Sebevražedné útoky páchané ve jménu Alláha. Mučedníci a mučednice. Jak se na ně dívá islám? Jak se na ně dívají samotní muslimové? Může islám, jehož samotné pojmenování znamená „mír“ a „podžízení Bohu“ povzbuzovat své přívržence k práci pro smrt a ničení? Je to možné?
Na jedné straně podobné výroky podporované „slavnou“ Qaradawiho fatwou. Na té druhé Korán a výroky Muhammada.
Co tedy říká Korán o sebevraždách?
Vy, kteří věříte! Nepohlcujte si vzájemně majetky své podvodným způsobem; jiné je, jde-li o obchod na základě vzájemného souhlasu; a nepřivozujte si smrt! A věru Bůh je vůči vám slitovný. 4/29
Muhammad k tomu dodával, že kdokoli se vrhne dolů z hory a zabije se, ten se vrhá do pekelného ohně na věky věků. Že ten, kdo se otráví, bude svůj jed popíjet v Pekle na věky věků. A ten, kdo se zabije kusem železa, ten se bude bodat v ohni pekelném.
Jak je to se zabíjením druhých?
Kvůli tomu jsme předepsali dítkám Izraele, aby ten, jenž zabije jednoho člověka – nikoli pro pomstu na někom, a nebo ze to, že šířil pohoršení na zemi – byl souzen, jako by zabil lidstvo veškeré. A aby ten, kdo oživí jednoho, byl posuzovám, jako by oživil lidstvo veškeré 5/32
Korán nikdy nepovolil zabíjení nevinných lidí. Terorizování civilistů nemůže být nikdy označeno za džihád a nikdy nebude v souladu s učením islámu.
Kde se tedy berou slova o ospravedlní takových činů?
„Kdybychom měli lepší, důmyslnější zbraně, zaměřili bychom se jenom na vojáky. Jenže my vlastníme jenom lidové zbraně a k dosažení cílů nemáme nic jiného k dispozici“ zní často z palestinské strany.
Jako důkaz militantnosti palestinské společnosti se často udává, že palestinské matky jsou hrdé na smrt svých synů a dcer.
„Děkuji Bohu , že mí synové byli zbožní a padli v boji za vlast. Jsou to skuteční mučedníci.“ řekla matka dvou synů, kteří takové útoky spáchali.
Jiná matka říká: „My matky mučedníků a mučednic nemusíme nutně souhlasit s tím, co udělali. Ale když už se to stalo, musíme to brát jako součást osudu a být na to hrdé. Jinak se s tím nedá žít.“
Jistá palestinská psycholožka dodává: „Matky, které takto přišly o své děti, chtějí mít pocit, že jejich synové a dcery nezemřeli nadarmo. Věc, jestli někoho zabili, v tom nehraje velkou roli.“
Stejná psycholožka tvrdí, že jsou mezi nimi jak ženy, které se do těchto činností zapojily z ideologických pohnutek, ale i ženy, které měly problém v rodině.“
Dává tak za pravdu Anet Berkové, autorce knihy o zneužívání žen a dětí pro sebevražedný terorismus „The smarter bombs“, která prohlásila: „Některé zadržené teroristky mi po příchodu do vězení říkaly, že to chtěly udělat navzdory tátovi. Že je někdo zneužíval či nebo nutil ke sňatku. Po pár měsících mi už ale tvrdily, že se chtěly vyhodit do vzduchu pro palestinský národ. Tričko a džíny vyměnily za zahalení.
Co dodat? Ať už jsou motivace jakékoli, faktem zůstává, že zbytečně umírají nevinní lidé. Že umírají ženy i děti a to navzdory slovům proroka Muhammada, který takové zabíjení výslovně zakázal.
Oslavování padlých bojovníků a teroru je součástí rozjetého kolotoče, který se zřejmě nepodaří jen tak zastavit.
Autorka: Lenka Berrouche
6 Komentářů
My nežijeme v situaci kdy nám padají bomby na hlavu. Proto si myslím, že spojovat Islám nebo Muslimy s terorismem se děje účelově a s cílem manipulace s lidmi. Muslimům a Izraelcům bude asi dost dlouho trvat než si své náboženské spory urovnají. O vzájemné nevraživosti mezi Muslimy ani nemluvě. Jednoho Boha ctíme ale dohodnout se to je nad naše síly.
PF 2012 přejí Mayové
Trochu omyl, Qaradawi je jen jeden z dlouhé řady islámských učenců šíitského i sunnitského islámu, který to ospravedlnil. Pro naši situaci v ČR je trochu problém, že sebevražedné atentáty ospravedlňuje i vedení Islámské nadace v Praze a Brně včetně Muslimských obcí. Například pan Sáňka, Alrawi, Samer Sehadeha. I oni tvrdí, že jejich názor je z koránu a výroku Mohameda …
No Lukáši a my zase máme Čapka a jeho Matku z roku 1938.
http://www.cesky-jazyk.cz/ctenarsky-denik/karel-capek/matka-4.html
“Tak vidíš, v tom je cena života: že se za něj platí… třeba i životem. To je taky … ženská záležitost, holčičko. A to máš tak se vším, rozumíš? Kdyby se za vlast neplatilo životem … kdyby se za čest, za pravdu, za svobodu neplatilo životem, neměly by tu ohromnou, tu strašnou cenu, víš? Jen ho nech jít, toho svého synka. Je to tak … v pořádku.”
– tento citát mě zaujal. Musím souhlasit s tím, že v životě se za všechno platí. Každá pěkná věc, která se stane, je vyvážena něčím nepříjemným nebo smutným. A tak to má asi být…
“ŽENSKÝ HLAS V AMPLIONU: Slyšte, slyšte, slyšte! Voláme k amplionu celý svět! Voláme lidi! Nepřátelská letadla napadla dnes ráno vesnici Borgo a svrhla pumy na obecnou školu. Do prchajících dětí střílela ze strojních pušek. Osmdesát dětí bylo raněno. Devatenáct dětí postříleno. Třicet pět dětí bylo výbuchem … roztrháno.
MATKA: Co říkáš? Děti? Copak někdo zabíjí děti?
TONI hledá na mapě: Kde to je … kde to je …
MATKA stojí jako zkamenělá: Děti! Malé, usmrkané děti!
Ticho.
MATKA strhne se stěny pušku a podává ji oběma rukama TONIMU. S velkým gestem : Jdi!”
– toto jsou závěrečné věty hry a hodně mě zaujaly, protože v sobě mají velkou sílu. Matka “obětuje” své poslední dítě, protože vidí, že válce se musí zabránit!
Ano, ale nikde tam nečtu, že by matka řekla: “Běž zabíjet izraelské civilisty” Jak to říká Qaradawi a další .
ano Lukáši, opravdu omyl. Původně jsem měla v úvodu ty výroky, co jsou dole v článku, pak jsem je přesunula dolů a Qaradawiho jsem tam nechala a neopravila. Takže jestli můžu poprosit Davida: “Dej prosím místo té věty “Na jedné straně podobné výroky podporované „slavnou“ Qaradawiho fatwou. Na té druhé Korán a výroky Muhammada”….na jedné straně “slavná” Qaradawiho fatwa podporující sebevražedné atentáty. Na té druhé Korán a výroky Muhammada.”
Lenko, na to asi nedokážete odpovědět ani vy, ani já. Ale Sáňka, Alrawi, Sehadeha, Qaradawi a další tvrdí, že i oni mají výroky z koránu a hadithu. Tak kdo má pravdu? Jde mi jen o to poukázat na rozporuplnost textu … tam kde vy vidíte zákaz něčeho, oni vidí povolení …