
Ubytovnu ilegálních imigrantů z Eritreje se dnes v centru Jeruzaléma pokusili zapálit neznámí pachatelé. Dva z přistěhovalců byli s příznaky otravy kouřem převezeni do nemocnice.
Izraelská média uvádějí, že na stěnu ubytovny kdosi napsal “Vypadněte ze čtvrti”. Spekuluje se proto s podezřením, že by mohlo jít o rasově motivovaný útok.
Imigrace z Afriky je zdrojem napětí již delší dobu. V Tel Avivu proti ní už v květnu demonstrovaly stovky obyvatel. Policie při tehdejší manifestaci zadržela asi dvacet osob.
Izraelský ministr vnitra Eli Išai z náboženské strany Šas hájí původce nepokojů. Vyjádřil se o tom, že všechny africké nelegální přistěhovalce je “zapotřebí vsadit za mříže”.
Velká část z dvaašedesáti tisíc přistěhovalců ze Súdánu, Eritreje a Jižního Súdánu, kteří do země přicházejí přes egyptský Sinajský poloostrov, žije v Tel Avivu. Starosta města odhaduje, že “nelegální zahraniční pracovníci” tvoří asi 15 procent obyvatel.
Redakce Shekel.cz
21 Komentářů
Nic se nejí tak žhavé, V Rosicích u Brna by asi lidičkové jednali podobně. Omluvitelné to pochopitelně není, ale nejdřív nutno poznat více. Budu vyhánět někoho, s kým nemám problémy? To asi jako žid a slušnej goj ne. Navíc je to druhá strana mince arabského “jara”. Třeťak – podívejme se, jak se to “jaro” profiluje v Egyptě… Ono mít doma ubytovnu lidí, kteří mne považují za objekt případného zničení, asi bych taky nebyl úplně na klidu. Nu a připočteme-li k tomu chováí ruských a ukrajinských nacionalistů … Prostě, poznejme a pak posuzujme…
a ti uprchlici jsou zide, nebo ne?
předpokládám, že nám to sdělí redaktor, který článek na šekelu zveřejnil :o))
Jsou to Židé, Etiopští Židé, podle vrchního rabína Ovadia Josefa :)
https://www.shekel.cz/16462/interview-s-davidem-peterem
uff, tak to je dost hustý – ale falaši snad byli podle článku rabína “přesunování” a čřetka hovoří o běžencích. Jsi si , Davie, jistý ? Nebo je to jen tvoje svérázná dedukce? Díky.
http://eretz.cz/2012/06/je-africka-infiltrace-izraele-planem-levice/
Nechci být zaujatý ani spekulovat, sice se hovoří o běžencích, ale taky se hovoří o přistěhovalcích z Eritreje, což je, podle mé oblíbené wikiny: ”
“Počátky Eritreje spadají do období kolem roku 1000 př. n. l., kdy se na jejím území usadily semitské národy.”
http://cs.wikipedia.org/wiki/Eritrea
Takže dle mého soudu jsou to nepřizpůsobiví době afričtí židé, ale mohu se plést – ČTK nehovoří jednoznačně.
podle Josefova prolinku se, Davide, nepleteš. Ona ta dikce erecu je sice maličko málo česká (jakoby smrděla fundamentem), ale z větičky či obratu “skuteční židovští uprchlíci” v závěru toho “rozboru”, lze po logice soudit, že i v tomto případě půjde o židy – o jakési “neskutečné ale přeci jen židovské uprchlíky a infiltrátory”. Podle erecu navíc o žido-muslimy, což je skutečně pikantní… NEjvětší průšvih ovšem je, že jim takhle na dálku nemůžeme ani pomoci ani zapálit ubytovnu, takže asi bude třeba rozhlédnout spíš někde po našich záhumencích…
Ad 7/8 Pánové nedělejte si iluze. Ale jestli nezhrdnete mým zdrojem tak sice něco staršího, ale taky vpodstatě k věci.
http://www.czechfreepress.cz/blizky-vychod/izrael-omezuje-porodnost-etiopskych-zidu.html
Ještě někde jsem měl článek o zkoumání DNA – etiopští Falašové by podle něj ani nebyli židé, narozdíl od nedávno ukazované skupiny z rovníkové Afriky. Ale kdo ví.
Achabe s tím zapalováním – to je přeci jen trochu zpátečnické. Já viděl posprejované mešity, a tam ti kluci sprejeři občas písávali po gazování gazanů z Gazy. Asi to doma slýchávali od příbuzných, tak jim to nejspíš přišlo praktické.
Ale to já se raději koukám na kluky a holky těsně po vojně, co o šábesu místo zkalení se někde v Erec, jezdí do Bil´inu, po kapsách kůrky od chleba a spolu se svýma palošskýma bratrancema, tedy spíš opravdickejma sourozencema, nadávají pospolu těm vojclům za plotem. Vidět Žida, bývalého vojáka, házet po Židovi v aktivní službě chlebem, zvlášť když při tom riskuje společně s palošema zásah gazkanystrem do žaludku , tak to je pohled pro bohy. A pak vždy dlouho přemýšlím o tom, PROČ najednou stojí NA TÉ DRUHÉ STRANĚ. Ti lidé musí mít silný důvod. A já jsem moc rád, ŽE STÁLE TACÍ JSOU.
čas 0:13 Ty po mně kamenem, já po tobě chlebem. Doba a prostředky se mění, poselství však zůstává.
Erichu, ten článek o snižování porodnosti mě fakt dostal!
Je vidět, že i ve Svaté zemi není všechno košer.
Davide znáte ten fórek o sklence? To psal nějaký lumen na Psu. Proč si mi Češi prý pořád na něco stěžujeme. Že furt brečíme, jak máme poloprázdnou sklenku, když můžeme také říci poloplnou??? A já bloud si vždy myslel, že účelem sklenky je přeci – mít obsah – být naplněna.
Ale tu logiku poloplnosti teď použiju a zparafrázuji Vás – je toho tam spousta chucpe.
Také o polo-plnosti a těch druhých :o))
http://kultura.idnes.cz/wagnerovsky-koncert-v-izraeli-nebude-dwu-/hudba.aspx?c=A120605_113621_hudba_ob
A podle Tebe Achabe, měl by se hrát Wágner v Izraeli nebo ne?
A proč ne? Netvrdím že v rádiu anebo když někde v kibucu vyhlašují obecním rozhlasem, že bude brigáda. Nicméně, pokud se začně nehrát kdejaký antisemita, neměl by se hrát ani kdejaký smilník anebo ochlasta, a nakonec ani kapely z těch, co jezdí házet chlebem… Kam to nakonec dospěje?
BTW – oni v Eretzu nemají you tube? Před notami se chránit nemusí. Jde jen o gesto (kdysi velmi empatické k těm, kteří si s Wagnerem spojují hodně těžké chvíle), ale musí se jít dál. Richard komponoval hudební pohádky, on neskládal muziku pro šoa anebo nacistické vládní večírky…
Díky za názor, ptal jsem se z toho důvodu, že já tu sklenici (poloprázdnou a poloplnou) vidím vždy jinak, podle nálady, neumím se rozhodnout. Dokáži se na ni podívat oběma pohledy, protože jsem rozházená Váha…
Co se týká Wágnera, chápu i Tvůj pohled, ale i pohled přeživší Holocaustu
Ad 16. Teď mne zkratkovitě napadlo, že jsou situace kdy naštěstí není nutné muset se chtít někam zařazovat. Možností – pohledů řešení může být víc, než je nám často okolím vnucováno Je dobré o nich alespoň vědět.
K té symbolice:
http://www.google.cz/search?q=Fritz%20Beckhardt&oe=utf-8&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=cs&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=223PT-nmCYmp4gTK_6jTDA&biw=1024&bih=618&sei=A27PT7itA8bItAagyZzzCg
http://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Beckhardt
http://oneal-freemansinmalaysia.blogspot.cz/
Dovolím si sem namísto komentáře linknout jedno naprosto skwostné video :O))
Achabe, přiznám se vám. Musel jsem si najít verzi s hebrejskými titulky a u té jsem se smál vždy jen do poloviny. Vždy když zmizely, smích mne rychle přešel.
Tedy abych zase někoho neděsil touhle poloplno-skleničkovou formulací – hebrejsky chápu tak ještě oslovení ty měšuge, neb jsem jím byl zamlada občas častován.
Mohl bych poprosit o pointu?? Udělal jsem si několik pracovních verzí závěru a jsem zvědav, jestli jsou ti kluci praštěný stejně jako já.
Utěšuje mně představa, jak mladí Izraelci koukají na tu vaši neotitulkovanou verzi a válet se začínají až u té části, kdy já už byl mimo.
A teď si vemte, kdybychom si tak všichni rozuměli a ještě se nebrali vážně.
Erichu, ti kluci jsou skutečně stejně zdravě praštění, jako vy. A to je na tom to nejlepší :O))
Dík, beru jako poctu. Vono brát dnešní dobu vážně, jeden by se mohl zbláznit. Akorát nevím, jestli jsem se teda podchytil včas.