Zdroj: Shekel

Nezbytné dlouhé fronty, uložené doporučené dopisy nastřádané v papírových krabicích, nepřehledná změť balíků, kde najít ten konkrétní se rovná malému zázraku.

Ano, to je Česká pošta, státní podnik. Namísto modernizace provozu však její management investuje do nových uniforem a vozového parku…

Na poštu chodíme všichni nebo většina z nás tam alespoň tu a tam musí. Takže nemusím nikomu příliš dlouho popisovat, jak to tam vypadá. Podle mého názoru je zřejmé, že v případě způsobu fungování České pošty nemůže být o moderním provozu a přiměřené kvalitě nabízených služeb ani řeč. Ovšem pokud bychom předpokládali, že v případě zamýšlených investic bude první na řadě automatizace či modernizace provozu a tím i zlepšování kvality poskytovaných služeb, tak bychom se zásadně přepočítali. Byť vedení firmy tvrdí, že investuje horentní sumy především do nových technologií, nám uživatelům poštovních služeb to připadá, že se v prostoru za přepážkou zastavil čas.

Česká pošta čelila v nedávné době ostré kritice v souvislosti se zadáváním výběrových řízení. Hodně toho bylo napsáno o tendru na nové dodávky za 300 milionů korun, které v současné době šetří Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Důvodem je podezření, že byl tendr od počátku vypsán na míru podnikateli Antonínu Charouzovi, který jej také skutečně vyhrál. A to dokonce dvakrát. Poprvé byl jediným vozem splňujícím parametry výběrového řízení Ford Tranzit, tedy volba padla přirozeně na jejího největšího dealera na českém trhu. Pošta nakonec výhrady konkurence uznala, první tendr zrušila a ještě loni vypsala nový. Opakovaná soutěž však dopadla stejně, byť tentokrát se do tendru mohl zapojit i Fiat – ovšem neuspěl. Byl vyškrtnut, jelikož podle mínění zadavatele dostatečně nedoložil zkušenost s podobnými zakázkami, respektive sečetl zkušenosti své a svého dealera, s nímž do výběrového řízení šel, a to se podle vedení České pošty nesmí. Právě toto vyškrtnutí konkurenční nabídky stálo za podáním stížnosti Fiatu k antimonopolnímu úřadu. Ten zakázal předběžným opatřením České poště podepsat s Charouzem smlouvu o nákupu nových vozů.

Auta se tedy až do rozhodnutí ÚOHS nakupovat nebudou. Nic však zjevně nebrání managementu pošty v tom, aby vypsal další tendr – tentokrát na nové uniformy zhruba za 240 milionů korun (bez DPH). Ty staré prý už dosluhují a tak je potřeba zaměstnance pošty obléknout do nového. O zakázku by se mělo podělit více firem a smlouvy budou podepsány na čtyři roky. Z loňského zisku České pošty ve výši 661 milionů korun tak hodlá podnik zhruba 400 milionů Kč utratit letos za auta a uniformy. S ohledem na současnou nejistou ekonomickou situaci, schodek státního rozpočtu a nekvalitní služby, které nám jako monopolní dodavatel poštovních služeb Česká pošta nabízí, mi investice do nových aut a nového oblečení připadá jako nepříliš efektivní, ale také úsměvná. Říkám si totiž, že mi bude čas v dlouhých frontách na poště určitě mnohem lépe utíkat, když zamračená a neustále cosi hledající dáma za přepážkou bude oblečena v novém kostýmku za pár tisíc…

Autor: Jaroslav Kysilko

Přečtěte si také od autora: Armáda utrácí miliardy za hraní na vojáky

Žádný komentář

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Kérka je trendy

Další článek

Regulace mobilních tarifů ze strany EU