Zdroj: mobil.idnes.cz

Technologické pokroky posledních desetiletí dávají spotřebitelům obrovské možnosti a výhody v usnadnění každodenních činností, mezi které patří i komunikace. Mobilní telefony způsobily významný pokrok v dorozumívání lidstva, v rychlosti komunikace a s příchodem mobilního internetu i dostupnosti informací. Na využití mobilních zařízení pro marketing je třeba pohlížet ze dvou rovin:

1. Od marketéra k zákazníkovi

Marketéři dostali do rukou velmi silný nástroj pro přímou komunikaci a prodej svých produktů. Tím že lze sbírat data a cílit na specifické segmenty uživatelů ať již dle demografických, geografických, nebo sociologických kriterií má mobilní marketing obrovský potenciál pro další rozvoj. Situace je nicméně taková, že marketéři zatím ještě nenašli ten správný způsob, jak celou věc uchopit a správně využít. Mobilní marketing se pro řadu marketérů stal automatickou součástí marketingových a komunikačních mixů. Aktuální stav je ale v pozadí za očekáváním, že se mobilní marketing stane hlavním nástrojem a vytlačí tak klasické přístupy marketingové komunikace, jako jsou TV reklama, tisková reklama, billboardy apod.

Jedním ze základních problémů, které je třeba v budoucnu překonat, je vnímání mobilního zařízení uživateli, jako něco velice osobního. Monitoring pohybu jednotlivce sice může pomoci lépe zacílit, ale výsledný efekt takového kroku může být i velice negativní. Dnešní společnost si uvědomuje, že o sobě poskytuje data téměř na každém kroku. V oblasti digitálního marketingu a pohybu na internetu to platí dvojnásob, ale to společnost do jisté míry akceptuje. Pokud ovšem spotřebitel cítí narušení své osobní zóny, a v případě mobilu tomu tak opravdu je, opatrnost marketérů je na místě.

2. Od zákazníka k marketérovi

Naprosto jiná situace nastává tehdy, když uživatel sám vyhledává informace přes mobilní zařízení a na základě jeho lokalizace se mu dostanou přesně informace, které chce v tu chvíli znát. V situaci, kdy se v ČR k internetu přes mobil aktuálně připojuje 38% uživatelů mobilních telefonů (a trend je i nadále rostoucí) se jedná o skutečně významnou masu lidí a zájem o vyhledávání dokládá i následný graf.

Udělat závěr, jestli je mobil skutečně revoluční médium v oblasti marketingové komunikace nechám asi na každém z vás… Za mě je to momentálně spíš takové revoluční dítě…

Autor: David Šrámek

1 Komentář

  1. aege
    12.2.2012 – 19 Shevat 5772 v 13:40 — Odpovědět

    Také si vyhlédávám informace přes mobilní telefon,
    je to nejrychlejší způsob zvlášt když nemám po ruce PC!

    0
    0

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

V Izraeli skončila generální stávka dohodou odborů s vládou

Další článek

Rady pro začínající muslim(k)y