Zdroj: Archiv

Dopravci chtějí ušetřit na mýtném a tak objíždějí svými kamiony a nákladními vozy placené úseky dálnic a rychlostních silnic.

Přítomnost kamionů na silnicích nižší třídy však naprosto nevídaným způsobem svojí hmotností a bezohledným způsobem jejich řízení ničí tyto komunikace a rovněž výrazně ohrožují všechny další účastníky silničního provozu…

Důvod je prostý – silnice nižších tříd nejsou projektované na takové zatížení, jakým především kamiony na vozovku působí. Zejména v horkých letních dnech vyrývají těžké nákladní vozy do vozovky koleje v šíři pneumatik a ty pak, po opětovném ztuhnutí, působí velké problémy řidičům menších vozů. Samozřejmě tíhou samotných kamionů a jejich nákladů silnice trpí i u krajnice a vůbec celkově povrch frekventovaných úseků dostává pořádně zabrat.

Zanedbatelné není ani bezpečnostní riziko, které přítomností kamionů a především způsobem, jakým jsou tyto kolosy řízeny, bezesporu vzniká. Kamiony svojí velikostí zabírají značnou část vozovky, mnohdy přesahují na druhou polovinu, a je tedy velmi náročné v klidu a bez pocitu ohrožení řídit osobní nebo dodávkové vozidlo v protisměrném pruhu. A pokud náhodou kamion potkáte ve svém jízdním pruhu? Kromě toho, že od této chvíle jste většinou naprosto odkázáni na rychlost jedoucího kamionu před vámi, který i když to většinou žene na plný plyn, více než kolem průměrných 80 kilometrů za hodinu nejede, tak ještě můžete být svědky nebezpečných manévrů, od nichž si musíte držet (pokud je to jenom trošku možné) dostatečný odstup. Řidiči kamionů totiž bez problémů předjíždějí ostatní vozy, předjíždějí se i kamiony mezi sebou navzájem a vůbec máte v těchto momentech pocit, že silnice patří pouze velkým náklaďákům a vy jste tam tak nějak navíc. A ještě k tomu na vlastní riziko. To už ani nemluvím o pocitech, které musejí zažívat cyklisté, když se kolem nich na okresních silnicích prohánějí kamiony…

Pevně věřím tomu, že se co nejdříve zavede mýtné pro kamiony také na silnicích nižších tříd a vůbec všech ostatních komunikací, kde zatím zavedeno není, čímž bude toto nesmyslné objíždění a obcházení povinnosti platit ze strany dopravců nejspíš ukončeno. Jisté je, že zavedení mýtného pro kamiony a nákladní vozy na úplně všech silnicích, které užívají, je naprosto nezbytné a správné, neboť silnice jsou právě těmito auty nejvíce ničeny a je nutné získávat neustále větší finanční prostředky pro jejich opravu. Kromě toho je potřeba stavět silnice nové a kvalitnější, které budou více odolné nákladům, jež se v dnešní době neustále prohánějí po silnicích se svými náklady. Podle mého názoru je tento způsob dopravy výrazně neekologický a patrně i neekonomický. Jedinou výhodou je fakt, že po silnici se dá v dnešní době dostat už téměř všude. I přesto bych přivítal zavedení mýtného pro kamiony v takové výši, která by motivovala firmy k přechodu nebo alespoň částečnému využívání železnice pro dopravu svých těžkých nákladů po celé Evropě.

Autor: Jaroslav Kysilko

Přečtěte si také od autora: Proč státní podniky okrádají stát?

2 Komentářů

  1. 7.8.2010 – 27 Av 5770 v 10:30 — Odpovědět

    Nice blog. I just bookmarked you on my bloglines.

    0
    0
  2. 9.8.2010 – 29 Av 5770 v 13:28 — Odpovědět

    Dear Z1 guy,
    thank you very much:-)

    0
    0

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Egypt připouští, že raketový útok na Izrael vyšel z jeho území

Další článek

Smrt malého Palestince přinesla paradoxně Džanínu nové kino