Slovensko – židovské noviny DELET v spolupráci s Veľvyslanectvom Izraela na Slovensku pozývajú na exkluzívne predstavenie izraelského mentalistu a iluzionistu, ktorý učaroval celému svetu.
Sú veci medzi nebom a zemou, ktoré našej mysli nedávajú zmysel. Existujú však ľudia, ktorí sa dokážu pohybovať uprostred a rozumejú im. Ehud Segev je jedným z nich. Patrí medzi najlepších mentalistov a iluzionistov súčasnosti. Ehud Segev prichádza prvýkrát do Bratislavy posunúť hranice reality o kus ďalej.
Ehud Segev sa preslávil v americkej šou Fenomén, ktorú vysiela televízia NBC, kde skončil na druhom mieste. V roku 2004 uviedol premiéru vlastného predstavenia Mentalizer v Theatre Row v New Yorku. V roku 2006 účinkoval v izraelskej reality kúzelníckej súťaži. V roku 2008 vydal DVD, na ktorom učí ľudí niektoré z jeho efektných trikov. Je žiakom najznámejšieho mentalistu na svete Uriho Gellera.
So svojou šou s veľkým úspechom precestoval celý svet. „Ehud Segev nie len iluzionista, kúzelník a mentalista. Je aj komik. Diváci tak, počas vystúpenia zažijú v priebehu hodiny a pol všetky emócie a to túto šou robí unikátnu,“ hovorí organizátor podujatia Michael Szatmary
Jediné predstavenie na Slovensku sa uskutoční 26. Augusta 2012 o 19.00 hod. v ateliéri Babylon na nám. SNP 14 (bývalé divadlo West). Vstupné: VIP 20 eur, Classic 10 eur. Show bude v anglickom jazyku.
Lístky sa budú môcť zakúpiť v pokladni divadla Babylon od 20teho augusta od 11tej do 18tej hodiny alebo pred predstavením priamo na mieste. Rezervácie prijímame na adrese: michael@delet.sk. Platné budú do 30tich minút pred začiatkom predstavenia.
Autor: Michael Szatmary, občianske združenie DELET (www.delet.sk)
26 Komentářů
Lidé se, někdy i oprávněně, ptají kdo byl Ježíš.
Byl to mág, iluzionista, kouzelník, fakír, léčitel…?
Ježíš nebyl pomazaným Mesiášem řecky Kristem. To je z Bible zřejmé.
Tak se stále dokola a do nekonečna ptám: “Kým byl nebo je židovský kluk Ježíš”?
PF 2012 přejí Mayové
A není to jedno? Kdyby židovský kluk Ježíš nechodil po své zemi izraelské a nemluvil tak ,jak mluvil, a kdyby neumřel tak, jak umřel…
a kdyby jeho slova poté neroznesli pamětníci do celého světa, ke komu by jsme se modlili? Jakého Boha by jsme dnes měli? Komu bychom děkovali a koho by jsme prosili?
Slovanské, germánské,keltské a jiné ?? v Evropě, a přerůzné jiné v dalších světadílech?
Byl prostě poslušný Žid i žid a plnil svůj daný úkol. Já z tohoto místa mu můžu jen děkovat, že nám “dal” svého Boha a tím že můžu děkovat židovskému Bohu, že se stal i mým Bohem. A díky židovskému Hospodinovi je křesťanství jedním z nejrozšířenějším.
Náboženství jako takové je instituce. Ale VÍRA je silnější. Bez víry by
instituce náboženství nemohla existovat.
Nedovedu se přesně vyjádřit, nejsem mistr slova, ale snad jsem zhruba řekla svoji myšlenku.
ad2)ivaf Ježíš byl kluk židovský. On ctil jednoho Panovníka ne svatou trojici. Neklaněl se Panence Marii – Královně Nebes. Nemodlil se k mrtvým “svatým”…
Ježíš nepřinesl na svět novodobé pohanství. Jeho jméno bylo a je jen lidmi zneužíváno.
PF 2012 přejí Mayové
Vždyť nemluvím o křesťanství. Mluvím o tom,že onen mladý věřící Žid dal vznik povědomí o jediném židovském Bohu i tam, kde židé nežili. Jak si potom rané křesťanství coby instituce rozšířilo jeho slova, a poté vytvořilo organizační strukturu, to je věc jiná. O tom vůbec nechci mluvit.
Jde mi jen o ten prostý fakt, že třebas i v moravskoslovenské kotlině se kdysi naši předci vůbec o jediném Bohu-Panovníkovi (i když přes křesťany) dozvěděli.
ad4)ivaf Venku je nádherná teplá noc. Před chvíli jsem dorazil domů a nechce se mi ještě spát. Ale teď k těm křesťanům. Do České kotliny a na moravské kopce nedoputovalo židovské poznání jediného Boha ale mišung několika pohanských náboženství. V České republice ani ve světě neznám jedinou křesťanskou církev, která by neporušovala alespoň jedno z přikázáni Božího desatera. Ježíš byl žid měl a ctil jednoho Boha. Zoho křesťané nepřevzali, mají hnedle bohy tři, viz nauka o boží trojici. Ježíš ctil podle tradice sedmý den – sobotu – památku na stvoření. Křesťané, až na některé výjimky, světí první den v týdnu – neděli. Ježíš nemá s dnešními křesťany nic společného. Otec nebeský by jej musel přehnout přes koleno a nasázet mu pěkných na zadek kdy mu začal v Nebi zavádět svěcení neděle a klanění se s jiným bohům.
PF 2012 přejí Mayové
Antoníne, to už trochu přeháníte, ne? Proč by neměl Ježíš s dnešními křesťany nic společného? Do jaké míry mu rozumí, jak se k němu staví – to je osobní věc každého člověka. Já si taky můžu myslet o svém manželovi spoustu blbostí, které neodpovídají realitě, můžu je dokonce šířit do světa – ale to ještě neznamená, že nemám se svým mužem nic společného.
Dokonce ani přesné informace o Bohu ani jeho definice nevypovídají o síle vztahu k Němu. Můžete být vedle, i když jste přesvědčený, že plníte přikázání nejpravověrněji ze všech.
ad6)dada Spravedlivý sedm a sedmdesát krát zhřeší za den. Já nejspíše to vše ještě násobeno dvěma.
Jaký je JSEM KTERÝ JSEM? No to ví nejlépe Izrael. Ježíš není Bůh, není Mesiáš – řecky Kristus. Ježíš nešel cestou mesiáštví. Ježíš šel dobrovolně na smrt cestou sebeobětování. Na to celou dobu poukazuji.
Jaký má kdo vztah k Bohu nebo k Ježíši je jen a jen jeho věc. Tento vztah je formulován poznáním a vírou.
Jestliže proroky předpovězený Mesiáš měl splnit několik předpokladů tak Ježíš nesplnil ten základní, židmi očekávaný – jako vévoda neusedl na královský trůn. Nepřivedl zpátky do zaslíbené země dvanáctero kmenů Izraele… Pokud jeho matka nepocházela z rodu krále Davidova, neplní ani tuto podmínku.
Panovník svrhl jednoho z nejvýznamnějších služebníku, Světlonoše – Satana z Nebe. Předpokládám, že by zavrhl i Ježíše kdyby se proti němu – Vznešenému postavil. Ježíš to ale neudělal. Neměnil jeho zákony (desatero). Neprotivil se jeho vůli. V tomto kontextu se naskytuje otázka zda Ježíše mohl Jidáš zradit když rovněž plnil vůli Nejvyššího.
Kdo se modlí k Ježíši jako Bohu Panovníka uráží a zavrhuje jeho Otce i Boží požehnáni.
PF 2012 přejí Mayové
Antonine o vyroku,,jaky je Jsem kteryy Jsem,to vie najlepsie Izrael,,by saLzrejme dalo diskutovat.bo by zrejme nepisali,nevarovali v Chagige,,bolo by lepsie keby sa nenarodil ten,ktory premysla o tom co je nahore,co je dole,co bolo a co bude.,,smile
ad8)danny Je celkem zajímavé, a stává se mi to velice často, že když lidem dochází argumenty tak začnou varovat nebo v “lepším” případě, tím či oním způsobem, vyhrožovat. Občas se i stává, pokud se je jedná o křesťanský serwer, že jsou mazány mé příspěvky do diskuse a to i případě, když cituji “jen” verše z Bible.
Bůh si může dělat co chce. Pokud se mě rozhodne zahubit tak mě zahubí. S tím nic nenadělám. Rozhodne-li se mě zachovat tak mi nikdo nijak, proti jeho vůli, neublíží.
Bůh opakovaně hovoří okuste mě. Ježíš řekl žádejte v mém jménu. V tom vidím zásadní poselství o podřízeni se Syna Otci. Je to korektní vztah Stvořitele ke stvoření.
Proč se Bůh představil jako JSEM KTERÝ JSEM nevím. Možná to mělo spojitost s Egyptem a egyptskými božstvy, které měl Izrael i po vyjití z otroctví stále v živé paměti.
Ježíš nesplňuje předpovědi spojené s pomazaným Mesiášem. On sám se ani nechtěl stát Vévodou, který naplní mesiášské proroctví. Přišel na Svět aby se dobrovolně obětoval. Jeho smrtí se na zemi nezměnilo k lepšímu zhola nic.
Ježíše jako Krista potřebují ke své existenci církve. Ke svým funkcím i jejich představitelé. Já ke svému životu Krista nepotřebuji. Mi úplně stačí “obyčejný” židovský kluk Ježíš/Jošua bez kudrlinek a pentliček na něj navázaných.
PF 2012 přejí Mayové
Antonine vobec som nechcel poukazovat na nedostatok argumentov.skor na nasu,,omeznost,, chapat Panovnika a v tomto kontexte som pouzil dany text.A istotne som nechcel apelovat na vyhrazky. A taktiez nestaviam na etniku.Vtomto pripade som triadistcky teopanista.smile.
ad10)danny Dnes jsem po dlouhé době viděl opět celou duhu. Stála pěkně na dvou pilířích a klenula se skoro až k vrcholu hory Noříčí. Dokonce byla chvílemi i částečně dvojitá. Sluce bylo nízko nad obzorem a jeho paprsky se lomily při prodíráni skulinami v hradě mraků. Prostě nádhera. Při pohledu na duhu jsem si mimoděk uvědomil – Potopa už nebude.
No abych nezapomněl. Nijak dannyho nepodezřívám s pokusu o nějaké zastrašováni. Napsal jsem vše míněje to obecně. Spíš jako poukázáni na vztah křesťanů ke křesťanům. Ona ta všeobjímající láska k bližnímu skončí v okamžiku náznaku pochybnosti nebo při vyřčení odlišného názoru na hlásaná dogmata jednotlivých církví.
Já dannyho ani nikoho jiného do nějaké církve nelanařím. Jen tak malinko některé písmáky provokuji s tím v čem mám, na rozdíl od nich, pochybnosti.
PF 2012 přejí Mayové
Chesterton napisal,ze blaznince su plne presvedcenych ludi.smile.Trochu skepse moze byt hnacim motoro ale aj cestou do….Aj Mojzis pri vyvedni vody ,,zaskepsoval,,a nevstupil do Erec.
ad12)danny Každý režim zavíral nepohodlné lidi do blázinců. Mě už vezli policajti na psychiatrické vyšetřeni asi pětkrát. No zatím mám, oproti mnohým, jen pět pozitivní lékařských stanovisek o mém zdravotním stavu nijak nevybočujícím s obecných norem.
Vztekat se, pochybovat ale i hledat patří od nepaměti k povaze člověka.
Velice nerad používám nějaké podobenství neb je vždy a za všech okolností zavádějící. Přesto dám na stůl hnedle dvě. Jedno pro chytřejší a silnější polovinu lidstva. Druhé pro tu moudřejší a nepochybně i krásnější část.
Na Brněnském okruhu byly silniční závody motocyklů.
Sověti tam přijeli z novým Dněprem /sajdkárem/. Měli velice dobré výsledky. Jenže někoho napadlo se na ten stroj blíže podívat. Po důkladné prohlídce a přeměření spojení motocyklu a “připojené” sajdky bylo zjištěno, že sověti v závodě sajdkáru jezdí na tříkolce, která jim dává nezasloužené výhody při projíždění zatáček. Zadní kolo Motocyklu bylo vyoseno. Oni totiž závodili na trojstopém stroji.
Na první pohled to byl motocykl se sajdkou při bližším prozkoumání trojkolka.
Každá žena ví jak důležitý je recept a co se zákonitě stane když postup při vaření nebo množství a složení ingrediencí při přípravě pokrmu nedodrží. Kdo by si pochutnal na bábovce kdyby do těsta dala sůl místo cukru?
Stejný “recept” na pomazaného Mesiáše je popsán v Bibli.
Ježíš Mesiášem – řecky Kristem podle zapsaných prorockých vizí není. Novodobí pohané si sice Mesiáše “uvařili”. Dokonce jim v podobě upečené hostie a vína i chutná ale Mesiáš to není.
Ježíš jako Vévoda nenastolil mír a pokoj na zemi…
Stala se z něj jen “tříkolka” závodící v klání sajdkárů.
PF 2012 přejí Mayové
ad 13/ Antoníne Vás tak někde potkat moji známí, tak za tohle Vás s láskou křesťanskou umlátí Novým Zákonem. Vy totiž oproti Achabovi máte jeden obrovský handicap – nepožíváte imunity dané jarmulkou.
A můj osobní názor, taky mi to tak připadá. Jenže – myslím že není až tak podstatné ( v tomto případě ) jak to vlastně skutečně bylo, ale co praxe vzešlá z výkladu či jen legendy??? způsobí.
Ale dost je to asi o tom, jaký výklad je nám blízký, co si z různých textů vybereme, co preferujeme. JAkým výkladům a tedy i vykládačům jsme ochotni naslouchat.
Nevím, jestli to hodnocení Ježíše vůbec myslíte vážně, a zda jsem ta podobenství správně pochopila, moc velký smysl mi nedávají, ale zkusím se zeptat jinak:
jak si tedy představujete toho správného mesiáše? k čemu vlastně bude potřebný? co a jak s lidstvem udělá, aby to bylo “správně podle receptu”?
ad15)dada Co udělá židovský Mesiáš je předpovězeno ve Starém zákoně. Ježíš z toho zhola nic nenaplnil.
Pred 2000 rokmi neprijali Židia kresťanské vnímanie Ježiša ako Mesiáša. Pokúsime sa vysvetliť túto najčastejšie Židom adresovanú a pálčivú otázku nie preto, aby sme iné náboženstvá znevažovali, ale aby sme vyjasnili židovský postoj a aby využili príležitosť na otvorené a zmysluplné hľadanie porozumenia, lebo či chceme či nechceme, naša cesta ku spáse vo svete, ktorý je len jeden pre všetkých, je aj tak spoločná. Židia neprijali Ježiša ako Mesiáša, lebo nenapĺňal mesianistické proroctvá nemal dedičné predpoklady na Mesiáša biblické citácie, ktoré sa majú týkať Ježiša, sú nesprávne preložené Ježišova viera sa neopierala o spasenie národa Čo je podstatou Mesiáša? Kto je Mesiáš? Výraz mesiáš je obdobou hebrejského slova „mašiach“- pomazaný. Obvykle ním titulovali osobu, určenú na službu Hospodinovi, lebo ju pomazali olejom. (Exodus 29:7, I Kniha kráľov 1:39, , Jeremiáš II Kniha kráľov 9:3) Nakoľko každý kráľ a najvyšší kňaz boli pomazaní olejom, nazývame ich „pomazanými“ (mašiach alebo messiah). Napríklad „Hospodin zakázal, aby som (ja, Dávid) zdvihol ruku na Pánovho pomazaného (Saula)…“ (I Samuel 26:11, Samuel 23:1, Izajáš 45:1, Žalmy 20:6) Ako vznikla židovská koncepcia Mesiáša? Jedným z ústredných leitmotívov biblických proroctiev je prísľub dokonalej budúcnosti, charakterizovanej mierom na celom svete a uznaním Hospodina. (Izajáš 2.1-4, Ozeáš 2:20-22, Ámos 9:13-15, Izajáš 32:15-18, 60:15-18, Míka 4:1-4, Zachariáš 8:23, 14:9, Jeremiáš 31:33-34) V mnohých proroctvách nachádzame pasáže o potomkovi kráľa Dávida, ktorý bude vládnuť vo prorokovanom veku dokonalosti (Izajáš 11:1-9, Jeremiáš 23.5-6, 30:7-10, 33:14-10, Ezechiel 34:11-31, 37:21-28, Ozeáš 3:4-5) Nakoľko každý kráľ je podľa zvyku pomazaný, aj pomazaného kráľa budúcnosti nazývame Mesiášom. Vyššie uvedený popis je v Biblii jediný, kde sa uvádza, že ten, kto príde v budúcnosti, je potomkom kráľa Dávida. Mesiáša spoznáme v kráľovi Izraela v dokonalom svete budúcnosti. 1. Nenaplnené mesiášske proroctvá Čo má Mesiáš vykonať? Podľa Biblie: vybuduje Tretí chrám (Ezechiel 37:26-28) všetkých Židov zhromaždí v zemi izraelskej (Izajáš 43:5-6) uvedie dobu svetového mieru a skončí s nenávisťou, zlobou, utrpením a chorobami. „Národ nezdvihne meč proti národu a človek viac vojnu nepozná.“ (Izajáš 2) Viera v Hospodina sa rozšíri po celom svete a ľudstvo bude ako jeden.: „Hospodin kráľom celého sveta bude – od toho dňa Boh bude jeden a jedno bude meno jeho.“ (Zachariáš 14) Ak ľudský jedinec nespĺňa čo len jednu Zákonom určenú podmienku, nie je Mesiášom. Nakoľko nikto ešte nenaplnil biblický popis budúceho kráľa, Židia na príchod Mesiáša stále čakajú. Nikoho, kto sa kedy prehlasoval za mesiáša, ako napríklad Bar Kochba, Šabataj Cvi vrátane Ježiša za Nazaretu, preto nesmeli akceptovať. Kresťania namietajú, že Ježiš dané podmienky splní po svojom druhom príchode. Židovské biblické pramene však uvádzajú, že Mesiáš naplní proroctvá okamžite a priamo a Biblia koncept akéhosi druhého príchodu nepozná. 2) Chýbajúce predpoklady A. Mesiáš ako prorok Prorok (navi) je nielen veštec, ale aj „hlásateľ“ božej vôle. Napomína, varuje pred trestom Mesiáš bude po Mojžišovi najväčším prorokom v histórii. (Targum – Izajáš 11:2, Maimonides – Jad tešuva 9:2). Proroctvá možno v Izraeli vyslovovať, až keď zem bude obývať väčšina svetového židovstva, čo sa od roku 300 pred n. l nestalo. V Ezrových dobách sa väčšina Židov odmietla vrátiť z Babylonu do Izraela, preto smrťou posledných prorokov Hagaja, Zachariáša a Malachiáša proroctvá museli skončiť. Ježiš sa na scéne objavil cca 350 rokov po skončení proroctiev. B. Potomok Dávida Podľa židovských prameňov sa Mesiáš narodí ľudským rodičom a bude mať normálne ľudské vlastnosti ako ostatní ľudia. Nebude polobohom ani nebude mať nadprirodzené vlastnosti. Z otcovej strany musí Mesiáš pochádzať od kráľa Dávida (pozri Genezis 49:10, Izajáš 11:1, Jeremiáš 23:5, 33:17, Ezechiel 34:23-24). Podľa kresťanov bol Ježiš plodom panenského zrodu, nemal otca – tým nie je splnená požiadavka na pôvod, odvodený od Dávida po otcovej línii. C. Dodržiavanie Tóry Mesiáš privedie Židov k dodržiavaniu Tóry. Tóra uvádza, že všetky jej prikázania sú záväzné na večné veky a ktokoľvek by chcel v Tóre zmeniť čo len písmeno, sa okamžite sám identifikuje ako falošný prorok. (Deut. 13:1-4). V Novom zákone Ježiš protirečí Tóre a podľa neho mnohé prikázania viac neplatia. Napríklad Ján 9:14 zaznamenáva, že Ježiš na šabat miesil, preto farizeji vyhlásili (verš 16), „Nedodržiava šabat.“ 3) Nesprávny preklad veršov Biblické verše možno pochopiť len štúdiom pôvodného hebrejského textu – štúdium odhaľuje v kresťanskom preklade množstvo nezrovnalostí. A. Zrodenie z panny Kresťanská myšlienka o panenskom počatí má pochádzať z Izajáša 7:14 – vo verši sa píše, že „alma“ porodí. Výraz „alma“ znamenal vždy mladú ženu, lenže kresťanskí teológovia o storočia neskôr zamenili mladú ženu za pannu, čo ladilo s pohanskými náboženstvami prvého storočia, v ktorých bohovia často oplodňovali smrteľné ženy. B. Trpiaci služobník Kresťanstvo hlása, že kapitola 53 z Izajáša charkterizuje Ježiša ako„trpiaceho služobníka“. V skutočnosti Izajáš 53 priamo nadväzuje na tému za kapitoly 52 a popisuje vyhnanstvo a spásu židovského národa. Proroctvá sú písané v jednotnom čísle, lebo „Židia, židovstvo, židovský národ, Izrael“ sa považuje za jednu jednotku. V celom židovskom písomníctve sa opakovane o Izraeli, služobníkovi Hospodina, preto hovorí v jednotnom čísle (pozri Izajáš 43: Izajáš fakticky nie menej ako jedenásť ráz v kapitolách pred kapitolou 53 píše, že Izrael je služobníkom Hospodina. Presný text Izajáša 53 jednoznačne (a ironicky) konštatuje, že židovský národ je v rukách národov sveta „bitý, drtený a ako ovca vedený na porážku“. Obdobné popisy a vykreslenie židovského utrpenia nájdeme v celom židovskom písomníctve (pozri žalm 44). Izajáš 53 uzatvára, že keď bude židovský ľud vykúpený, ostatné národy uznajú a príjmu zodpovednosť za veľké utrpenie a smrť Židov. 4) Židovská viera spočíva výlučne v zjavení pred národom a v spáse celého národa Zakladateľmi tisícok náboženstiev v histórii boli jednotlivci, ktorí sa snažili ľudí presvedčiť, že oni sú skutočnými poslami či prorokmi božími. Osobné zjavenie je však veľmi chabou základňou náboženstva. Nikdy totiž nie je isté, či je pravdivé. Keďže ostatní nepočuli, ako Boh s onou osobou hovorí, ostáva im len veriť slovám. Aj keď oná osoba k osobnému zjaveniu pridáva zázraky, ani to ešte nie je dôkaz, že je skutočným prorokom. Zázraky nič nedokazujú. Dokazujú len, (predpokladajme, že nie sú falošné) že daná osoba má isté schopnosti, čo nemá nič spoločné s nárokovaním si postavenia proroka. Judaizmus sa v jadre svojej viery nespolieha na zázraky. Základom viery v judaizme je spása ľudu – a Boh hovorí k celému národu., vtedy Náboženstvo má skutočný zmysel, ak je zakladateľom náboženstva Hospodin a Hospodin hovorí s každým, nie len s vybranou osobou. Maimonides píše (Základy Tóry, kap. 8) Židia neveria v Mojžiša, nášho učiteľa, pretože robil zázraky. Ak by čiakoľvek viera mala spočívať na zažitých zázrakoch, zotrvá onen človek v pochybnostiach. Veď zázraky môžu mať eskamotérsky či kúzelnícky pôvod. Mojžišove zázraky v púšti sa udiali, lebo boli potrebné a nie, aby nimi dokazoval svoju výnimočnosť a postavenie proroka.Čo je teda podstatou židovskej viery? Zjavenie na hore Sinaj. Videli sme na vlastné oči a počuli sme na vlastné uši, nezáviseli sme na svedectve iných…ako je povedané „zoči voči hovoril Boh s tebou…“ Tóra tiež konštatuje: „Hospodin neuzavrel zmluvu s našimi praotcami, ale s nami, so všetkými, ktorí tu dnes žijeme.“ (Deut. 5:3) Judaizmus nie sú zázraky. Je to osobné, očité svedectvo každého muža, ženy a dieťaťa, ktorí pred 3 300 rokmi stáli na hore Sinaj. Čakanie na Mesiáša Svet zúfalo túži po mesiášskom vykúpení. A rozsah, do akého sme si vedomí problémov v spoločnosti, bude aj rozsahom našej túžby po vykúpení. Podľa Talmudu totiž bude prvá otázka, ktorú dostane Žid na súdny deň „Túžil si po príchode Mesiáša?“ Ako možno príchod Mesiáša urýchliť? Veľkoryso milovať všetkých ľudí a dodržiavať zákony Tóry (najlepšie, ako dokážeme) a v tomto smere podporovať a podnecovať ostatných. Napriek depresiám a nešťastiam sa zdá, že svet k spáse predsa len speje. Očividným znakom je návrat Židov do zeme izraelskej a opätovný rozkvet krajiny. Zjavný je aj mohutný návrat mladých ľudí k Zákonu. Mesiáš môže prísť v ktorýkoľvek deň. Jeho príchod závisí od našich skutkov. Hospodin je pripravený, ak sme pripravení my. Ako povedal kráľ Dávid: „Vykúpenie príde dnes – ak pozornosť hlasu Jeho venuješ.“ Poznámky 1. Maimonides odvodzuje podstatné časti „Sprievodcu pre zmätených“ od základnej myšlienky, že Boh je netelesný, t.j. neberie na seba fyzickú podobu. Boh je večný, nadčasový. Nekonečný, presahuje priestor. Nemôže sa zrodiť, nemôže umrieť. „Boh nie je smrteľný.“ (Tóra, 23:29) 2. V tvrdení, že Jozef adoptoval Ježiša a a tak Ježiš adopciou získal požadovaný pôvod, sú dva problémy: a) Biblia nepozná nadobudnutie otcovskej kmeňovej línie adopciou. Ak kňaz adoptuje syna z iného kmeňa, synovi adopciou nevznikne na kňazskú funkciou nárok. b) Jozef nikdy adopciou nemohol odovzdať, čo mu nepatrilo. Jozef pochádzal od Jekoniáša ( Matúš 1:11), čím spadal pod zákaz (vychádzajúci z kráľovej kliatby), že nikto z jeho potomkov ako kráľ nesmie zasadnúť na Dávidov trón (Jeremiáš 22:30, 38:30). Aby vyriešili túto prekážku, obhajcovia tvrdia, že Ježiš od kráľa Dávida pochádza cez svoju matku Máriu, ktorej predkom má podľa byť Lukášovej tretej kapitoly kráľ Dávid. Tvrdenie obsahuje štyri základné problémy. a) Na pôvod Márie k Dávidovi niet dôkazov. Tretia kapitola Lukáša sleduje Jozefov pôvod, Máriin nie. b). Aj keby sme vysledovali Máriin pôvod až k Dávidovi, Ježišovi to nepomôže, lebo ako kmeňový pôvod platí len línia otca, nie línia matky. Cf 1:18, Ezráš 2:59. c) Keby sme aj uvažovali líniu matky, Mária nepochádzala z mesiášskej rodiny. Podľa biblie musí byť Mesiáš potomok Dávida cez Dávidovho syna Šalamúna (II Samuel 7:14, I Kroniky 17:11-14, 22.9-10, 28:4-6). Tretia kapitola Lukáša nie je v tomto prípade relevantná, popisuje totiž líniu Dávidovho syna Natana a nie Šalamúna (Lukáš 3:31). d) Lukáš 3:27 uvádza v genealogickom zozname Šeltiela a Zorobábela. Obaja sa objavujú ako potomkovia prekliateho Jekoniáša aj v Matúšovi 1:12. Máriin pôvod v tomto smere by ju teda tiež ako rodičku Mesiáša diskvalifikoval.
Judea
Čítajte viac: http://dolezite.sk/Preco_Zidia_nepovazuju_Jezisa_za_spasitela_198.html#ixzz1qU3mwFEB
PF 2012 přejí Mayové
ad14)Erich Nový Zákon nepostavený na Starem Zákoně je jako snaha plavat v hluboké vodě s uvázaným šutrem na krku.
Namátkou jsem vybral verš který lze používat univerzálně jak se komu hodí.
Matouš 18:16 Nedá-li si říci, přiber k sobě ještě jednoho nebo dva, aby ‚ústy dvou nebo tří svědků byla potvrzena každá výpověď‘.
Svědek první? Židé Ježíše za Mesiáše nepřijali.
Svědek druhý: Muslimové Ježíše rovněž za Mesiáše nepovažují.
Řekl bych, že jsem přivedl mnohonásobně vice svědků něž požadovaných tři. Jsou jich milióny. Pokud se nemýlím.
PF 2012 přejí Mayové
nechcem sa zastavat ziadneho smeru,lebo ani jeden to neptrebuje.V Gn1,26sa pise,,urobme cloveka….,,V midrasi sa Mose opytal Pana,preco urobme v mn. C.,ked vers sa moze stat zamienkou pre bludarov,ktory budu ucit pluralitu bozstva.Hospodin odpovedal,,Pis,kto chce,ten sa bude mylit….. No nech sa naucia od svojho Stvoritela,ze On,hoci vsetko stvoril,predsa,ked prislo ku stvoreniu cloveka,poradil sa s anjelmi,ktori mu sluzia,,.A ja som sa poucil,ze treba sa radit pri rozhodovani.Podla mna o tomto su nabozenstva.Pozerat sa na javy aspon s dvoch hladisiek,otvorim mysel svoju inym,casto obohacujucim myslienkam.Inak povedane rozviazem uzly svojej mysle.Antonine,krestan by asi povedal,ze toto nastane pri parusii.smile.
zidovke ochorelo dieta a krici na muza,utekaj do synagogy a cestou zapal sviecku v kostole.muz hovori,preco aj sviecku v kostole?No predsa,keby mali pravdu.smile.
p.s.Svedkov vraj ma byt dva miliony.
ad. 16)…takže to tedy bude divotvůrce par excelence, ne? V podstatě okamžitě promění celý svět včetně lidských srdcí, lidé se rázem jako mávnutím kouzelného proutku stanou chápavými, rozumnými, zbožnými a laskavými bytostmi? Co jiného, než víru v zázraky a zázrakotvorce takové pojetí mesiáše znamená, to si ten článek snad trochu protiřečí, ne? Ježíšovo pojetí osobní zodpovědnosti, proměny, ochoty podstoupit namáhavou cestu návratu, je – nezlobte se na mě – proti tomuto očekávání silně přízemní.
Uvařit nechutnou šlichtu můžete jak z křesťanské Bible, tak z židovského Tanachu. Pro mě je podstatné přemýšlet, o co asi Bohu jde, sledovat nějaká vnější znamení je pro mě vedlejší. Věřit někomu třeba na základě jeho rodového původu je pro mě nepřijatelné a nejsem si ani jistá, zda výraz syn Davidův máme chápat v tom genetickém významu, jak se to děje. Přikláním se k tomu, že autorům proroctví šlo o úplně něco jiného.
ad18)danny JSEM KTERÝ JSEM vyhlásil: Exodus 20/3 Nebudeš mít jiného boha mimo mne. Neřekl jsme dva, tři, nemluvil o nějaké královně.
Ve světě existuje nepřeberné množství náboženství s nevyčíslitelným počtem bohů nebo bůžků.
“Elohim”, jeden z mnoha použitých výrazů pro biblického Boha, dává do jisté míry i možnost spekulativního výkladu, že Bůh není jediný Panovník celého vesmíru. No a pak může kdokoli, do pomyslného Nebe, posílat Syna, Ducha svatého, Pannu Marii jako Královnu nebes, sváté…
Mrtví přeci nikomu pomoci nemohou. Nikomu nepomůže ani Noe, Daniel a Jób.
Ezechiel 14:20 Noe, Daniel a Jób v ní, jakože jsem živ, je výrok Panovníka Hospodina, nevysvobodí ani syna ani dceru. Svou spravedlností vysvobodí jen sami sebe.“
Ani v Ježíšově době nepanoval jednotný názor na výklad Tóry. Jedním z mnoha vykladačů byl i Jan Křtitel a jeho následovník Ježíš Nazaretský.
Ježíšova rodin a jeho přátele založili spolek – “církev” ale její učení Jeruzalém natrvalo nezaujalo. Na zbytcích původního učení vzniklo křesťanství. Toto se v průběhu staletí dále štěpilo na množství názorových směrů přecházející do církevních uskupení.
Dnešní křesťané mají pramálo společného s původním učením apoštolské církve působící v Jeruzalémě. Dokonce nemají nic společného ani s Bohem Izraele. V opačném případě by si vtali pučení z Božího slova a nedělali by stejné chyby jako Panovníkem vyvolený pronárod Izrael.
Ezechiel 6:6 Kdekoli sídlíte, budou města obrácena v trosky a posvátná návrší budou zpustošena, takže vaše oltáře budou ležet v troskách a sutinách, vaše hnusné modly budou roztříštěny a odstraněny, vaše kadidlové oltáříky skáceny a vaše výtvory zahlazeny.
Ámos 2:4 Toto praví Hospodin: Pro trojí zločin Judy, ba pro čtverý, toto neodvolám: Protože zavrhli Hospodinův zákon a nedbali na jeho nařízení – zavedly je jejich lživé modly, za nimiž chodili jejich otcové –,
Tóbit – Tóbijáš 14:6 Všechny národy na celé zemi, všichni lidé se obrátí a budou se bát Boha vpravdě. Všichni opustí své modly, které svými svody svádějí ke lži, a budou dobrořečit věčnému Bohu ve spravedlnosti.
PF 2012 přejí Mayové
sufijovia maju pekne motta.Billa kajfa,nepytat sa ako a wa Allahu a lam,teda Boh je najmudrejsi a ci Boh to vie najlepsie.A s Bohom Izraela,sa vo vselicom mozme rozchadzat ale obraz a podobu mame rovnaku.smile.ostatok su len komentare.smile.Nasa mysel rada analyzuje druhych zo svojho hladiska.Sustredujeme sa na nedostatky.skor treba hladat kompromis.uradky bozie su nevyspytalne,vid Jonasa pri Ninive.
ad19)dada Musím se sebekriticky přiznat, text jsem si uložil ale doposud jej nečetl přesto, že je stažený již delší dobu.
Židé na rozdíl od křesťanů neučí, že vše dostaneme zdarma nebo jen na základě víry. Oni, na rozdíl od křesťanu věří, že člověk musí i konat.
Jakkoli se mi to nebo nám může nelíbit, tak Panovník si Izrael vyvolil. S tím se dělat nic nedá. Izrael zažíval doby hojnost a požehnání. Na druhé straně ale dostával, v dobách kdy Hospodina zavrhl, mnohem více za vyučenou než ostatní národy Země.
No a pokud bude Ježíš při svém druhém příchodu tím předpovězeným Mesiášem? Tak to se jistě budou dít věci. Pak nebude ani pro židy žádný problém svého, proroky předpovězeného Mesiáše přijat.
Křesťané hlásají lásku k bližnímu. Ve své podstatě ale šířili a šíří nenávist a zlobu mezi jednotlivými křesťanskými směry i k ostatním lidem ve Světě.
PF 2012 přejí Mayové
ad21)danny Já zastáván názor naších předků: “S každým jde vyjít. S kým nejde vyjít s tím jde vyběhnout”
No a Panovník, dříve nebo později, vyběhne s každým kdo nedbá jeho “doporučením”
Hospodin své výroky nemění. Neudělal to ani v případě popsaném:
Exodus 32.
10Teď mě nech, ať proti nim vzplane můj hněv a skoncuji s nimi; z tebe však udělám veliký národ.“
11Mojžíš však prosil Hospodina, svého Boha, o shovívavost: „Hospodine, proč plane tvůj hněv proti tvému lidu, který jsi vyvedl velikou silou a pevnou rukou z egyptské země?
12Proč mají Egypťané říkat: ‚Vyvedl je se zlým úmyslem, aby je v horách povraždil a nadobro je smetl z povrchu země.‘ Upusť od svého planoucího hněvu. Dej se pohnout k lítosti nad zlem, jež proti svému lidu zamýšlíš
13Rozpomeň se na Abrahama, na Izáka a na Izraele, své služebníky, kterým jsi sám při sobě přísahal a vyhlásil: Rozmnožím vaše potomstvo jako nebeské hvězdy a celou tuto zemi, jak jsem řekl, dám vašemu potomstvu, aby ji navěky mělo v dědictví.“
14A Hospodin se dal pohnout k lítosti nad zlem, o němž mluvil, že je dopustí na svůj lid.
Panovník jen svůj výrok o vyhlazení rozvrstvil na dobu čtyřiceti let.
Církevní hodnostáři straší vším možným své neposlušné ovečky. Měli by se však spíše obávat sami o sebe neb z náruče Hospodina odvedli a odvádějí boží lid do záhuby.
PF 2012 přejí Mayové
skusim dalsiu vynimku.Zacharias 3.kap.?
ad24)danny O Ježíšovi z Nazaretu nepadlo v Zacharias 3.kap. ani slovo.
PF 2012 přejí Mayové
nejde o Jezisa,ale aj pri Ninive a Josuovi o ,,svojvolnu,,zmenu.Cize zachranu odsudeneho mesta,vymena satu za bily ubor.smile.