Zdroj: Shekel

Je tomu přesně měsíc, kdy jsme zažili právě ono “přenesení významu do doby jiné”, a jako stránky jsme to my, i naši čtenáři odskákali “zavirováním” shekelu..

Dobrý textík Heiderův s odvolávkou na řečené rebem Ovadiou Josefem, byly doplněny kvalitní diskuzí (vyjímám sebe) a v podstatě připomněl, že rabín Ovadia hovořil o mesianistické době…Diskuze je stále pod “lašon 02″, a přestože téma zapadlo a ani Liga proti pomluvám páně Foxmannova se k textu nevrátila, chci přičinit pár poznámek, s nimiž se mé alter ego zabývalo na stránkách erecu…
Jde totiž o to, že rabín Ovadia Josef byl vylíčen jakožto nesmiřitelný, neřiditelný a b-h ví jaký stařec. A s ním celá sefardská cháska, k níž vzdáleně také patřím. Velmi pravdivě v posledním příspěvku reagovala paní Hana Meyer (na konstatování jiného sefardského rabína ) a potvrdila, že ani ona by nemohla vkročit bez nebezpečí do arabské čtvrti (třeba tzv. Ramalláhu), aniž by riskovala úraz. Nebo, v případě muže s kloboukem, nebo snad i v kaftanu -smrtí. Ukamenování je ponížení, končící žádoucím nebytím protivníka. Přenesme se ale přes trýzeň vzájemného ponižování (na jedné straně kamenovaní vojáci IDF a na druhé arabští studenti, cítící se poníženi na checkpointech), a podívejme se, jak ono historické přenesení TAKÉ probíhá. Musím připomenout, že údajná slova o gojjim potvrdila redakce Haarecu marylandská dopisovatelka a vedoucí kanceláře v U.S.A. paní Nataša Mozgovaja.

Ta jediná byla mateřským listem, jako původce zprávy, jmenována. Považuji to za podstatné, protože Mozgovaja se dlouhodobě věnuje americko-izraelsko-ruským vztahům, a pokud si dobře pamatuji, psala i o rituální lázni, kterou v Birobidžanu letos na konci jara podstoupil prezident RF, Dmitrij Aaronovič Medveděv.

Zpráva o Ovadiově reflexi tedy byla určena Američanům. Proč- není důležité. David Ben Gurion si přál těsné spojenectví Američanů a Izraelců, a jsou síly které pracují na pošpinění všeho izraelského, ve prospěch všeho palestinského. Přesto-anebo právě proto jsou to Rusové, kteří se pustí do oné dějinné transpozice, a zatímco Židům neprojde, Rusům prochází. To je právě jeden z pramenů militantních výroků, který Mozgovaja, jako ruská Židovka, mohla znát, a jimiž posloužila záměru svého levicového listu. Slyšela, co bylo řečeno v široširé matičce Rusi pro sto milionů věřících, a nalezla podobný výrok Ovadii Josefa. Přesně jeden kalendářní měsíc před publikováním “zprávy” o Ovadiových tvrzeních o mezcích, 20.září 2010, přelétal

Nejsvětější Patriarcha Moskevský a vší Rusi, Kirill II. RF a dával rozhovory (nejen v letadle) novinářskému doprovodu, televiznímu kanálu “Rossija” pak zvláště. Poslední otázka zněla:” Vaše Nejsvětější Svatosti, sociální problémy udeřily velmi silně na autentické, původní národy Severu. Řekněte nám prosím, jaké postoje zaujímá Ruská Pravoslavná Církev k národům Severu a jejich ochraně?” “Po celé své dějiny”, odpovídá Kirill II.” Pravoslavná Církev opatruje jména znamenitých raněapoštolských věrozvěstů Cyrila a Metoděje. V určitém smyslu slova jsme církví Cyrila a Metoděje. Vyšli z vírou osvíceného řeckořímského světa a vydali se kázat ke Slovanům. A kdo to byli Slované?( A kto takie byli slovjaně?) Byli to barbaři. (Eto barbary). Lidé, hovořící nesrozumitelným jazykem, lidé podřadní (…eto ljudi  vtorogo sorta), téměř zvěř. (eto počti zver).

A k nim přišli osvícení mužové, přinesli jim světlo Kristovo a učinili to, co bylo skutečně podstatné-začali se s těmito barbary bavit v jejich jazyce, vytvořili slovanskou abecedu (azbuku), slovanskou gramatiku a přeložili do tohoto jazyka Slovo B-ží”
zde.

Slova Kirilla II.a jejich výbušnost jsou nesporně stejného řádu, ba vyšší, než slova reba Ovadii Josefa. Jsou historicky vztáhnuta k příchodu věrozvěstů C+M po roce 861 obč.let., kteří, podle Haleviho, dosáhli jen christianizace zemědělců  Chazarské říše, před nimiž ovšem v sedmém století zdejší Slovany edukoval židovský (snad územním původem franský) kupec Samuel řečený Sámo  a to ve značném předstihu před christianizací Rusi v r. 988 obč. letopočtu, (za Vladimíra I). Prvním křesťanem na Rusi vůbec byl druhdy svatý Ondřej, učedník Jana Křtitele a člen Kristovy družiny. Žid, plavící se po Dněpru, a umírající na kříži, dnes nesoucí jeho jméno. Slova Kirilla II. by se také dala “nekřesťansky” zneužít, leč právě to není cílem vysvětlení. Když Ovadia hovoříl o mezcích a Kirill o “slovanské zvěři”, šlo o projekci a transpozici. Srovnání minulého a dnešního, přičemž míněno je “ono minulé”.

Mějme to na paměti, budeme-li srovnávat a vysvětlovat věty duchovních a jejich současný “politicko-lidský rozměr”.

Autor: Herbert Stavinoha

Přečtěte si také od autora: Tchajwanizace americké politiky vůči Izraeli

2 Komentářů

  1. Franta
    29.11.2010 – 22 Kislev 5771 v 08:04 — Odpovědět

    Mějme na paměti, že rysem dobrého článku na zpravodajském serveru je poskytovat informace ve srozumitelné a stručné formě a držet se podstaty věci.
    Tento článek je demonstrací komplikované osobnosti autora, jeho vnitřních motivů a traumat a patří na jiný typ serveru. Čtenářům Shekelu nepřínáší, co je od článků zde (myslím) očekáváno. Nechce redakce zavést nějaký systém hodnocení článků (např. hvězdičky), aby se kvalita příspěvků objektivizovala?

    P.S. Moje motivace není remcalství (nebo vymezování se vůči autorovi), ale zájem o kvalitní Shekel. To jsem připraven vyjádřit i finančně. Asi špatně hledám, ale nedaří se mi najít info, kam mohu poslat nějaký příspěvek (kromě cesty reklamy)…

    0
    0
  2. 29.11.2010 – 22 Kislev 5771 v 10:55 — Odpovědět

    Dobrý den Franto,
    děkuji za Vaši reakci, napište mi prosím na info@shekel.cz.
    https://www.shekel.cz/footer/kontakt
    Hezký den přeje
    David Fábry

    0
    0

Napsat komentář: David Fábry Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Zahraniční investoři opouštějí židovské osady v Předjordánsku

Další článek

Kde je rozdíl?