o tom rabinovi, mam pocit ze jde o nekoho jineho, nez o kom jsem nekde cetla a vim, ze byl z Vidne, tohle jedine si pamatuji, ten celou valku mlcel v Terezine o tom, co vi, kam smeruji odsuny, a bylo mu to zazlivano….taky paradox…odvaha, nebo strach?

    0
    0
  58. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 13:57 — Odpovědět

    a strach je I za tim, ze se 40 dnu zmeni ve 40 let, I kdyz dusledek tech 40 let, dobyti jine zeme, se mi moc nelibi, priznavam, ale takova byla doba, a je I dnes…..jen korouhve a pohnutky se za ta leta v historii meni

    0
    0
  59. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 14:09 — Odpovědět

    stavka – Cesi, taky vlastne prezili 40 let na pousti, jen pod jinou korouhvi a lekcemi…tak se nelze divit

    0
    0
  60. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 14:21 — Odpovědět

    pani Jarmilo, Vy mate rada a rozumite numerologii, ja spis koukam na tvare a rikam si, ze kazda doba vyzaduje sve tvare – viz napr. pan rabin Feder, ale kdyz jsme u to strachu, nebo odvahy…nic neni nahoda, teda myslim :-), kouknu – li na tohle datum 5. 11. 1912

    0
    0
  61. Jarmila
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 18:24 — Odpovědět

    Numerologie můj život nikterak neřídí. Chtěla jsem se jí (jako mnoha jiným věcem) jen krapet dostat “na kobylku”. Já používám JINÉ “metody” pokud se
    lidí dotejče a VÍM, že žádné setkání není náhodné. Od každého člověka, se kterým se setkám, se vždycky můžu něco naučit. A vím ještě něco: jsou dva způsoby, jak se sblížit s jiným člověkem. Jeden je se strachem. A druhý? To už si jistě sama doplníte…

    OMLUVA-odbíhám od původního-doporučuju si přečíst povídky A.Lustiga NOC A NADĚJE. Tam se o mnou jmenovaném (neblaze proslulém) rabínovi dozvíte víc.

    A k rabínu Federovi můžu říct jen jedno: vzácný člověk! Přečetla-li jste
    knihu ŽIVOT A ODKAZ (soubor jeho prací a projevů) není co dodávat.

    0
    0
  62. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 19:28 — Odpovědět

    to je presny :-), a tyhle setkni byvaji obousmerna a k necemu – dostane -li se clovek na konbylku podstaty, nic neni nahoda

    ty knihu jsem necetla, dekuji za info, pokusim se sehnat, cetla jsem jinou knihu, kde vzpomina na sve detstvi – krasne jak pise, s laskou, takovy Kaja Marik, ja tuhle poetiku rada, jakoby se z naseho zivota vytracela, druha cast jsou vzpominky lidi na nej – silna osobnost a mel to v tvari

    no ja o numerologii nevim nic – taky jen zvedavost, a tuhle jsem si pocitala, a pak se I jen tak trochu podivala na data lidi z jedne me linie – o ktere vim vic, je to zajimave, ale asi je to o daru, na cloveku zalezi, jak s nim nalozi – rozmer, ktery plocha nezachyti, to je ta svobodna vule – ostatne o tom vypravi uz jablicko v raji :-), no a pak ruzne strachy a vnitrni pohnutky -motivace, to je to co zene lidstvo…ale nakonec vsichni pochazime z jednoho pidi bodu, z male cukatury a napnelismu, co se potrebovala kreativne vyjadrit, takze v kazdem setkani clovek nakonec poznava clovek jen sam sebe.

    0
    0
  63. kralik
    19.6.2011 – 17 Sivan 5771 v 19:33 — Odpovědět

    a nektera setkani jsou zas o tom, aby si clovek uvedomil, ze to trebas je v nem, ale neni to o nem :-), male lekce zivota

    0
    0
  64. kralik
    22.6.2011 – 20 Sivan 5771 v 00:57 — Odpovědět

    tohle sem vazne nepatri, a vazne jsem uvazovala, jestli mam ostatni otravovat nesmyslnym psanim, ale mam na Vas pani Jarmilo dotaz, uz par dni, si lamu hlavu nad necim, co normalni numerologie neresi, leda z pohledu data narozeni a to je u me nejiste, resi se cca koncem opery :-). vypada to tedy na sobecky dotaz. vazne mi numewrologie neresi zivot, ani horoskop, spis az zpetne vidim, ze tro sedi. a info taky dostavam jinak, teda pokud si to nezakazu, nespat tejden kvuli sopkam ci letadlum, nikomu nezavidim a ja spis momentalne pracuju jako dobrovolny uspavac hadu :-) obrazne. co si mzslite na datum narozeni po setmeni ve spojenim s Bibli a vetou “a byl vecer a bylo rano…den”? nezalezi na me, jen mi to obecne loupe mozkovici az jsem se odhodlala se zeptat nekoho, kdo vic nastudoval. a astrologie, zajimave, uz z pohledu poetiky historie….ti divni bozi :-), ale neni radno vse znat, tak to nikomu moc nedoporucuju. ja se minuly tyden dozvedela neco, co by me vlastne nemuselo az tolik prekvapit, ale ten prevni den jsem tuhle informaci vzdychaval vazne ztuha. vypada to ze mam v sobe I sveho otce, super darek :-). ale pokud si voli duse, do ceho vleze, musim s tim pocitat a brat to jako vyzvu, I kdyz cedome k tomu prispivat nebudu, to radsi nic. ostatne diky tomu jsem se kolikrat chovala tak, aby nebyla jako on. bez z toho, abych se na nej zlobila, to uz mam za sebou, spis jsou ty paradoxy vazne k tragikomickemu smichu. dekuju za odpoved.

    0
    0
  65. Jarmila
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 00:30 — Odpovědět

    Snad čtenáři prominou, že zde “ukrádáme” místo určené k JINÉ diskusi, ale
    na otázky se MÁ odpovídat, proto se o to pokusím. Řešíte tedy datum narození po setmění ve spojením s Biblí a větou “a byl večer a bylo ráno…den”?
    Jak se na to dívám já?
    (Okamžik narození neřešte, většina lidí je na tom stejně, přesně jej taky nezná).
    CO znamená večer? CO znamená ráno? Nejde tu spíš o PROCITNUTÍ, než narození?
    Myslím si, že jde především o “střídání světla a tmy”. Není Váš život právě o tom? “Přichází po setmění a po svítání zůstává….” CO tíživého se vrací?
    Jaký to pocit “viny”? Za koho? Proč? Jisté je, že toto setmění se na člověku krapet “podepíše” agresivitou, citlivostí…. Čas od času může vystoupit do popředí i “temná stránka osobnosti”, neboť setmění překáží vznešené záři hvězd, vzletně řečeno. Ale není třeba se děsit, neboť je tu vítr, který ráno přichází, aby krapet rozehnnal to “cosi”, co “přichází za setmění” a to díky němu nemá šanci dlouho “po svítání zůstat”. Ale opět se to vrací – a vzdušné znamení musí opět “poprosit vítr” o spolupráci. Nejde ani tak o ten večer a ráno, ale o VYVÁŽENOST mezi “dnem a nocí” – samozřejmě je to jen obraz, jako
    vše, co teď píšu.
    Něco pro zamyšlení:
    ——————-
    “A tak šla nejdřív na jednu stranu a potom na druhou a přitom vedla konverzaci….”
    (Obyčejně si radila dobře ač málokdy uposlechla).
    ——————-
    A skrytý vzkaz:
    ——————-
    Když pevnější oporou nauka ti není
    než rameno vah, vždy vratké přec,
    nechť urobil váhy učenec,
    pak raděj dbej vlastního přesvědčení.
    ——————–
    P.S.
    Jinak nelze, opět “v hádankách”. Toto místo není vhodné pro podobnou konverzaci (věci soukromé).
    Snad se aspoň krapítek zorientujete a něco si pro sebe vyberete.

    0
    0
  66. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 01:16 — Odpovědět

    dobry vecer. budu si to muset precist jeste jednou, musim rict, ze ta prvni cast, takhle jsem to vazne nebrala. 2rochu mew matete :-). v ty uvaze o dni a noci….tam jde spis o to, ze ja rada iracionalno, ale tady jsem vazne pouzila tu svoji druhou cast racionalni a strohou, logickou. ona odpoved. – ta moje by stejne byla dvojaka, ale navazuje na ten 4 rozmer, ktery numerologie nepopisuje, to jsem si jen zauvazovala nad krestanskym kalendarem, ktery stejne neni presny :-) a nad vsemi kalendari vubec, ale I tak jakoby ta numerologie neco mela do sebe. no budu se muset podivat na stare recke filozofy, mam tam jeden dlouzek :-), ale vse ma cas, alespon u me to tak vzdy bylo, bez nasili, ona si me ta kniha vzdycky najde v pravy cas, nebo veta, atd. jinak noc a den – ono pasuje vse, ja sama, ale s tim, ze souhlasim, ze bez cerne neni bila a bez spanku neni procitnuti, vykladam tuhle vetu sama pro sebe tak, ze zeme je kulata – neb kde je noc, je jinde den …..

    0
    0
  67. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 01:21 — Odpovědět

    PS: skryty vzkaz: jako ohen, jako voda, jako vitr, jako zeme, cert, aby se ve me vyznal, ale I ten by se me lekl :-). Omnia mea mecum porto.

    0
    0
  68. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 01:40 — Odpovědět

    ale s tou noci a dnem, aby sme neunikly, kam jsem nechtela, dodavam, jen ze se podle bible vlastne po zapadu slunce pocita uz novy den….a to pak “jakoby ” nesedne na numerologii, proste jina cast data….vazne zcela racionalni uvaha, zalozena na pro nektere na iracionalni knize (ne pro me, I kdyz nemam ty echt koserna ociska, ale proste ty svoje, a to uz se nezmeni) a jeste k tomu na problematiku, ktera spis tadu u nas aspiruje na bludnej balvan.
    – mate pravdu, sem to nepatri, jen se mi tahle otazka honila hlavou v tyhle dobe a tak me napadlo, ze se proste zeptam, protoze (taky lekce zivota): blbej, kdo se nezepta….tak jasem to proste zkusila

    0
    0
  69. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 01:52 — Odpovědět

    PS2 ( uz si pripadam jak kral v pysne princezne – um mlcim): po druhem precteni rozumim a nepopiram.

    0
    0
  70. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 01:57 — Odpovědět

    ono je to I o tom, zvyknout si na vas malebny zpusob vyjadrovani…tak mi to hned nesepina a chce par chvil zazit a procvakat v mozkovne :-). hezkej cas preju.
    no jinak jako vzdusne znameni – I kdyz neni vaha, jako vaha, konecne jsem dneska pri prochazce koupila bublinkovou obalku, aby se neco neponicilo v poste. kdysi jsem si rikala, tyhle knihy budou cist jednou moje deti….mam k nim zvlastni vztah, z mnoha uhlu, ale vse jednou konci, I pretvarka (je jedno, jak bude cteno ci)

    0
    0
  71. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 02:05 — Odpovědět

    hersvec :-), ale ten nejvetsi a nejkrasnejsi darek, ten poslat nejde, nejde ho odparat, ani zabalit do cervene maslicky a schovat do supliku. howgh. konec pribehu. a kaminek si achabe nech, kdyz jsi ho doted neposlal, I kdyz, mozna si ho ztratil, tak ti proste patri, patri k tobe :-)

    0
    0
  72. Jarmila
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 06:49 — Odpovědět

    Já chtěla říct víc, přitom jsem neřekla moc nic. Jak už bylo řečeno, zde tzv. na plná ústa nelze.
    Ve všem tom Vašem cítím HLEDÁNÍ TÁTY: toho “dolního” i “horního” a jde o to se s oběma jen “dohovořit” :-) S tím “dolním” to je zřejmě problém větší (?)

    0
    0
  73. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 13:28 — Odpovědět

    pani Jarmilo, prosim neanalizujte, muj otec zemrel v 93 a nechme jej spat a v horniho tatu verim od mala, jen proste kazdej to ma jinak. Pokud vas to potesi Achaba jsem nikdy nepovazovala ani za ucitele, natoz za tatu. Dedku mu rikam, pac mi kolikrat pripomene dedka rejpavyho a jinoch neni. dalsi otazky?

    0
    0
  74. Jarmila
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 13:58 — Odpovědět

    Analyzovat nehodlám, je mi líto, že Vás Váš pan otec již opustil. Určitě byste si měli ještě mnoho co říct…
    Achaba jsem vůbec neměla na mysli, on je všemu (co se tu řešilo)
    dávno na míle vzdálen. On bude tím, čím sám bude chtít – tomu,komu
    bude chtít :o)

    0
    0
  75. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 14:19 — Odpovědět

    to vim sama :-), jsem jaky jsem

    0
    0
  76. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 14:41 — Odpovědět

    tak proc Vas vubec napadlo, ze hledam otce, horniho ci dolniho?

    0
    0
  77. Jarmila
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 21:17 — Odpovědět

    Moci se o někoho opřít,to je nutné ke zdaru
    velkého díla, když pod rukama vzniká.
    hoří-li širý les, je zapotřebí k požáru,
    aby měl vítr za dobrého pomocníka.

    0
    0
  78. kralik
    23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 21:55 — Odpovědět

    jo jo zivly, hezky text, ale ono jak to rict, ale je to muj nazor, oprit se nakonec clovek musi sam o sebe, svou vlastni energii se pece golemek a uplacava dusicku na piskovisti, ale jiskry (ohen, kamen, vzduch) co zapali, ale nepopali mam kolem sebe rada :-) a pak tu lepsi energii kolem sebe, ale to bude tim, ze mam tak trochu vztah k el-elektrine.

    0
    0
  79. 23.6.2011 – 21 Sivan 5771 v 23:11 — Odpovědět

    Souhlas s Achabem vytržen z kontextu: Dneska ale nejsme ničím jiným, než novodobými otroky natištěných papírů. Takže ono to rupne. A má lidská bytost bude řešit svoji důstojnou svobodu.

    0
    0
  80. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 08:05 — Odpovědět

    a jste otrokem papirku protoze je mate, nenbo protoze nemate? kralik by nera opet muslickove hospodarstvi. nebo otrokem predstav, ktere se mohou za papirky poridit? nemusite odpovidat, jen jsem nevedela, ze ten ten clanek je o papirkach. ale clovek vidi, co chce videt. nuz huz do revoluce. tech tu bylo a jak to rupalo :-).

    0
    0
  81. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 08:16 — Odpovědět

    ona revoluce bez slusnosti a moralky ve spolecnosti pojde vzdy na ubite, protoze neresi to principalni…..cloveka.

    0
    0
  82. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 08:19 — Odpovědět

    a to je to, co mi vadi achabe posledni dobou na tve revolucni vlne….namisto vypocitavani chyb, ucit to, proc si rikas melamed. stezovat si umi kazdej, ale vychovavat?

    0
    0
  83. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 09:08 — Odpovědět

    ale pokracuj achabe, v zadnem pripade te nechci stavet, trosku te I obdivuju, pac odvaznych slusnych lidi ubyva, ale ty si se sam pokousal svcoji vlastni energii, tu sam se z toho vylecis. byt tenbou zamerim se na blizke okoli v usti, lidi kolem tebe, neb svet nezmenis, ale vim, ze vswe co napisu ctes jako bobek vedle bobku :-). v pohode, me to neva, vidim ti do duse alespon.

    0
    0
  84. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 12:40 — Odpovědět

    achabe, promin, pisu mala pismena neb tu prezdivku rada nemam, muj prastrejcek byl Jarek jako ty a ja rada lidi oslovuji pravymi jmeny. Vim, ze par lidi tady rozesmeju a pro tebe to bude zas jak bobek, ale ber to jako slova rozlouceni namisto dopisu v knihach a muj osobni omezeny pohled z vysky a bez zaujeti. Poznala jsem te jako prasteneho, energickeho, odvazneho, inteligentniho a citliveho chlapa a rok pozoruju co se deje. Ty vis, ze nejsem andel a ja to vim o tobe, klobouk dolu k odvaze, ale jak te pozoruju, I kdyz spis se uz tomu vyhybam a zcela zamerne, sam si se dostal do vrtule vlastni energii. Je to trochu jako droga a hodne navykove, o tom neco vis, a ja taky v podobe te energie, nikoli drog ci alkoholu. Uz jsem pochopila, ze pouzivas, jak jsem si to sama pro sebe nazvala, techniku post – it. Pripominas semtam to, co se ti a jinym nelibi, aby se to nezapomnelo. Ale semtam koukam a vidim Dona Quichota, pardon jestli to nepisu dobre. Namisto, aby si stavel, bojujes s vetrnymi mlyny. A semtam mam pocit, ze vic nez z pricinou bojujes s lidmi a to me mrzi. Nejsi soudce, coz neznamena, ze nemas pravo si nektere lidi nepripostet k telu ci do mysli. Postavil si se k tomu jako slusny clovek, odevzdal svuj nazor svestske moci a je na ni, co udela, plus furt jsou tady me milovane bozi mlyny, ktere osobne nechapu jako trest, ale sanci, co udelat se svobodnou vulu. Je to muj, asi slepej pohled, ale o energii a o tom, co dokaze vim sve. A na co clovek mysli, tim se stava, prosim, zkus trochu zmenit cestu. Mam obavu ti to napsat, protoze mam pocit, ze kdyz napisu A, vezmes to jako Z, ale to je proste nastavena optika a ja ji NECHCI zmenit! Ne ma vule, ale ta bozi at se stane, jak se rika. Za ten rok si strasne zestarl v obliceji. Zacni budovat a ne bourat. sbohem

    0
    0
  85. Jarmila
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 18:14 — Odpovědět

    Achab NEbourá, ale NAbourává – a to nejen lidi :-)
    Přemýšlela jsem a došla jsem k závěru, že lidská evoluce prochází třemi stupni: reformou, revolucí a rebelií.
    1/ Reforma se “otře” jen o povrch, nikdy nepronikne pod kůži. Němění nic jiného než “šat” člověka. Přináší snad etiketu, jistou civilizační úroveň, ale aniž by změnila něco podstatného. Reforma člověka natírá a leští,
    uvnitř však zůstává stejný.
    2/ Revoluce – jo, tak ta už se dotýká struktury, ale jen té vnější, ne vnitřní. Zasahuje jen tu tělesnou strukturu, jde hlouběji, ale stejně
    mění jen vnější strukturu člověka, vnitřně je stejný. Vytváří tedy jakousi rozpolcenost, řekla bych.
    3/ Rebelie je vzpoura. Povstává z toho nejvniternějšího jádra, proměňuje
    a je to přímo alchymistický zásah. Přináší nový začátek, ne nové tělo a nové šaty, ale nové bytí.
    —-
    Přemýšlela jsem, když jsem nedávno zaslechla,jakej že je ten Achab Haidler revolucionář. Přemýšlela jsem i o tom, KAM jej zařadit? Do které ze tří výše uvedených skupin? Reforma z člověka učiní váženou osobu, když mu jde o tzv. “dobré jméno”, bude mu stačit. Zevnitř sice bude zapáchat, ale umělá hmota ho bude chránit. Revoluce z člověka učiní dvě osoby (dva světy).
    To přirozené se potlačí a shora se na něm usadí morálka. Ten horní, morální psék bude hlídat toho spodního, přirozeného pséka. To přirozené=silné se bude mstít, nahlodá morálku, vytvoří pocit viny a žádná strana nezvítězí.
    Morálka je ve vědomí a přirozenost v podvědomí – co s tím? Bude člověk hříšníkem i světcem zároveň – jen ten hříšník bude potlačený a bude čekat na svou chvíli, kdy vyrazí a pomstí se. Mě zajímá (a zaujala mě) nejvíc rebelie,protože když kouknu zpět zjišťuju, že se zkoušelo všelicos,a reformy i revoluce zkrachovaly. Proč se ve větším měřítku nezkoušela rebelie, ta, která (v malém měřítku) pokaždé uspěla? Vždycky byla úspěšná, jen těch lidí bylo tak málo…
    A proto je dobře, že když je někdo “vzhůru”, začne ostatními třást, aby je taky vzbudil. Když jimi zatřese, budou naštvaní, pochopitelně, když neznají žádnou jinou skutečnost než svůj vlastní sen. Nikdo nemá rád toho, kdo je bdělý a plně vědomý. Nakonec i ten Ježíš si za své ukřižování “může sám”,
    když byl tak velký rebel. Jako kdyby ty lidi dloubal prstem do oka! Taková bdělost-drzost je tolik znepokojující! Při setkání s někým takovým začne mít člověk většinou špatný pocit, protože křičí. Ale jen proto, že lidi jsou hluší… Dnes je to stejné, ale není třeba pro to lézt na střechy :-)
    “křičet” se dá i jinak – a v té VZPOUŘE se rodí novej člověk, kterej vidí věci kolem sebe JINAK a NEbojí se na to upozornit, i když mnohdy nikdo není ochoten přijmout tu jeho bdělost, nevzdává se, protože ví, že je jen prostředník…
    —-
    OMLUVA za to dlouhé zamyšlení. Záleží na tom či onom, jak či onak bude cítit tu “vůni bdělosti a přítomnosti” u toho či onoho.

    0
    0
  86. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 19:16 — Odpovědět

    koukam ze premyslime nad stejnymi vecmi, jen tu rebelii uz vidim tak trochu jinak, jako zrychlenej vir….ale vy jste mu bliz a ja mam proste jine oci, stejne zalezi na achabovi, jen on sam je schopen nahlednout do sveho nitra.

    0
    0
  87. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 19:41 — Odpovědět

    pozn: vir v cloveku, ale jak si kdo ustele, tak si lehne a co chce clovek videt, vidi…a privolava a obklopuje se tim, proto pisu ze se mu zmenila tvar…..ustaranej

    0
    0
  88. Jarmila
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 19:48 — Odpovědět

    To nejsou starosti, nýbrž poznávání pravdy…

    0
    0
  89. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 20:16 — Odpovědět

    ja nevim, rekla bych teda starost o pravdu…mam achabovu tvar rada, resp. vzdy jsem mela rada takove tvare, ne glanz decke faldiky v podobe Toma Cruise bez vyrazu a duse…od puberty tomu rikam “muz, co prosel pousti”, az hoooodne dlouho potom mi doslo jak to sedne na poust v Bibli. chybi mi tam jiskra, ale nevim, pisu jak vidim zdali obcas a mozna je to opticky klam, jak uz jsem napsala, Vy jste achabovi nablizku.

    0
    0
  90. Jarmila
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 22:40 — Odpovědět

    Myslím si, že každému se v životě stává, že má pocit, jakoby procházel pustou oblastí. A protože to může přijít na každého, je nutno vědět, jak se v takovéto situaci zachovat.
    Prostě a jednoduše, nepřijmout ztrátu důvěry, ale stále žhavěji kráčet dál.
    Nezůstávat s dojmem, že jsme ztratili cestu uprostřed pouště, udělat všechno pro to, abychom mohli kráčet dál, někde najdeme nějaký plod nebo vodu, protože i v poušti jsou oázy. Člověk jde dál, až najde oázu. Sám v sobě, kde najde vodu, která ho osvěží a umožní mu další chůzi. NEpotřebuje nikoho, aby mu byl nablízku, když ví, co má uprostřed pouště říct Tomu, komu důvěřuje…

    0
    0
  91. kralik
    24.6.2011 – 22 Sivan 5771 v 23:50 — Odpovědět

    a vy myslite, ze mi to NEni jasne pani Jarmilo? :-D

    0
    0

Napsat komentář: Pavel Vrátný Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Kandidaturu na místo šéfa MMF podal také Stanley Fischer

Další článek

Tvorba a dělení příjmů