
České dráhy zavádějí vyhrazená kupé, někde snad dokonce i celé vagony, jen pro ženy.Vycházejí tak vstříc poptávce, kdy se ženy necítí ve vlaku bezpečně. Toto je přesný případ té kolektivní viny, kdy každý muž je potenciální sexuální zvrhlík.
Zaznamenali jsme ortodoxní Židy v Izraeli, kteří nechtějí sedět vedle žen a požadují, aby pro ženy byla rezervována místa pouze v zadní části autobusu. Mají pro to své náboženské důvody. V jejich očích by nečistota ženy na ně mohla působit až devastujícím způsobem. V našich vlacích by muži nesměli do některých vagonů. V Izraeli by ženy nesměly do některých částí autobusů. Kde je rozdíl?
Mohli bychom u nás jít dál a vyhradit některá kupé pouze pro Vietnamce, Ukrajince, Černochy, Romy a všechny další “nebílé” národnosti. Víme z mnoha vyjádření jejich předáků, že česká společnost je rasistická a proto se logicky nemohou společně s ostatními cestujícími cítit ve vlaku bezpečně. Je proto logické, stejně jako u žen, že by pro ně byly vyhrazeny vagony, kam by jiní lidé neměli přístup a oni se tak mohli cítit bezpečně. Podle logiky kolektivní viny o mužských zvrhlících, tedy i o kolektivní vině bílých rasistů je to naprosto oprávněné. Kde je rozdíl?
Někteří lidé ze severu republiky mají dojem, že právě od těch lidí poněkud tmavší pleti jim hrozí větší nebezpečí než od ostatních cestujících a mohli by požadovat vagony, kam by měli přístup pouze cestující do určité hodnoty světlosti barvy pleti. Také nelogická kolektivní předpojatost. Ale opět se ptám: kde je rozdíl, když jsou potenciálně všichni muži pro ženy ohrožením?
Za chvíli bychom tu pak mohli mít nádherně oddělenou rasistickou společnost, se vším, co k tomu patří. Nebo by oddělení žen od mužů mohlo být prvním krokem k našim zářným evropským islámským zítřkům, kdy k této segregaci dojde.
Úplně nejlepším řešením by bylo, kdyby České dráhy nechaly těchto nesmyslů a postaraly se o bezpečnost ve svých vlacích. Pak by všechny tyto důvody zmizely.
Autor: Tomáš Flaška
14 Komentářů
Kdyby jste byl žena a jel nočním rachlíkem třeba z Prahy do Ostravy, tak by vám to tak nesmyslné nepřipadalo a rasistické myšlenky by vás narozdíl do různých despratů nepřidávaly.
já si myslím, že je to prozaičtější, Tomáši. Po roce 1993, kdy se stát “zmenšil”, se rozvinula, za pouhých 70 miliard koncepce “napřimování” tratí, aby se, zejména Pendoliny, projelo “rychleji”. A zjistilo se, že není hraniční přechod Čierná-Čop (není Slovensko), nejezdí se na Balkán (byla válka) a není kdo by jezdil Kyjev-Moskva (střední skupina vojsk už tu nebyla). Takže, jezdí pár rychlíků…no ale vymýšlet na státní kasu fígle je třeba neustále, tak dnes to jsou ženy, ale dejte na mne, balík teprve přijde, až někoho-třeba mne- napadne zpomalování tratí. Kolik dětí se nemůže koncentrovat na průjezd krajinou a pojímání jejich krás? Zatímco ve Švýcarsku lokálka (klidně ještě pára, pokud vycházím z roku 1996) jede krokem, a trasu Bern-Olten si můžete hezky pomalu prohlédnout, u nás to možné není. Vlaky prosviští (byť tou stovkou)…. Je třeba je zpomalit, a když, tak vypsat soutěž na vagóny s průhlednými stropy (jako ve Švajcu). To by bylo, aby na to železnice těch sto- dvěstě miliard nedostala…pro kamarády kamarádů, co to zařídí. Jsou v tom prachy, ne?
paní Evo, co rychlíkové spoje existují, platí úzus, že vlak musí být průchozí. Neplatí v Rumunsku, kde se uzamykají vagóny (jede v podstatě takový “trezor”) a na východ od SK, kde máte bortprovodščika v každém vagóně. Pokud ve voze pro ženy (kupé pro ženy) pojede samotná žena, ten, komu o to půjde, jí ublíží nebo okrade, nebo obojí. Záchrannou brzdu umí použít také každý, a “závadoví” jedinci se ani nežinýrují…
no, jako muslimce by mi to mělo přijít fajn, ale žádná euforie se nekoná. V první chvíli, mi tato zpráva ČD přišla jako vtip. Možná ale v nějakých spojích význam mít bude, jak píše Eva,… protože pravda, z vlastní zkušenosti, Praha – Ostrava v noci, nic moc.
nesmíte jezdit tak často na Baník, Lenko (pokus o vtip). Jakmile David zavede kreditky Shekelu (něco jako Dinners Club), můžu Vám za mírný poplatek a krmno-pitné dávky půjčit na cestu tam i zpět hafana. Ten je ke shlédnutí u Davida (foto) zdarma. Ručím Vám za to, že pojedete v kupé sama (tedy jen s tím doprovodem). Ovšem, psí lístek podmínkou.
to Lenka: bráchu má v UAE. Kdybyste myslela že muslimka a pes…
Kromě zkrácení dopravy došlo tak vlastně k jejímu ZKANALIZOVÁNÍ. Řítíme se krajinou mezi protihlukovými stěnamy jako splašky odpadní trubkou. Jak se mění tvář vesnic a měst již pomalu není vidět a pokud se nám čirou náhodou podaří otevřít nějaké okénko, po knockoutu hlukem zapadáme rezignovaně zpět do kupé.
správny postřeh, Erichu. Lidé jsou shrnováni tu na jednu, tu na druhou stranu. Necestují.
Za komunistů byl v rychlíku také vagon pro matky s dětmi a nikomu to divné nepřipadalo.
Navíc na každém nádraží byla drážní policie,která procházela vagony a zjednávala pořádek.
Kdežto ted jsou asi kde,že ?Hmmmm….I ty čekárny jsou v noci na nádražích zavřené
a průvodčí ve vlacích a nebo drážní zaměstnanci se bojí grázlíky a zloděje usměrnovat.
Vidím to na našem nádraží.
Vylézají až když teče krev .
Ne každý člověk ovládá karate :)))
Já jsem pro,at už se to někomu líbí či nelíbí!
Jejda,kdyby tak fungovala ostraha na nádražích a ve vlacích v česku tak jak tomu je v Izraeli,tak by podobné vagony nebyly třeba.
Nejen že jsou vlaky čisté,ale i rychlé,radost cestovat a nikdo nikoho se neodváží otravovat natož okrádat.
ozbrojené ostraze železnice se říkalo “osožáci”. Ne že by byli všude, ale byli tam, kde měli. Tehdy byla ovšem žel. doprava i zboží a tranzit prioritou, nezcizovala se zabezpečovací a sdělovací technika, a minimálně se lámaly plomby na vagonech. Jak skončili, tak začaly být vykrádány i nádrže s PHM. Prostě se urazil ventil, “někdo” si ukradl pár kanistrů, a zbytek nechal vytéct do kolejiště. Vozy pro matky s dětmi byly kdysi ve smyslu rezervace, ne zajištění bezpečnosti (vlaky bývávaly dosti nacvaklé, jak se říká.)
sid má pravdu, chcete-li jezdit bezpečně, pořiďte si bernardýna. Se dvěma se dá bezpečně i chodit, nevzpomínám si, že by někoho z rodiny někdo přepadnul či jen urazil pohledem natož poznámkou – bez ohledu na místo výskytu a procházky. Není ostatně třeba se fixovat na bernardýny, dvě dogy jistě poslouží stejně.
Tenhle článek mi přijde trochu mimo mísu. Jsou jiné problémy týkající se drah, které by měli publicisté propírat. Na zavedení kupé pro ženy v ČR vážně nevidim nic fašisujícího (narozdíl od izraelského případu). Zajímalo by mě, jestli se stejně pohoršujete nad vagony pro matky s dětmi. A ostraha na nádražích toho moc nevyřeší, on totiž sexuální delikvent či zloděj nenosí své záměry vytetované na čele.
Cestuju vlakem sama velmi často, a jako žena se tedy rozhodně nebojím. Vlaky jsou buď přeplněné ( nebezpečí přímého ohrožení zvrhlíkem je minimalizováno) nebo poloprázdné a pak má člověk možnost výběru (nezřídka prázdného kupé). Navíc rychlíky často prochází policie. Mnohem víc by mne potěšilo, kdyby smíšené vlaky jezdily načas ( aspoň přibližně- nejsem fanatik minut) .Na závěr bych ráda poznamenala, že z bohaté zkušenosti mohu prokázat, že “sockou” jezdívají ženy ve velké většině, mužských cestujících bývá obecně pomálu. Asi radši sednou do auta.