Moje metoda je především hledání chyb, eliminace chyb, zbavení se iracionalismu, odmítnutí hledání jistot. Mým úkolem je hledání objektivní pravdy. Takže moje poznání o islámu a muslimech – v souvislostech této publikace – vychází z problémů, jak praktických, tak teoretických. Hledám pravdu, objektivně pravdivé, vysvětlující teorie. Nehledám jistoty, i když jsem omylný, pořád hledám objektivní realitu, aby se všechny ty škodlivé nepravdy o islámu a muslimech objevili a tak vyloučili. To je můj úkol. I když si nemohu být nikdy jistý, zda jsem se nedopustil omylu, tedy chyby, nemohu si určit jistotu za cíl, ale vždy musím mít před sebou účel – hledat objektivní pravdu, víc pravdy, zajímavější pravdy, srozumitelnější pravdy. Když postupuji rozumně, s tímto úmyslem: že nehledám jistoty, nemohu si nejistotu určit za cíl. Existují nejisté pravdy – existují dokonce pravdivé věty, které pokládám za nepravdivé, ale neexistují nejisté jistoty. Proto hledám chyby, abych je korigoval. V této publikaci se jen domnívám, než vím, ale moji metodou je kritická metoda. Díky této metodě se potom chráním před otázkami těch, kdo by se tak rádi ptali z pozic filosofického relativismu: „Co je pravda?“ o islámu a muslimech.
Tak se mohu zabývat například i tímto problémem: copak není pro každého prodejce požehnáním, pokud se jeho zájem setká s hladovými, ovšem ochotně platícími kupci? Milión příchozích do Německa je milión těch, kdo budou nakupovat v obchodech německých obchodníků. Tento milión lidských jedinečných duší má specifické potřeby na složení a druh potravin, což je požehnáním pro zemědělce pěstující zeleninu, luštěniny a ovoce, a nejen pro ně, ale i je požehnáním pro pěstitele dobytka a výrobce mléčných výrobků a zemědělce pěstující pšenici. Ale nehovořme pouze o potravě, byť ta je jednou ze základních životních potřeb. Naznačme i potřeby tohoto miliónu někde bydlet, využívat různé služby spojené s užíváním bytů a domů, potřebu jezdit za prací, ale také využívat školský systém, atd.
Milión muslimských duší se musejí obléci, takže pro ně budou šít boty, čepice, hijáby, niqáby, také kalhoty, rukavice, šaty…
Milión lidí bude chtít smysluplně využívat volný čas.
Muslimky se budou chtít zdobit, vonět a krášlit.
Muslimové budou chtít vydělávat peníze.
Proto mne velmi mrzí, ba mnohem hůře, znechucují mne diskuse v tomto duchu, kdy mnozí apelují, že zahalování žen v Evropě je nepřípustné, uvažují asi takhle, to je stejné jako kdyby si někdo oblékl uniformu SS a procházel se na veřejnosti se vztyčenou pravicí anebo se veřejně promenádoval v uniformě lidových milicí a prozpěvoval si údernické písně anebo se svlékl do naha a chodil si po náměstí. Jistě uznáte, že jde jen o bulvární štěkání.
V bulvárním tisku se zase upozorňuje na to, že bojovníci DAIŠ znásilňují jinověrky, znásilňování je součástí islámské víry, DAIŠ považuje znásilnění za jeden ze základů svého náboženského učení. Bulvární tisk a média nám nepokrytě podsouvají: Korán vyzývá k sexuálním útokům na nemuslimské ženy, k ničení předislámské historie a památek na ni. Imámové, s nimi i vůdcové DAIŠ o tom přesvědčují řadové bojovníky. Ale aby autoři těchto „zaručených zpráv“ doložili empiricky doložitelná fakta, že muslimové z DAIŠ páchají ohavná zvěrstva skutečně na základě výkladu Koránu a Mohamedových výroků a textů učenců, to ti „novináři“ jaksi opomenou uvést. Ovšemže se radikální muslimové takto chovají, ale jednají ze zcela jiných pohnutek a náboženské motivy jsou jim k páchání ohavných zvěrstev, zločinům proti lidskosti jen průhlednou zástěrkou.
Myšlenky, jež se objevují v předpojatých a polovičatých textech subjektivně odsuzující muslimy, čerpají z hluboké nevědomosti ohledně islámu, a snad mělké znalosti a sotva povrchního studia náboženských textů a výkladu Koránu muslimskými učenci. Evropané neznající výchozí literaturu, dále pak samotný Korán si snad ani neuvědomují, onu paradoxní situaci, kdy se o současném islámu mluví dokonce jako o plíživém Zlu nebo hrozbě pro Evropu, ale vždy jen v souvislosti radikálního islámu, který je v islámském světě odmítán, a je jím opovrhováno a mnoho muslimů před radikalismem prchá anebo uvažuje odejít do bohaté Evropy, aby se stali kooperující součástí Západní kultury.
Jak jsem uvedl, chytří obchodníci chápou velkou ekonomickou příležitost, která se jim nabízí. Zatím proto nechápu jednání českých, ale i maďarských, polských a slovenských politiků, proč neuvažují jako například bystří Němci. Pro ně je milión migrantů opravdovým požehnáním pro jejich ekonomiku. Milión potencionálních a ochotných kupujících, to se musí citelně projevit na straně zisku.
Na zběžný pohled se snad může zdát, proti většině kritických, až odsuzujících výroků vůči islámu nelze nic namítat; všechny jsou známé, a jako kdyby měly pravdivé jádro. Ale je na samotných muslimech, aby ony výroky buď uvedli na pravou míru, ne-li je eliminovali a jasně prokázali jejich lživost. Naneštěstí pro muslimy, ale i Evropany se výroky o fanatickém, zlém islámu stávají překvapujícími reprezentativními výrazy ducha dnešní doby.
3 Komentářů
Slovo "POTENCIONÁLNÍCH" je neexistující nesmysl! Co je to "POTENCIONÁL"? :-o
MÁM děkuji za Váš komentář:
V kontextu článku je potencinální zákazník každý příchozí muslim nebo obecně migrant či exulant, který s sebou nese svoje vlastní a tedy specifické potřeby. Příchozí muslimové například do Německa nesou potencionální ochotu nakupovat více s ohledem na svoje náboženství, takže potencionálně mohou prodejci počítat s potenciálními zájemci o luštěniny a hovězí maso :-)
Ještě k tomu slovu: vizte odkaz —>
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=potencion%C3%A1ln%C3%AD&Hledej=Hledej