Zdroj: Archiv

Obchodní řetězec Makro chtěl nabídnout něco svým zákazníkům, případně nové zákazníky získat a tak před časem zřídil tzv. virtuálního mobilního operátora pod značkou mphone.

V podstatě od operátora O2 nakoupil velkou kapacitu za nízké ceny a pak pod jménem mphone prodával služby tohoto mobilního operátora za cenu někde mezi. Zákazník zaplatil méně, než kdyby platil přímo O2 a vydělalo i Makro, které dostávalo více, než kolik muselo O2 platit a navíc si získalo nové věrné zákazníky. Využití nabídky mphone bylo totiž vázáno 12 měsíční smlouvou.

Paradoxně zřejmě vydělalo i O2, protože takto získalo nové zákazníky, kteří by jinak o službách této společnosti neuvažovali. Takovýchto virtuálních operátorů je na trhu více, jenže všichni jsou více méně nelegální. Někdo prostě nakoupí třeba 1000 SIM karet pro „svou“ firmu, dostane na to super levný tarif a karty a hovorné pak se ziskem přeprodává. Mphone byl první virtuální operátor, který tuto činnost vyvíjel legálně.

Konkurence zavětřila a Vodafone zřejmě Makru nabídl výhodnější podmínky než O2. A tak Makro i nadále nabízí funkce virtuálního operátora mphone, ale tentokrát vše funguje v síti Vodafonu, tedy jak technicky, tak účetně. A Vodafone si od toho zřejmě sliboval velký příliv nových zákazníků.

Jenže Vodafone zřejmě zapomněl, že když tato síť ještě fungovala pod názvem Oskar, tak na trhu byla tou pověstnou štikou v rybníce, která dolu srážela ceny. A sem nechodili nějací snobi, nýbrž hlavně mládež a studenti a všichni, pro které byla rozhodující cena. Podíl takto šetřivých zákazníků má proto Vodafone nejvyšší ze všech tří operátorů. A tak nastalo, co nastat muselo.

Nevím, jestli se prostřednictvím mphonu k Vodafonu hrnou noví zákazníci, ale určitě hodně starších zákazníků Vodafonu přechází na tarify mphonu. Nic se pro ně nemění, číslo zůstává, síť zůstává a zúčtovacím partnerem zůstává Vodafone. Dokonce i struktura tarifů je skoro stejná. Jenom nastává jedna podstatná věc. Za stejné služby se platí o dost méně.

Vodafone již po jednom měsíci pochopil, že zřejmě přestřelil a věci začíná řešit šalamounsky. Zákazník sice smlouvu s mphone podepíše, ale převod stávajícího tarifu Vodafonu na nový mphonu vázne. Prostě zdržovací taktika. Při opakovaných dotazech na infolince Vodafonu si jistě domyslíte, co vám tam odpovídají: „ano je to zadané, převod bude chvilku trvat, čekejte prosím“. To se opakuje dny, týdny a vím už i o případu, kdy se toto vleče přes měsíc a stále nic.

Ono je to tak trochu pštrosí strkání hlavy do písku. Smlouva je podepsaná a je samozřejmě právně vymahatelná i zpětně. Ale Vodafone možná kalkuluje s tím, že se na nějaké spory a i případné soudní tahanice většina zákazníků vykašle.

Přiznám se, že jsem jeden z těch šetřílků a že se ten problém týká i mě. Já se ale na právní spory rozhodně nevykašlu. Až se to celé uzavře, tak celou anabázi na těchto stránkách popíšu. Už teď lze říci, že zde začínají být velmi úsměvné momenty.

Autor: Tomáš Flaška

Přečtěte si také od autora: Děkujeme, odejděte!

Žádný komentář

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Izraelci předvedli moderní technologii obrany proti raketám

Další článek

Lesní požár v Izraeli mohl podle policie vzniknout z nedbalosti