České Dráhy zavedou stevardky s denním tiskem a nápoji. Výborná zpráva, řekl by si člověk. Opak je pravdou.
Ta zpráva přišla těsně před tím, než se na trati Praha – Ostrava objeví konkurenční vlaky RegioJetu podnikatele Radima Jančury. Hodně z nás zná ten standard cestování z jeho žlutých autobusů Student Agency. A to již mnoho let. Pokud Českým drahám jde skutečně o cestujícího, jak se nám snaží soustavně namluvit, tak proč ten standard nezavedly také již před mnoha lety?
Druhá otázka zní a proč to tedy zavádí jen na trati Praha-Ostrava a ne jinde? Odpovědi jsou jasné jak facka. Vůbec nejde o cestujícího, jde o konkurenční boj. Pokud možno RegioJet ale i jiné konkurenční dopravce odrovnat. Konkurence, to je totiž to, čeho se České dráhy moc bojí, a oprávněně.
České dráhy konkurenci dlouho vzdorovaly. Vzdorovaly i jakékoliv snaze o nějaké větší změny, obvykle to končilo stávkou. Je to takový socialistický moloch, kde se všichni mají dobře, často nemusí moc pracovat. Prostě smrádeček a teplíčko. A když do toho chtěl někdo sáhnout, hned tu byla stávka. Začal to již rozevlátý Dušek v devadesátých létech.
Ale teď už se jim to nějak ustát nepodařilo a konkurence je tu, zatím jen na jedné trati. O RegioJetu se ví již více než rok, že nastoupí. A ví se i s jakým standardem cestování nastoupí. Přesto se České dráhy snaží svými službami RegioJetu přiblížit až těsně před vyjetím prvního konkurenčního vlaku. Dříve je to ani nenapadlo. O cestujícího jim jde skutečně až v poslední řadě.
Teď udělají vše pro to, aby tu konkurenci potopily. Zlaté časy monopolu jsou pro ně nádhernou vzpomínkou. Ona kdyby se konkurence rozlezla po celé republice na mnoho tratí, tak by i ta oblíbená stávka českých železničářů ztratila svůj úderný potenciál. Stávkovat je asi taky to jediné, co zaměstnanci železnic pořádně umějí.
A takhle s námi všemi zachází státní podnik, který každoročně spolkne na dotacích, tedy z našich daní, několik miliard korun. Držme palce konkurenci a doufejme, že vyjetí prvního RegioJetu na koleje je už definitivní začátek konce stávkového odborářského železničního molochu s názvem České dráhy.
Autor: Tomáš Flaška
3 Komentářů
konkurence je spravna, ale aby to nedopadlo jako v anglii.
kde vsecky drahy zprivatizovali, slo to do kytek a stat musel
zachranovat.
Flaška místo hlavy, asi .. ;-)
Jonáš: tak mou diagnozu jste již stanovil. Výborně! Umíte napsat také něco k tématu článku?