Nad regálem s banány v hypermarketu jednoho nejmenovaného obchodního řetězce na kraji Prahy byla vyvěšena omluvná cedulka s upozorněním, že v počítačovém systému došlo k chybě, a cena banánů je ve skutečnosti o deset korun nižší, než bude započítáno u pokladny.
Vážení zákazníci jsou žádáni, aby po zaplacení přišli s pokladním dokladem k informacím, kde jim bude rozdíl ceny vrácen.
Samozřejmě, že je to běžná věc, to se stane. Nikoho by nenapadlo za tím hledat nějakou čertovinu. A tak všichni berou banány jakoby nic. Ba je vidět, že banány jsou vlastně zlevněny a tak se nakupují v míře větší, než je obvyklé.
Ten samý hypermarket měl ale také nějakou soutěžní, nebo slevovou akci, jejíž plody bylo potřeba vyzvednout na zmíněných informacích.
A tak po zaplacení celého nákupu jsme se ženou vzali pokladní bloček, že to zajdeme na informace vyřídit. Chyba lávky! Fronta táhnoucí se dobrých deset metrů odrazovala na první pohled. Navíc informace obsluhovala jen jedna pracovnice.
„Kolik je ten cenový rozdíl na kilo?“, podrobuji ženu křížovému výslechu. „10 korun“, dozvídám se. „A kolik těch banánů máme?“, vyzvídám dál. Po obdržení odpovědi si spočítám, že mi těch nějakých 12 korun nestojí za zhruba půl hodiny čekání a odcházíme.
Když se rozhlížím kolem sebe tak vidím, že nejsme jediní. No není to originální obchodní praktika?
Autor: Tomáš Flaška
Přečtěte si také od autora: Státní dluhopisy pro občany, ale asi pro ty padlé na hlavu
6 Komentářů
Jiný trik je,že nad bananány nachystanými tak, že o ně zakopneš, je lákavá a MAJUSKULEMI uvedená cena 16,90 / kg – a u ní – ovšem písmem, kterým se podepisou sebevražedné doložky u Homecreditu – sdělení, že se tato cena týká jablek.
Tehdy mívám velké potíže zpracovat to tak, abych jen zašel do kukaně jak v Kukaččím hnízdě (zevnitř průhled, dovnitř nevidíš!!) a s úsměvem je požádal, aby to odstranili, jinak je NĚKDO zažaluje za klamavou reklamu. Teší mne, že většinou okamžitě začnou spěchat :O))
Já jednou v supermarketu kupoval basu piv a nic jiného. Tedy 20 lahví + zálohy. A u pokladny mi účtovali LICHOU sumu. To bylo rodeo :-)
” A u pokladny mi účtovali LICHOU sumu. To bylo rodeo :-) ”
Přetížená pokladní může snadno udělat chybu ,splíst se může každej.Stačí ji slušně na omyl upozornit ,k čemu rodeo? Lidi,co machrujou na babu v kase,mívaj většinou nějakej mindrák.
To nebyla chyba pokladní. Ono to tak vyjelo z pokladny po zadání zboží. Rodeo jsem samozřejmě nedělal té pokladní, ale nechal jsem si zavolat “vedoucí”, či kdo to byl. A proč bych to měl jako přecházet klidně, když to ani v tom hypermarketu nebylo poprvé?
Tomáši,
teda chudák pokladní…vždyť ona to naúčtovala správně! Viděla 21 Flašek, tak jí ta suma vyšla lichá. Ať počítám, jak počítám, vychází mi to správně:)
No jo, na to jsme nepomyslel. Tak se žena musí smířit s tím, že má doma jen něco v hodnotě 10 Kč + záloha :-)