Zdroj: Shekel

Tedy dříve bylo hodně řevu ze strany obyvatel podél magistrály. Prý to bylo moc hlučné. Takže byl řev i z motorů projíždějících aut.

Pak se magistrát místo výstavby protihlukových opatření rozhodl na snížení rychlosti na padesát kilometrů v hodině. A řev je zase. Řvou řidiči, že je to šikana. Pořádají protestní jízdy a na Facebooku vznikla stránka, která řidiče nabádá, aby při jízdě troubili. Tím jistě poškodí magistrátní úředníky, kteří sedí v Jungmance, v centru města. O výši inteligence takovýchto driverů lze s úspěchem pochybovat.

Najde se samozřejmě i hodně takových, kteří na omezení nedbají. Nejlepší jsou ti hrdinové, co před první kamerou úsekového měření dupnou na brzdu, aby za úsekovým měřením zase demonstrativně zrychlili tempem závodníka. A nejlépe s podřazením o dva rychlostní stupně. To jsou prostě pouze zakomplexovaní méněcenci. Naštěstí v menšině. Takže řvou dále i ty motory.

Proto řvou stále i obyvatelé, že se s hlukem nic moc nezměnilo.

Ale jedna věc se změnila pořádně. Dopravní odborníci upozorňují, že propustnost vícepruhové komunikace je při padesátce vyšší než při sedmdesátce. Auta prostě jezdí blíže k sobě a za stejnou dobu jich projede víc. Policie sice tvrdí, že se nic nezměnilo, ale já si to nemyslím. Pravidelné kolony na magistrále se staly výjimečností. A tím jsme vydělali všichni. A já řval radostí. Ta padesátka mi za to stála.

A teď si zase musím zařvat bezmocí. Po několika aférách chce ODS primátora Béma obětovat a domnívá se tak, že získá nějaké body do voleb. A tak se Pavel Bém jako tonoucí chytá stébla a navrhuje rychlost na magistrále zase zvýšit. Chce se zavděčit. Asi usoudil, že více je řidičů, než obyvatel podél magistrály. Ach jo.

Autor: Tomáš Flaška

Přečtěte si také od autora: Poslanec Zaorálek se vyjíměčně trefil

2 Komentářů

  1. IFK
    25.3.2010 – 10 Nisan 5770 v 23:23 — Odpovědět

    Dobrý den Tomáši, přestaň řvát radostí, mám pro Tebe smutnou zprávu, kolony v lednu a únoru ubyly všude, protože jezilo o dost méně řidičů (byla velká zima), teď se to zase zhoršuje. Nevěř odborníkům, které v článku zmiňuješ, pokud budou auta dodržovat doporučený odstup v metrech, rovnající se polovině rychlosti v km/h je propustnost při 70 km/h a 50 km/h stejná. Auta sice jezdí dál od sebe, ale vyšší rychlostí. Zamysli se také nad propustností na silnici, kde je na Vinohradech semafor. A na závěr, jezdit večer na prázdné šestiproudové vozovce s podřezenou rychlostí 50kou je blbost, a nemá to nic společného s bezpečností ani se snížením hluku. IFK.

    0
    0
  2. Tomáš Flaška
    26.3.2010 – 11 Nisan 5770 v 07:59 — Odpovědět

    Též zdravím a dík za názor. S tím jarem to asi bude pravda, že auta přibudou a kolony narostou. S tím souhlasím. O té vyšší propustnosti komunikace při 50 km/h jsem četl už ve více studiích. Samozřejmě musí platit, že všichni jedou stejně. Tedy není zde nadřidič, který se bezohledně dere dopředu a naopak nemohou být ani pomalí brzdiči. Ale s čím rozhodně nesouhlasím, je, že je blbost jezdit večer po šestiproudé komunikaci padesátkou. Na hluku se to projeví, to mluvím z vlastní zkušenosti. Bydlíme vedle výpadovky z Prahy. V létě musíte spát s otevřenými okny, jinak se doma upečete. Ta silnice je prázdná, chodníky jsou od ní dokonce odděleny příkopy, klasický případ, kdy lze jet rychleji. Jenže auta jedoucí 50 km/h si to tak nějak po silnici šustí a není problém. Pak ale někdo projede 80 km/h a jste vzhůru. Nejen vy, ale celá ulice. A není to o hluku motoru, je to o zvuku pneumatik svištících po asfaltu. Takže pokud 50 km/h lidem kolem magistrály pomůže ke spánku, tak není o čem hovořit.

    0
    0

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Mzdy klesají, dluhy rostou a ČSSD slibuje

Další článek

Nejkrásnější seder… (Der šejnster seder)