Nové malé banky. Služby zadarmo. A mnoho klientů na to slyší. I já podlehl. Dnes bych už řekl, že jsem naletěl.

To bylo v době, kdy byla FIO banka ještě v plenkách. Samé úsměvy, vše hned, vše zadarmo. Pobočky ještě zely prázdnotou, tak jsem neváhal a účet založil. Ještě jsem úředníka upozornil, že jsem náročný klient a nebudou to se mnou mít jednoduché. Samozřejmě že nebyl žádný problém.

Uběhlo několik let a jaká je realita? Banka nalákala mnoho klientů a pobočky se zaplnily. Chcete-li si vložit peníze, tak si v centru Prahy vždycky počkáte. V každé pobočce je jen jedna pokladna. Vyvolávací systém s čísly neexistuje a tak si čekající buď postojí ve frontě, nebo se rozesadí na židle podél zdí a aspoň si čekání zpestří konverzací s novými příchozími, kdo je poslední a soustavným hlídáním, aby někdo náhodou nepředběhl.

Celé to umocňuje to, že ostatní pracovníci, kteří vyřizují bezhotovostní operace, jsou ve výrazné přesile a zjevně nemají co dělat. Pouze pokladník kmitá a kmitá.

A vrcholem je to, že pokladna má hodinovou polední přestávku, kterou ale ostatní (nevyužité) přepážky nemají. Banka vám tak dává jasně najevo, že kvůli hotovostním operacím tam rozhodně není. Ale peníze jinak nevložíte, vkladové automaty nemají.

Myslím, že stav už přesahuje únosnou mez a v pobočce Na Celnici v Praze 1 jsem se obrátil na jednoho z nudících se ostatních pracovníků (byli tři na rozdíl od jediného pokladníka) a zeptal jsem se ho, jestli s touto situací banka míní něco dělat.

Odpověď mi vyrazila dech: „Nejste první, kdo si na to stěžuje. Ale dle mých informací se v současné době rozšíření pokladních přepážek neplánuje“. Bohužel k tomu musím dodat, že tón odpovědi ani jeho pohled nebyly zrovna přívětivé. Na to už dnes, zaplaťpánbůh, nejsme v bankovnictví zvyklí. Jinak je tomu zřejmě u FIO banky.

Od své banky občas požaduji přípravu drobných bankovek a mincí na hotovostní výběr. K tomu u FIO banky nemám odvahu. Nejen, že bych musel čekat, ale představa, že se dlouho přepočítává a do zad mě probodává zlostnými pohledy dalších několik čekajících klientů, kteří jsou ode mě jen pár metrů, mi klidu ani pohody nedodává.

Utěšuji se, že aspoň ti, co vybírají peníze, nemusí tuto anabázi absolvovat, protože použijí jejich bankomat. Z omylu jsem vyveden okamžitě po opuštění banky, kdy jejich bankomat vedle vchodu zdobí cedulka: Z technických důvodů mimo provoz.

A tak se ukazuje stará známá a mnohokrát prověřená pravda, že nic není zadarmo. A nemůžete od banky, která má skoro vše zadarmo, požadovat kvalitní služby. Na ty prostě nemá.

Naštěstí jsem při zakládání účtu u FIO banky nezrušil svůj dlouholetý účet u jedné velké banky. Je sice drahý, ale na nic nečekám, vše mám připravené, vždy jsem vzorně obsloužen.

Myslel jsem si původně, že za čas opustím tu velkou banku. Pomalu uvažuji o tom, že opustím FIO banku.

3 Komentářů

  1. Martin Bárta
    13.7.2015 – 26 Tammuz 5775 v 13:54 — Odpovědět

    Fio Banka je nízkonákladová a provoz poboček podle mého není to primární co by potřebovala.

    Na pobočce jsem byl pouze párkrát a vše bylo v pořádku. Škoda je, že klienti kteří si tam chodí jednou za měsíc uložit pětistovku mají největší problémy. U nás e-shopy a další podnikatelské transakce generují tisíce a nemáme s nimi jediný problém. Za poslední tři roky jsme za ty služby navíc nezaplatili ani jednu Korunu – stěžovat si tedy nemůžeme.

    1
    0
  2. Robin Karel Popper
    16.7.2015 – 29 Tammuz 5775 v 07:47 — Odpovědět

    Mnohokrát prověřená pravda, že nic není zadarmo je sice relevantní konstatování, ale v případě bank a zvláště bank v ČR irelevantní. Klient, tedy myslící klient si vybírá banku ne podle ceny, ale podle rozsahu nabídek služeb té které banky banky. Nemyslící klient vybírá banky jen podle ceny, což je tento případ. Víc k tomu nelze říci.

    0
    1
  3. Fio banka
    28.7.2015 – 12 Av 5775 v 13:27 — Odpovědět

    Dobrý den, velice nás mrzí zkušenost pisatele a je nám líto způsobených komplikací. Stejně jako se rozrůstá počet našich klientů, rozrůstá se i počet našich poboček, počet našich kolegů na nich i portfolio našich produktů a služeb. Snažíme se neustále přicházet s vylepšeními, které by našim klientům pomohli a zjednodušili nakládání s jejich penězi. Uvědomujeme si však, že některé pobočky bývají pravidelně velmi vytížené, zvláště co se týče pokladen. Proto aktuálně řešíme, jak vylepšit hotovostní operace na pobočkách, abychom zkrátili čekání našich klientů. V úvahu přichází několik možností, jedním z řešení je i možnost dvou pokladen na některých exponovaných pobočkách. O řešení této situace budeme klienty informovat na našem webu.
    Fio banka

    3
    0

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Ramadánové poselství rabiho Yehudy Glicka

Další článek

Proč (ne)číst knihu „Základy tauhídu“?