![](https://www.shekel.cz/wp-content/uploads//2011/03/jaro_ctverec.jpg)
Trendem, který zaznamenala většina naší vyspělé populace a civilizace je přesun marketingových aktivit a s nimi spojených výdajů společností do online prostředí.
Nelze sice očekávat, že by v nejbližší době zmizely billboardy z okolí dálnic (nebude-li to dáno zákonem), svítící tabule z měst zvané „citylighty“ nebo inzerce v televizi, novinách či rádiu, ovšem změna je skutečně patrná…Budeme-li pátrat po příčinách změny struktury finančních toků, tak překvapivě nejde jen o změnu chování spotřebitelů, kteří se rozhodli trávit svůj čas v záři monitorů. Jedním z akcelerátorů těchto změn je i přístup manažerů, který ovšem až tak převratných změn nedostal.
V zemích, kde jsme již propojeni přes internet křížem krážem ale i tam, kde je internet teprve v plenkách milují manažeři jednu věc – ČÍSLA. A v tomto ohledu je skutečná síla online prostředí. I přes zdánlivou, a do jisté míry naivní anonymitu, je jakýkoliv návštěva internetu monitorována, ukládána, analyzována a bůhví co ještě. Dokonce i čas, jaký tam trávíme, kam přesně klikneme, z jaké stránky jsme tam přišli, jaký vyhledávač používáme…
Pro některé uživatele možná nepříjemný fakt, nicméně pro manažery je to něco jako dar z nebe. Zatímco klasická reklama je třeba dlouho plánovat, nákladně realizovat a výsledky se měří s odstupem a ještě značně nepřesně, internetová reklama znamená opak. V reálném čase se dají kontrolovat výdaje, optimalizovat průběh a zároveň vyhodnocovat efektivnost vynaložených prostředků.
Pokud jste dočetli až sem, děkuji, a mám pro Vás návrh! V reálném čase optimalizujme svůj den, vypněme na chvíli počítače a internety a pojďme se projít ven, přivítat to krásné jaro!
Autor: David Šrámek
Přečtěte si také od autora: Jak si najít práci?
1 Komentář
Ono to má – jako všechno svá plus i minus. Svět je už takovej, inu hurá na web. Nicméně tuny betonu už nám lidi spočítat (přepočítat) dokážou, zatímco v ajťáckém světě státních maturit, IZIP knížek a sčítání lidů – tam je poměrně ještě velká “investiční” vata – jaksi nekontrolovatelná. A když, tak leda ajťákama. Tetička z plané tyhle částky určitě nerozklíčuje :o))
Zdraví váš Velký Bratr :O))