To zas bude sousto!! Ten, kdo to rád horké a kořeněné, ho sežere i s navijákem – ano izraelská armáda se chová vůči zajatým Palestincům nekorektně. Ergo – židé jsou okupanti, prasata a zvěř!!
Ten, kdo radši ryby a každé sousto pitvá, určitě už dávno zaznamenal, že se izraelská armáda skutečně chová vůči zajatým Palestincům nekorektně, protože jinak by to tak „kategoricky“ a „honem honem“ neodsoudila …
Nehodlám nic obhajovat. Ono není co. Vnímám, že armáda je svět sám pro sebe a do jisté míry určité vyšinutí od pravidel člověčiny potřebuje. Jinak by to tam ani nebylo k přežití. Dřív to bylo o šikaně a způsobu jak s tím „vyjebat“, dnes, kdy se armáda profesionalizovala, je to o volbě a maličko větší hře se smrtí. U toho člověk vyhoří snadněji, že mu už ani nepřijde, že nosí na své helmě jako „děsně dobrej fór“ nacistický symboly. Pámbu nás prostě vyrábí ve čtyřech krevních skupinách. Sběrače, lovce, vojáčky a kupčíky … Někomu prostě řád a subordinace připadnou naprosto přirozenými a vychýlená pravidla kolektivu jsou mu cestou k seberealizaci. To musím respektovat stejně tak, jako bych moc rád, aby to naopak nikdo nevyžadoval po mně. Pokud má dotyčný odpor ke krvi a ke cvičáku, dá se ke katolíkům, pokud je větší bouchač, najde si práci u security anebo v armádě. (Což je přeci jen o něco lépe placeno). Ale nedělejme si iluze o tom, co si fotí naši vojáci a kam a s kým chodí na pivo. Zejména třeba na zahraničních misích, ale třeba i v Chrudimi. Ani oni se nechovají korektně. Už se nějak pozapomnělo, na české armádní nácky mj. i proto, že většina z nich se po základních průšvizích maličko stáhla do ilegality a spolehlivých Kammeraden-bunkrů. A zase. Jen někteří a z nich zase jen někteří totálně nekorektně. Jsou snad proto všichni Češi nácci a šikanisti?
Pózující Izraelka tedy nemůže reprezentovat ani Izrael, ani Izraelskou armádu. A stejně jako naši náckové v armádě a v politice – může být dokladem pouze určitého nezdravého fenoménu, rozhodně však ne paušálního přístupu izraelské armády k Palestincům. V Izraeli o to hůř, že tam kvůli tomu, že Libanonec ani Saudi nedají palestinským uprchlíkům šanci se repatriovat (bratři!!), musí do armády co může, a na tři roky!! Tak kde brát a nekrást? Ješibocherům se do zbraně obecně moc nechce, a tak není divu, že narukuje i takováhle pipšla. „Skandál“ s fotkami je spíš dokladem toho, jak je dneska svět maličkatej, že na bednu a monitory čučíme všichni, dokud povodně nepřeruší signál a elektřinu, a že si ta blběna holt vybrala vzory spíš u amíků, zatímco my věřili anebo museli věřit na Pavku Korčagina, zatímco imperialista číhal a my se mu mezitím vysmívali dělnou prací (pro Stalina!).
Ale to všechno víte, to jsem snad ani nemusel mydlit do klávesnice. Mně jde o maličko jinou věc. Ta pitomá koza kopírující jiné (taky fest odporné) vzory – ale podívejte se, prosím, do skříněk a na weby palestinskej anebo ruskejch vojáčků !! – ta nána, byla prostě jen taková izraelská vojanda. Navíc asi dost pitomá. Což neříkám „pro forma“, ale na základě jejího: „Pořád nechápu, já jim nosila jídlo a pití..“ Kouzelná ale maličko jednodušší matka Tereza. Rozhodně to ale nebyla pózující židovka. Ještě tak Židovka, ale rozhodně ne židovka. Ne snad, že by i židovky nemohly být pošetilé anebo jednodušší. Ne snad, že by i židovky nemusely – a dokonce třeba i nadšeně nerukovaly do izraelské armády, ale žid i židovka vždycky respektují, že
a) házet břevno před slepého a vysmívat se bezmocnému, i kdybys mu nakrásně dal najíst a napít je jako jíst sám z udáveného…
b) všechny lidské bytosti jsou haranti toho, kdo nám tu šéfuje a že jakékoli zneuctění, zesměšnění anebo ponížení lidské bytosti odporuje „cestám pokoje“ a je za všech okolností rouháním proti BigBossovi;
c) že dokonce ani cosi jako „nepřítel“ si podobný přístup jednoduše nezasluhuje, jednak proto že není vhodné radovat se nad pádem nepřítele, neboť kdoví, jestli se kolo zase nepohne a právě pro tu lehkomyslnost se jeho pád nezmění zase v povstání (učí Pirkej avot) a pak také proto, že jsme dostali už dávno vzkaz: „Nezapomínej, že i ty jsi byl v porobě a ponížení! A pokud na to zapomenout chceš, prosím, ale nesedej k pesachové hostině a pro sichr nečti ani žalmy. Přinejmenším ten první a stosedmatřicátý! Ergo nešťastná pózující Izraelka ukázala vedle všeho, co víte také, především také ještě jeden rozměr – totiž že dneska je UŽ anebo snad teprve JEŠTĚ zatracený a naprosto diametrální rozdíl mezi jidiškajt a Izraelem. Neodsuzujme kvůli ní dokonce ani samotnou sekulární a schizofrenní Izrael a už vůbec ne jidiškajt. A potřebujete-li mocí mermo hodit na tu kačenu aspoň flusanec, zalistujte si na okamžik v jednom z tisíců komentářů k tóře, konkrétně v tom poměrně notoricky známém – zvaném „Nový zákon“.
Autor: Jaroslav Achab Haidler
Přečtěte si také od autora: Gabajim
5 Komentářů
Je to trošku boj s mlýny, protože vždy tady tací budou. Ale co je hlavní – vůbec se to netýká pouze Židů, ale všem, Jaroslave. A problém je jinde. Občas dospěje diskuse pod nějakým článkem do takové fáze, že ji administrátoři (na iDnes.cz, Novinkách.cz,… ) raději uzavřou. A týká se to témat a ty reakce a komentáře bývají takové, že zůstává rozum stát.
Jaroslave, ti lidé nemají problém s Izraelem a Židy, ale sami se sebou. I Eden Abergil, ta jak říkáte Vy “pitomá koza”, “nána”, “jen taková izraelská vojanda”, “navíc asi dost pitomá”, má problém se sebou. Jak se těmto lidem dá pomoct? Nevím přesně, ale určitě se jim pomoci musí.
Poslední poznámka, nevím proč, ale u těchto “vysvětlujících snah”, jakým je Váš článek, se vždy jako Žid i žid cítím nedobře. O toto nám přece jít nemá, nebuďme do sebe zahledění. Neodsoudíme tedy jidiškajt, armádu, sekulární Izrael, vlastně nikoho, jen je, tedy ty co mají problém se sebou a cítíme se spokojeni, jak jsme je odstrčili ze své společnosti (svého náboženství, své instituce, svého státu) ven, distancovali jsme se od nich, a proto nás neodsuzujme, ro je, my nic. Ale ano, i tito lidé jako je Eden Abergil patří k nám. Ne zřídka jsou tyto incidenty zapříčiněné špatnou sociální komunikací, špatnou sociální integrací, atd.
MarkusK
Máme/máte právo ji soudit, pane Haidere, až si sám odkroutíte pár povinných měsíců co nabíječ u Merkavy při cvičných střelbách, …její fotky jsou jen fotky z prostředí. Jsou dokumentem, mimojiné o tom, jak neumíme(te) diplomacii. Abbás řekne, že v Palestinském státě “nebude žít ani jeden žid”, a všichni kejvaj hlavičkama a Obama řekne: zajistím (tak, jak nyní zajišťuje mešitu na Ground Zero). To není věc židovství. To je věc obrany malého národa. Ta husa, jak jí nazýváte, na fotkách nezabíjí (na rozdíl od focených muslimských masakrů Arménů v Anatolii v r. 1915.) Je vyfocená v prostředí, v němž mladí lidé žel tráví část mládí. Je to jen její vina, nebo vina začíná někde u hadísů 8.století AD (1 AH), dštící Muhammadovu nenávist vůči Banú Kurajš, Qajnuga, Nadír, jen proto, že v několika mekkánských intelektuálních disputacích byla “hlava Prorokova na hlavu poražena” židovskými učenci? Ostatně jaká hlava Prorokova, slovo rasúll´alláh je posel B-ží. Taková UPC v pouštním provedení před 1400 lety….
Jsi příliš příkrý Achabe, taková sprška nadávek. Ta holka má právo ve svém věku na blbost, a ne běhat někde s kvérem. V bodech za a,b,c máš 100 % pravdu , ale k té člověk musí dospět věkem a zkušenostmi, které jsou , jak bohužel někdy vidím na své vlastní dceři , těžce přenosné.
Díky lidi, side, evo – je prima, že když to někde ujede, najdou se ti, co zase vyvažují do harmonie… Beru si to na srdce…
ale ne, Achabe, v něčem tvá pravda byla, v něčem naše. Pamatuješ, jak se tisk chytil na ta údajná trička Cahalu, kde byl zaměřovač (puškohled) a v “kříži” (locked) byla těhotná Arabka v nikábu? Anglický nápis dole zněl 1shot2killed (a týž opis byl nahoře v hebr.)…akorát, sítotiskovali si to Arabové na vlastní trika kdesi na W.-B. a v Gaze. To je mj. problém “spokeperson”. K tomu, co je v italských, španělských a francouzských novinách přistupuje ze svého hlediska: má to za validní a vážný ohlas, protože sám nechává pouštět jen cenzurované věci. Takže stačí, když se do Ore 24.it podepíše Arab v diskuzi jako Uri, Roma, a pokud píše z Itálie, nedobere se v JP nikdo toho, že je to reakce nějakého Mahmúda. A pak se dělají “politické korekce”…a nám je, slovy Werichovými, divno.